برنامه نویسی

چالش هفتگی شماره 6 – برنامه آب و هوا

سلام به همگی! من در مورد شما مطمئن نیستم، اما در جایی که من زندگی می کنم، هوا بسیار متلاطم است. هفته گذشته روزهای بسیار سردی با دمای 30 درجه فارنهایت / 0 درجه سانتیگراد داشتیم و اکنون در این هفته روزهای 85 درجه فارنهایت / 30 درجه سانتیگراد با طوفان رعد و برق در بین آنها وجود دارد. اگر اخیراً تجربه مشابهی با آب و هوای محلی خود داشته اید، به من اطلاع دهید.

در موضوع، چالش برنامه نویسی این هفته ساخت یک برنامه آب و هوای مبتنی بر وب است که به کاربران امکان می دهد پیش بینی های آب و هوا را برای مکان خود مشاهده کنند. برنامه مبتنی بر وب شما باید داده های آب و هوا را از یک API آب و هوا بازیابی کرده و به کاربر نمایش دهد. برنامه باید بتواند موقعیت مکانی کاربر را تشخیص دهد و پیش بینی آب و هوا را برای آن مکان نمایش دهد. همچنین باید بتواند شرایط آب و هوایی فعلی مانند دما و رطوبت را نمایش دهد. با شرکت در این چالش، نه تنها مهارت های کدنویسی خود را بهبود می بخشید، بلکه یک برنامه کاربردی مفید و آموزنده ایجاد می کنید که می تواند به کاربران کمک کند روز خود را برنامه ریزی کنند و در آب و هوای نامساعد ایمن بمانند.

برای شروع، باید API آب و هوا را برای استفاده انتخاب کنید. API های آب و هوای زیادی از جمله OpenWeatherMap و Weather Underground در دسترس هستند. هنگامی که یک API را انتخاب کردید، باید برای یک کلید API ثبت نام کنید، که به شما امکان می دهد به داده های API دسترسی داشته باشید.

بعد، شروع به ساخت برنامه خود کنید! شما می توانید از هر زبان برنامه نویسی یا فریم ورکی که دوست دارید استفاده کنید، اما برخی از گزینه های خوب برای این چالش ممکن است جاوا اسکریپت، React یا Vue.js باشند. همچنین باید از HTML و CSS برای ایجاد رابط کاربری برای برنامه خود استفاده کنید. هنگامی که کد خود را نوشتید، با وارد کردن مکان های مختلف و بررسی دقیق بودن داده های آب و هوا، آن را آزمایش کنید. همچنین می‌توانید با افزودن ویژگی‌های اضافی، مانند پیش‌بینی ۷ روزه یا امکان جستجوی داده‌های آب‌وهوا بر اساس شهر یا کد پستی، برنامه خود را سفارشی کنید.

وقتی از برنامه خود راضی هستید، آن را در انجمن DEV به اشتراک بگذارید و توسعه دهندگان دیگر را برای ایجاد برنامه های آب و هوای خود به چالش بکشید. همچنین می توانید با افزودن ویژگی های اضافی یا استفاده از API های مختلف آب و هوا، آنها را تشویق کنید تا برنامه های خود را سفارشی کنند.

از اینکه دنبال می کنید متشکرم من نسخه خودم از این برنامه را در نظرات زیر پست خواهم کرد. به خاطر داشته باشید که CodeNewbie را در DEV برای آموزش های مبتدی، نکات و بحث بیشتر دنبال کنید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا