شبکه های اجتماعی

Micron برای عرضه تراشه‌های حافظه کمتر در سال 2023، کاهش‌های جدید Capex را برنامه‌ریزی می‌کند

میکرون شرکت فناوری اعلام کرد که عرضه تراشه‌های حافظه را کاهش می‌دهد و کاهش بیشتری در برنامه هزینه‌های سرمایه‌ای خود ایجاد می‌کند، زیرا این شرکت نیمه‌رسانا به دلیل افت تقاضا برای پاک کردن موجودی مازاد خود در تلاش است.

سهام این شرکت در معاملات بعد از ظهر با 5.8 درصد کاهش به 59.44 دلار رسید.

Micron اولین تراشه‌ساز بزرگی بود که در اوایل امسال با توجه به تورم بالای دهه‌ها هشداری را درباره کاهش تقاضا برای رایانه‌های شخصی و گوشی‌های هوشمند به صدا درآورد.

تراشه‌سازان و شرکت‌های الکترونیکی که خود را برای تداوم افزایش تقاضای ناشی از همه‌گیری آماده می‌کردند و برای مدت طولانی با محدودیت‌های عرضه دست و پنجه نرم می‌کردند، به زودی با موجودی بیش از حد مواجه شدند.

همچنین بخوانید

Micron، سازنده تراشه‌های حافظه ایالات متحده، جدیدترین تراشه DRAM را برای شرکای گوشی‌های هوشمند ارسال می‌کند
میکرون تولید انبوه تراشه های پیشرفته را در ژاپن عرضه می کند

ضعف گسترده‌تر در سراسر صنعت نفوذ کرد و اکنون همه بازارهای نهایی از الکترونیک شخصی گرفته تا مراکز داده و صنعتی را تحت تأثیر قرار داده است. شاخص فیلادلفیا SE Semiconductor تا کنون بیش از 31 درصد در سال جاری کاهش یافته است.

“به منظور بهبود قابل توجه موجودی کل … DRAM عرضه بیت باید کوچک شود و NAND رشد عرضه بیت باید به طور قابل توجهی کمتر از برآوردهای قبلی باشد.”

عرضه گسترده و برش های capex مت برایسون، تحلیلگر اوراق بهادار Wedbush، در یادداشتی در روز چهارشنبه نوشت: معمولاً پایین صنعت حافظه را نشان می دهد و نشانه خوبی است.

اما او گفت که پتانسیل برای تقاضای طولانی‌تری وجود دارد که احتمالاً بر فضای فناوری گسترده‌تر تأثیر می‌گذارد.

Micron گفت که شروع به کار ویفر DRAM و NAND – یا فرآیند اولیه در تولید نیمه هادی ها – را تا حدود 20 درصد در مقایسه با سه ماهه چهارم که در 1 سپتامبر به پایان رسید کاهش می دهد.

برای سال 2023، این شرکت انتظار دارد که رشد عرضه بیت سال به سال آن برای DRAM منفی و برای NAND در محدوده درصد تک رقمی باشد.

برایسون گفت: چشم انداز میکرون احتمالاً “بر این تصور که تامین کنندگان قطعات/نیمه فروشندگان قطعات قبلاً شرایط نامطلوبی را در چشم انداز خود ایجاد کرده اند و در واقع سهام را به سخره گرفته اند.”

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا