بازی

هر کارت ممنوع شده در Vintage در MTG

قالب Vintage Magic: The Gathering قوی ترین آن است. به طور کلی، هیچ کارتی به دلایل قدرت ممنوع نیست، و در عوض محدود است، به این معنی که شما فقط می توانید یک نسخه از آن را در عرشه خود بازی کنید. کارت‌های هر مجموعه (به جز کارت‌هایی که حاشیه نقره‌ای یا نماد بلوط دارند) در قالب قانونی هستند و تقریباً هر کارت جادویی که تا کنون منتشر شده است مجاز به بازی است.


مطالب مرتبط: Magic: The Gathering – کارت های قدرتمندی که در Commander ممنوع شده اند و چرا ممنوع هستند

چند استثنا وجود دارد و تعداد انگشت شماری از کارت ها در قالب ممنوع هستند. کارت‌ها معمولاً به دلایل سطح قدرت ممنوع نیستند، و آخرین باری که این اتفاق افتاد Lurrus Of The Dream Den قبل از nerf به مکانیک همراه بود.

6 ممنوع در همه فرمت ها

غیر مجاز توسط Min Yum

Magic: The Gathering مدت زیادی است که وجود داشته است. در برخی از روزهای اولیه بازی، برخی از کارت‌های منتشر شده به دلیل هنر، متن و/یا نامشان توهین‌آمیز تلقی می‌شدند که از نظر نژادی یا فرهنگی توهین‌آمیز بودند. در حال حاضر تنها هفت کارت در این لیست وجود دارد و تصاویر کارت آنها حتی از پایگاه داده رسمی کارت حذف شده است.

این کارت‌ها در هر قالبی ممنوع هستند و تحت هیچ شرایطی مجاز به بازی در مسابقات مجاز نیستند. مکانیک این کارت ها همگی نسبتاً ابتدایی هستند، اما به دلیل تصاویر غیر حساس آنها، در هیچ یک از فرمت های Magic از جمله Vintage مجاز نیستند.

5 کارت های ذکر Ante

قرارداد از زیر کارت و پس زمینه هنری

کارت هایی با ante در اولین ست بازی معرفی شدند. Ante باعث می شود تا هر بازیکن یک کارت تصادفی از کتابخانه خود را در یک منطقه خاص به نام منطقه ante قرار دهد. کارت‌های اینجا برای همیشه مالکیت خود را به برنده تغییر می‌دهند و باعث می‌شود که شما اساساً یک کارت تصادفی در یک بازی قمار کنید. همانطور که احتمالاً می توانید حدس بزنید، ante فوق العاده نامحبوب بود زیرا بازیکنان نمی خواستند کارت های خود را از دست بدهند. قبل از اینکه کاملاً از بازی خارج شود، قوانین آن خیلی سریع به اختیاری تبدیل شد.

مطالب مرتبط: Magic: The Gathering – کارت های متداول باورنکردنی که در فقر ممنوع هستند

کارت هایی که به ante اشاره می کنند، عموماً کارت های بیشتری را در منطقه ante قرار می دهند. هر کدام از آنها این حکم را دارند که اگر برای آنت بازی نمی کنید، آن را از عرشه خود حذف کنید. بنابراین، داشتن این کارت‌ها قانونی باعث می‌شود که هیچ‌کس بخواهد برای ante بازی نکند (مخصوصاً با در نظر گرفتن میانگین قیمت یک عرشه قدیمی)، به این معنی که این کارت‌ها اساساً به شما اجازه می‌دهند یک دسته کوچک‌تر بازی کنید زیرا حذف می‌شوند و شما را بیشتر می‌کنند. احتمالاً کارت های کلیدی شما را می بیند.

4 کارت های توطئه

کارت MTG Hired Heist و پس زمینه هنری

توطئه یک نوع کارت است که در مجموعه های Conspiracy and Conspiracy: Take The Crown نشان داده شده است. اینها کارتهای ویژه ای هستند که هیچ هزینه یا رنگی ندارند و بازی را در منطقه فرمان شما شروع می کنند. همه اینها به شما جلوه های ویژه ای می دهد، مانند کشیدن دو دست در شروع بازی یا دادن افکت زمانی که موجودی با نام خاصی آسیب مبارزه می کند. برخی از کارت‌های Conspiracy حتی در Vintage عمل نمی‌کنند، حتی اگر قانونی باشند، مانند Worldknit، که به داشتن کارت‌هایی که در استخر مهر و موم شده یا باز کرده‌اید اهمیت می‌دهد.

کارت های توطئه در قالب خود خوب هستند اما خارج از آن یک کابوس حاکم هستند. بسیاری از کارت‌های توطئه از شما می‌خواهند که نام محرمانه‌ای را که انتخاب کرده‌اید فاش کنید، که می‌توان به همین راحتی در سطح رقابتی درباره آن دروغ گفت. توطئه برای استفاده در سطح معمولی است که در آن دلیلی برای تقلب با دروغ گفتن در مورد این نام‌های پنهان وجود ندارد. اما در قالب رسمی مانند Vintage، این امر منجر به مشکلات بسیار زیادی خواهد شد تا جایی که ارزش حفظ آنها در قالب را نداشت. به اندازه کافی خنده دار، افراد دائمی که به آنچه شما پیش نویس کرده اید اهمیت می دهند در قالب قانونی هستند اما ضعیف هستند زیرا اثرات پاداش خود را دریافت نمی کنند.

3 شهاب

کارت MTG Falling Star و پس زمینه هنری

Falling Star یکی از سه کارت فردی است که در Vintage ممنوع است و بخشی از گروه بزرگتری از کارت ها نیست. یک جادوی سه مانا، Falling Star یکی از عجیب ترین اثرات را روی هر جادویی دارد: کارت جمع آوری. وقتی آن را فعال می کنید، باید آن را از ارتفاع حداقل یک فوتی بچرخانید. سپس باید حداقل یک بار به طور کامل بچرخد وگرنه این اثر به سادگی اتفاق نمی افتد. روی هر موجودی که فرود بیاید، سه آسیب به آنها وارد می کند.

مطالب مرتبط: Magic: The Gathering – کارت های قدرتمندی که در استاندارد ممنوع شده بودند

Falling Star به دلایل مهارت ممنوع شد. این کارت، بر خلاف سایر کارت‌هایی که بر شانس تکیه می‌کنند، باید طبق قوانین آن‌ها برگردانده شود. بنابراین اگر کسی واقعاً به هر دلیلی نتواند کارت را برگرداند، در ضرر خواهد بود. شما نمی توانید از حریف خود بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد، بر خلاف چیزی مانند انداختن سکه یا انداختن تاس، زیرا آنها می توانند آن را تقلب کنند تا بر روی موجوداتشان فرود نیاید.

2 گوی آشوب

گوی آشوب

Chaos Orb بسیار شبیه به Falling Star است، به استثنای اینکه یک مصنوع است. به جای وارد کردن سه آسیب به هر موجود، در عوض هر کارتی را که Chaos Orb لمس می‌کند، پس از چرخاندن آن، از بین می‌برد. کارت همچنین یک کابوس احکام است، زیرا هنگامی که در میدان نبرد قرار می گیرد، به هیچ وجه نمی توانید کارت های خود را دوباره مرتب کنید. در بازی‌هایی که در آن تعداد زیادی از بازی‌های دائمی را کنار می‌گذارید، این کار را سخت‌تر می‌کند و به دلیل اینکه حریف کارت‌های خود را پهن می‌کند تا Chaos Orb روی آن‌ها نیفتد، به فضاهای شلوغ منجر می‌شود.

درست مانند Falling Star، Chaos Orb نیز به دلایل مهارتی در نهایت ممنوع شد. حتی بهتر از Falling Star است، زیرا هر گونه دائمی را که لمس می کند، از جمله زمین ها را از بین می برد. این باعث می‌شود که آن را بیشتر به یک بررسی مهارت یا حتی شانس تبدیل کند، و از آنجایی که همه نمی‌توانند کارت را از یک پا برگردانند، از Vintage منع شد.

1 شهرزاد

کارت و پیشینه هنری MTG شهرزاد

با نگاهی به شهرزاد احتمالاً مشخص می شود که چرا این کارت ممنوع شده است – زیرا باعث می شود بازی ها بسیار طولانی تر شوند. برای دو مانا سفید، هر بازیکن یک بازی فرعی جادویی را با استفاده از کارت های باقی مانده در کتابخانه خود انجام می دهد. بازنده های این بازی فرعی نیمی از عمر خود را از دست می دهند و به بازی اصلی باز می گردند. کارت‌های بازی فرعی بدون در نظر گرفتن اینکه کجا بوده‌اند به کتابخانه برمی‌گردند.

همانطور که می توانید تصور کنید، شهرزاد باعث شد تا مسابقات مسابقات به طرز مشمئز کننده ای طولانی شود. این داشت یک بازی اضافی جادویی انجام می داد تا تاثیر بسیار کمی روی بازی اصلی داشته باشد. از دست دادن نیمی از زندگی مبلغ کمی نیست، اما چیزی است که بدون شهرزاد خیلی سریعتر انجام می شود. این کابوس‌های لجستیکی غول‌پیکر برای برگزارکنندگان مسابقات ایجاد می‌کند و از فرمت Vintage دور نگه داشته می‌شود. شهرزاد تنها کارتی است که در وینتیج ممنوع شده است که به دلیل مهارت و مهارت یا بخشی از مجموعه ای از کارت ها در همه فرمت ها ممنوع نشده است.

بعدی: همه موجودات افسانه ای ممنوع شده در Magic: The Gathering’s Commander Format

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا