ارز دیجیتال

PwC قراردادهای هوشمند را به عنوان جایگزینی برای قراردادهای سنتی پیش بینی می کند

بر اساس مطالعه PwC، استفاده از قراردادهای هوشمند در صنعت مالی در حال افزایش است و انتظار می‌رود در بلندمدت به استاندارد تبدیل شوند.

این مطالعه نشان داد که 52 درصد از تصمیم گیرندگان فناوری اطلاعات در بخش مالی قصد دارند قراردادهای هوشمند را در آینده نزدیک معرفی کنند.

بیش از یک سوم از پاسخ دهندگان انتظار دارند قراردادهای هوشمند جایگزین تراکنش های مالی سنتی شوند.

قراردادهای هوشمند مزایایی مانند فرآیندهای تجاری سریعتر و مؤثرتر، صرفه جویی در هزینه از طریق اجرای خودکار و نظارت، و توانایی تنظیم سریع نرخ ها یا بندها با کمک هوش مصنوعی را ارائه می دهند.

تصمیم گیرندگان فناوری اطلاعات مورد بررسی، به قابلیت اطمینان (95٪) و مزایای امنیت و شفافیت سایبری (95٪) ارائه شده توسط قراردادهای هوشمند ابراز اطمینان کردند.

آنها همچنین پتانسیل خود را برای افزایش فروش (84٪)، صرفه جویی در پول (53٪) و دستیابی به اهداف پایداری (74٪) برجسته کردند.

قراردادهای هوشمند در حال حاضر بیشتر در بخش مالی برای دیجیتالی کردن شبکه‌های تراکنش، مدل‌های تجاری دیجیتال جدید و پرداخت‌های همتا به همتا استفاده می‌شوند.

بسیاری از پاسخ دهندگان همچنین قصد دارند قراردادهای هوشمند را با هوش مصنوعی ترکیب کنند و از آنها در امور مالی پایدار یا غیرمتمرکز استفاده کنند.

موانع قانونی مانع فرزندخواندگی

با این حال، پذیرش قراردادهای هوشمند با چالش هایی مواجه است. تنها 19 درصد از ارائه دهندگان خدمات مورد بررسی در حال حاضر از قراردادهای هوشمند استفاده می کنند که عمدتاً به دلیل کمبود متخصص برای پیاده سازی برنامه های پیچیده و ادغام آنها در فرآیندهای تجاری است.

نگرانی در مورد امنیت حقوقی و حفاظت از داده ها نیز مانع پذیرش می شود.

با این وجود، راه‌حل‌های فناوری مانند اثبات‌های دانش صفر که در پلتفرم‌های بلاک چین ادغام شده‌اند، می‌توانند از انطباق با مقررات حفاظت از داده اطمینان حاصل کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا