چه طور

هر آنچه باید درباره مدیریت PPC تجارت الکترونیک بدانید

مدل تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک (PPC) تقریباً سه دهه پس از راه اندازی اولین فضای تبلیغاتی PPC هنوز رایج است.

از سال 2020، 74% برندهای جهانی اعلام کردند که تبلیغات PPC تاثیر زیادی بر رشد و فروش آنها داشت. علاوه بر این، این مدل همچنان به یک مدل تبلیغاتی انعطاف پذیر و مقرون به صرفه برای مشاغل تبدیل می شود.

کمپین های PPC به کسب و کارهای تبلیغاتی اجازه می دهد تا برای کلمات کلیدی فضا در پلتفرم های مختلف تبلیغاتی پیشنهاد دهند. سپس تبلیغ کنندگان برای کلیک های کاربر ایجاد شده از تبلیغات پرداخت می کنند. در نتیجه این مدل نسبت به تبلیغات سنتی کارآمدتر و سودآورتر است.

پتانسیل تبلیغات PPC امیدوارکننده است. با این حال، تنها در صورتی می توانید آنها را ببینید و از آنها بهره مند شوید که کمپین های PPC تجارت الکترونیک خود را به درستی مدیریت کنید. مدیریت خوب تجارت الکترونیک PPC ردیابی KPI های خود را آسان می کند و شما را تقویت می کند آگاهی کسب و کار تجارت الکترونیک، ترافیک سایت و نرخ تبدیل. می توانید این کار را در خانه انجام دهید یا یک آژانس مدیریت تجارت الکترونیک استخدام کنید.

آیا به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد شیوه های موثر مدیریت PPC تجارت الکترونیک هستید؟

بیا بریم!

1. تست های A/B را اجرا کنید

تست های A/B به شما کمک می کند تا متغیرهای مختلف را در استراتژی PPC خود مقایسه کنید و شناسایی بهترین گزینه ها را آسان می کند. به همین دلیل است که باید تست های A/B را برای عوامل و ویژگی های مختلف کمپین PPC خود اجرا کنید. این ممکن است شامل عناصری مانند عنوان آگهی، متن صفحه فرود، گرافیک و CTA در آگهی شما باشد.

به عنوان مثال، ممکن است دو گزاره ارزش جداگانه را در مورد خود امتحان کنید صفحه فرود. سپس می توانید تبدیل ها را در یک دوره معین پیگیری کنید. انجام این کار به شما بینشی در مورد ارزش پیشنهادی با مخاطبان شما می دهد. سپس می توانید از آن اطلاعات استفاده کنید یک صفحه فرود موثر بسازید که سرنخ های بیشتری را از تبلیغات PPC شما تبدیل می کند.

علاوه بر این، تست A/B همچنین به شما کمک می کند تا در مورد مخاطبان هدف خود، به خصوص الگوهای خرید آنلاین و علایق خاص آنها اطلاعات زیادی کسب کنید. سپس می توانید از اطلاعات برای توسعه استراتژی هایی برای اطمینان از هر مشتری استفاده کنید تجربه کاربری مثبت.

برای اطمینان از بهینه سازی مداوم کمپین های PPC شرکت، باید تست های A/B را به طور منظم اجرا کنید. همچنین از آزمایش چند متغیره روی عناصر مختلف به طور همزمان خودداری کنید. این می تواند شناسایی جنبه های موثر بر نتایج را دشوارتر کند. در عوض، سعی کنید یک یا دو ویژگی را برای هر دور آزمایش کنید.

2. کلمات کلیدی دم بلند را هدف قرار دهید

کمپین های PPC بر روی یک سیستم مناقصه کلمات کلیدی اجرا می شوند. بنابراین باید کلمات کلیدی مرتبط را انتخاب کنید تا تبلیغات شما در نتایج جستجو قابل مشاهده باشد. تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می کند این کلمات کلیدی را پیدا کنید که با صنعت شما مطابقت دارند. کلمات کلیدی دم دراز یکی از آن دسته کلمات کلیدی هستند.

کلمات کلیدی دم بلند عباراتی کلیدی هستند که نسبت به سایر کلمات کلیدی خاص تر و دارای کلمات بیشتری هستند. آنها اغلب بین 3-5 کلمه هستند. در اینجا یک تفکیک بصری از نحوه ایجاد کلمات کلیدی طولانی و نحوه عملکرد آنها آورده شده است:

منبع

کلمات کلیدی دم بلند را می توان در عبارات زبان طبیعی استفاده کرد. مانند مثال بالا، به جای «شرکت حقوقی»، می‌توانید از «چگونه یک شرکت حقوقی در یوتا استخدام کنم» استفاده کنید. دومی خاص تر است و جذب می کند مشتریان را هدف قرار دهید که تمایل بیشتری به خرید دارند.

برای دستیابی به موفقیت با کلمات کلیدی طولانی، جزئیاتی مانند موقعیت مکانی فیزیکی خود را وارد کنید. به عنوان مثال، اگر صاحب یک فروشگاه پوشاک ورزشی هستید، می توانید از کلمه کلیدی «فروشگاه لباس ورزشی زنانه در سیاتل» به جای «فروشگاه لباس ورزشی» استفاده کنید.

همچنین، اگر یک ویژگی جستجوی داخلی دارید، می‌توانید از داده‌های جستجو برای راهنمایی شما در مورد آنچه در حال حاضر بین کاربرانتان محبوب است استفاده کنید. سپس می توانید عبارات را در کلمات کلیدی دم بلند خود بگنجانید تا ترافیک واجد شرایط را جذب کنید.

3. کلمات کلیدی منفی را اضافه کنید

موفقیت یک کمپین PPC به شدت به جذب مشتریان بالقوه مناسب به پلتفرم تجارت الکترونیک شما بستگی دارد. به همین دلیل است که بخشی از برنامه مدیریت PPC تجارت الکترونیک شما باید بر شناسایی کلمات کلیدی منفی تمرکز کند.

کلمات کلیدی منفی کلماتی هستند که نمی خواهید برای آنها رتبه بندی کنید. بنابراین اگر عبارت جستجوی کاربر شامل عبارات باشد، تبلیغات شما ظاهر نخواهد شد. همچنین مجبور نخواهید بود برای کلیک کاربران بی علاقه هزینه ای بپردازید.

مثال زیر نحوه کار افزودن کلمات کلیدی منفی را نشان می دهد. کلمه کلیدی منفی “کفش های دویدن” از نمایش یک تبلیغ در زمانی که یک جستجو دارای دو کلمه است جلوگیری می کند. این دلیلی است که تبلیغ در سه عبارت جستجوی آخر زیر ظاهر نمی شود:

مثال کلمه کلیدی منفیمنبع

می توانید به راحتی کلمات کلیدی منفی را به حساب Google Ads خود اضافه کنید تا از صرف هزینه های بی مورد خودداری کنید. یک لیست کلمات کلیدی منفی بسازید و آن را مانند شکل زیر به کمپین PPC خود اضافه کنید:

لیست کلمات کلیدی منفیمنبع

در نهایت، برای نتایج بهتر، باید فراتر از کلمات کلیدی نامربوط آشکار برای بخش خود فکر کنید. به عنوان مثال، اگر برای کلمه کلیدی “لپ تاپ های بازسازی شده با کیفیت” پیشنهاد می دهید، می توانید “لپ تاپ های جدید” را به عنوان یک کلمه کلیدی منفی اضافه کنید. به این ترتیب، خریدارانی را که فقط به دنبال لپ‌تاپ‌های بازسازی شده هستند جذب می‌کنید.

4. صفحات محصول را بهینه کنید

وضعیت صفحات محصول شما تعیین می کند که آیا مشتریان بالقوه ای که از طریق تبلیغات PPC خود جذب کرده اید، باقی می مانند و خرید می کنند یا خیر. اگر صفحات محصول شما جذاب یا بهینه سازی نشده باشد، حتی سرنخ های واجد شرایط نیز سایت شما را ترک خواهند کرد.

اما تغییراتی وجود دارد که می توانید در فید محصول خود بگنجانید تا تعامل مشتری و نرخ کلیک را افزایش دهید. آنها عبارتند از:

  • اطمینان از داشتن تصاویر و ویدیوهای واضح و با کیفیت از محصول
  • اشتراک گذاری بازخورد مشتری و گواهینامه ها
  • استفاده از عناوین خوب محصولات
  • افزودن اطلاعات به روز و مرتبط محصول
  • از جمله کلمات کلیدی در برچسب های عنوان صفحه و توضیحات محصول
  • برندسازی و لوگوی ثابت

فروشگاه آنلاین نایک دارای برخی از صفحات محصول بهینه و جذاب است. در اینجا مثالی از یکی آورده شده است:

اسکرین شات 2022-10-17 در 11.13.54منبع

نایک دارای صفحات محصول با طراحی خوب با نظرات مشتریان، رتبه بندی ها و پیوندهای داخلی به صفحات مربوطه برای کاربران است. همچنین متوجه خواهید شد که آنها از تصاویر باکیفیت و توضیحات واضح محصول استفاده می کنند که همگی به زیبایی طراحی شده اند.

اگر به دنبال دستیابی به طرح های تمیز و منظم مشابه در صفحات محصول خود هستید، می توانید از آن استفاده کنید گالری رسانه POWR. این افزونه به شما امکان می دهد مقالات، تصاویر و ویدیوها را در یک گالری به سبک بلوک نمایش دهید و آن را سفارشی کنید تا از ثبات برند اطمینان حاصل کنید.

توجه داشته باشید، چه زمانی بهینه سازی صفحات محصول شما، به ویژه آنهایی که تبلیغ می شوند، اطمینان حاصل کنید که حاوی اطلاعات مشابه هستند. می توانید به صورت آنلاین استفاده کنید ابزارهایی برای بازنویسی چند متن از آگهی و صفحه فرود. با این حال، مطمئن شوید که صدای و لحن برند ثابت می ماند.

کاربران بیشتر روی تبلیغات کلیک می کنند زیرا اطلاعات خاصی توجه آنها را جلب می کند. بنابراین، خارج کردن اطلاعات از صفحه محصول شما ممکن است باعث شود آنها احساس فریب کنند و منجر به بی اعتمادی شوند.

5. مطابقت با خواسته های فصلی

مدیریت خوب تجارت الکترونیک PPC به ردیابی رفتار مصرف کننده، الگوهای خرید و تغییرات تقاضا کمک می کند. این شما را راهنمایی می کند که چه زمانی باید بیشتر یا کمتر برای یک استراتژی خاص PPC تجارت الکترونیک خرج کنید. می توانید استفاده کنید برنامه POWR Hit Counter برای کمک به شما در ردیابی تعداد بازدید از هر صفحه وب.

علاوه بر داده های مشتری و رفتارهای آنلاین، شما همچنین باید روندهای صنعت خود را درک کنید. درک زمانی که کسب و کار رونق دارد یا کند است و عوامل موثر بر این تغییرات را شناسایی کنید.

به عنوان مثال، اگر وب سایت تجارت الکترونیک شما لباس های بافتنی گرم می فروشد، می دانید که دوره اوج شما زمستان است. بنابراین باید در طول فصل بیشتر روی تبلیغات PPC سرمایه گذاری کنید تا سود بیشتری کسب کنید. اما شما همچنین می توانید از PPC در فصول کم برای افزایش درآمد خود استفاده کنید.

آنها همچنین به کسب و کارهایی که دارای چندین مکان هستند آسان می‌کنند تا بدانند چه زمانی قیمت‌ها را افزایش دهند یا بودجه بازاریابی PPC را در هر منطقه تغییر دهند. این کار را آسان تر می کند نرخ تبدیل سرنخ خود را افزایش دهید و کنترل سهم بیشتری از بازار را بدست آورید.

6. تجزیه و تحلیل رقبا

یک طرح مدیریت PPC تجارت الکترونیک بدون تجزیه و تحلیل خوب رقیب کامل نمی شود. یک تجزیه و تحلیل خوب شامل نگاهی به تبلیغات رقیب، نوع محتوای مورد استفاده، قالب‌ها، نحوه توزیع آنها و صفحات فرود است.

تجزیه و تحلیل همچنین اطلاعاتی را ارائه می دهد که می توانید از آنها برای تنظیم استراتژی PPC خود و تصمیم گیری آگاهانه استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر آنها برای یک کلمه کلیدی خاص برای مدت طولانی پیشنهاد داده اند، احتمالاً بازده مناسبی دریافت می کنند. بنابراین، نام تجاری شما می تواند برای همان کلمه کلیدی مناقصه بدهد.

تجزیه و تحلیل همچنین می تواند به شما کمک کند تا به پرس و جوهای جستجو و شکاف کلمات کلیدی رقبای شما نادیده می گیرند. سپس می‌توانید از آن‌ها در تبلیغات PPC خود برای کشف فرصت‌های ترافیکی استفاده نشده با احتمال بیشتری برای آوردن مشتریان آینده استفاده کنید. در اینجا نمونه ای از تحلیلی است که بر شکاف کلمات کلیدی تمرکز دارد:

شکاف کلمه کلیدیمنبع

تجزیه و تحلیل یک رقیب همچنین به شما کمک می کند تا الگوهای هزینه های رقبای خود و میزان سود آنها را کشف کنید. این به شما کمک می کند تا در مورد عواملی مانند بودجه کمپین PPC خود تصمیمات آگاهانه بگیرید.

شما می توانید از پلتفرم هایی مانند SE Ranking یا SEMRush برای اجرای تجزیه و تحلیل و ایجاد یک گزارش سفارشی استفاده کنید که درک و تفسیر داده ها را آسان تر می کند. به عنوان مثال:

راه دیگر برای جاسوسی از رقبای خود از طریق کتابخانه تبلیغات فیس بوک است. برای مشاهده جزئیات آگهی، به نمایه فیسبوک رقیب بروید و به پایین اسکرول کنید. روی تب “شفافیت صفحه” کلیک کنید، که صفحه کلی و جزئیات تبلیغات را دارد.

شفافیت صفحه فیس بوکمنبع

برای جزئیات بیشتر در مورد تبلیغات فعال، از جمله انواع محتوا و صفحات فرود برند، روی “رفتن به کتابخانه تبلیغات” کلیک کنید. همچنین می توانید گزارش تبلیغات را با جزئیات بیشتری مانند هزینه برندها دریافت کنید.

در آستانه نزدیک شدن

هر کسب و کاری که به دنبال دریافت بهترین بازگشت سرمایه به ازای هر دلاری است که برای تبلیغات PPC خرج می کند، باید مدیریت خوب تجارت الکترونیک PPC را انجام دهد. مدیریت صحیح به شما کمک می کند تا هر مرحله را پیگیری کنید و تصمیمات خود را در طول کمپین PPC هدایت کنید.

بنابراین مطمئن شوید که به مراحلی که در بالا توضیح داده شد توجه کرده اید. تست های A/B را اجرا کنید، از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید، کلمات کلیدی منفی اضافه کنید، صفحات محصول را بهینه کنید، تقاضاهای فصلی را مطابقت دهید، و تجزیه و تحلیل رقبا را اجرا کنید.

این مراحل مدیریت PPC تجارت الکترونیک را دنبال کنید و زمان آسان تری برای مدیریت کمپین های خود خواهید داشت. مهمتر از همه، آنها به شما کمک می کنند تا ROI خود را از هر کمپین بهینه کنید.

بهترین ها!

عکس نویسندهPlamen Popov متخصص محتوا و ارتباطات Writer است، یک دستیار نوشتن هوش مصنوعی که برای تیم ها طراحی شده است. پلامن قبلاً برای توسعه استراتژی های بازاریابی محتوا برای برندهایی مانند MFG، Kinguin، Acronis و Metrilo کار کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا