ارز دیجیتال

مجموعه معیارهای زنجیره‌ای بیت‌کوین که به‌طور گسترده دنبال می‌شوند، با افزایش قیمت بیت کوین پس از فدرال، قیمت بیت کوین بالای 28000 دلار است – بعد کجاست؟

بیت کوین. منبع: Adobe

مجموعه‌ای از معیارهای فنی و زنجیره‌ای که به‌طور گسترده دنبال می‌شوند، نشانه‌های صعودی را برای قیمت بیت‌کوین ارسال می‌کنند، با BTC/USD که نزدیک به بالاترین سطح نه ماهه کمی بالاتر از 28000 دلار نگه داشته است، زیرا بازارها جلسه سیاست روز چهارشنبه فدرال رزرو ایالات متحده را هضم می‌کنند.

بیت کوین ابتدا در روز چهارشنبه در واکنشی به “واقعیت فروش” به افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی ایالات متحده به میزان 25 واحد در ثانیه همانطور که انتظار می رفت، فروخت و لحن خود را در مورد چشم انداز افزایش بیشتر نرخ در میان مشکلات در بخش بانکی کاهش داد.

اما بزرگترین ارز رمزنگاری شده جهان توانست اقتدار خود را بازیابد و به بالای 28000 دلار در روز پنجشنبه بازگردد، زیرا روایت‌هایی در مورد بیت‌کوین که پناهگاهی امن در برابر شکنندگی در سیستم بانکی ایالات متحده (و جهانی) است و در اطراف چرخش فدرال رزرو، گاوها را ترغیب به خرید این افت کرد.

در تمام این مدت، مجموعه‌ای از شاخص‌های فنی و زنجیره‌ای که در مجموع دارای سابقه قوی در پیش‌بینی زمان بازگشت بیت‌کوین به بازار صعودی از یک دوره نزولی هستند، همچنان سیگنال‌های بلندمدت صعودی را منتشر می‌کنند.

در واقع، هفت مورد از هشت معیاری که در داشبورد «بازیابی از یک خرس بیت‌کوین» شرکت تجزیه و تحلیل داده‌های رمزنگاری گلاس‌نود ردیابی می‌شوند، در حال حاضر شرایطی را برآورده می‌کنند که بیت‌کوین در مراحل اولیه یک بازار صعودی جدید قرار دارد.

داشبورد هشت شاخص را ردیابی می‌کند تا مشخص کند آیا بیت‌کوین بالاتر از مدل‌های قیمت‌گذاری کلیدی معامله می‌شود، آیا شتاب استفاده از شبکه در حال افزایش است یا خیر، آیا سودآوری بازار در حال بازگشت است و آیا تعادل ثروت بیت‌کوین دلار آمریکا به نفع HODLers بلندمدت است یا خیر.

هنگامی که هر هشت به رنگ سبز چشمک می زنند، این از لحاظ تاریخی یک علامت صعودی قوی برای بازار بیت کوین بوده است.

سیگنال های 1 و 2: بیت کوین بالاتر از 200DMA و قیمت واقعی است

بیت کوین به راحتی بالاتر از 200DMA و قیمت واقعی خود معامله می شود، دو سیگنال اول از هشت سیگنالی که توسط Glassnode ردیابی می شوند. شکست بیش از این سطوح کلیدی توسط بسیاری به عنوان شاخصی برای تغییر حرکت کوتاه مدت قیمت در جهت مثبت تلقی می شود.

مجموعه معیارهای زنجیره‌ای بیت‌کوین که به‌طور گسترده دنبال می‌شوند، با

به همین ترتیب، زمانی که قیمت بیت‌کوین از این سطوح دفاع می‌کند، مانند زمانی که در اوایل ماه جاری مجدداً آن‌ها را آزمایش کرد، این نیز به عنوان یک اعتبار فنی کلیدی در نظر گرفته می‌شود که بازار صعودی همچنان در حال بازی است.

سیگنال 3: حرکت آدرس جدید

SMA 30 روزه ایجاد آدرس جدید بیت کوین چند ماه پیش بالاتر از SMA 365 روزه خود قرار گرفت، که نشانه آن است که نرخ ایجاد کیف پول های بیت کوین جدید در حال افزایش است. این به طور تاریخی در آغاز بازارهای صعودی رخ داده است.

1679619258 483 مجموعه معیارهای زنجیره‌ای بیت‌کوین که به‌طور گسترده دنبال می‌شوند، با

سیگنال 4: درآمد حاصل از کارمزد چند برابر

در همین حال، امتیاز Z دو ساله Revenue From Fees Multiple چند روز پیش به طور قطعی مثبت شد. Z-score تعداد انحرافات استاندارد بالاتر یا کمتر از میانگین نمونه داده است. در این مثال، امتیاز Z گلسنود تعداد انحرافات استاندارد بالاتر یا کمتر از میانگین درآمد هزینه بیت کوین در 2 سال گذشته است.

1679619258 86 مجموعه معیارهای زنجیره‌ای بیت‌کوین که به‌طور گسترده دنبال می‌شوند، با

سیگنال 5 و 6: نسبت P/L تحقق یافته و aSOPR در سود

حرکت به سمت شاخص های پنجم و ششم مربوط به سودآوری بازار. بازیابی بازار از پایین‌ترین سطح ماهانه قبلی کمک کرد میانگین متحرک ساده 30 روزه (SMA) شاخص نسبت سود واقعی بیت کوین (RPLR) بالاتر از یک باشد.

زمانی که RPLR بالاتر از یک باشد، این بدان معناست که بازار بیت کوین نسبت به زیان نسبت بیشتری از سود (به دلار آمریکا) دریافت می کند. طبق گفته گلس‌نود، «این به طور کلی نشان می‌دهد که فروشندگانی که زیان‌های برآورده نشده دارند خسته شده‌اند و جریان ورودی سالم‌تری از تقاضا برای جذب سود وجود دارد». از این رو، این اندیکاتور همچنان یک سیگنال صعودی ارسال می کند.

1679619258 966 مجموعه معیارهای زنجیره‌ای بیت‌کوین که به‌طور گسترده دنبال می‌شوند، با

اندیکاتور SMA 30 روزه نرخ سود خروجی مصرف شده تعدیل شده بیت کوین (aSOPR)، شاخصی که نشان دهنده میزان سود و زیان تحقق یافته برای تمام سکه های جابه جا شده در زنجیره است، اخیراً به زیر یک رسیده است (به این معنی که دیگر سیگنال گاو را ارسال نمی کند. ). این اساسا به این معنی است که به طور متوسط ​​در 30 روز گذشته، بازار دیگر سودی ندارد.

با این حال، در بحبوحه بهبود قیمت بیت کوین از پایین ترین سطح ماهانه قبلی به بالاترین سطح نه ماهه جدید بالای 28000 دلار، این شاخص به زودی باید به بالای یک بازگردد. این بدان معناست که هر هشت نشانگر گلاسنود سبز چشمک می زند. با نگاهی به هشت سال گذشته تاریخ بیت کوین، صعود aSOPR به بالای 1 پس از یک دوره طولانی مدت زیر آن، سیگنال خرید فوق العاده ای بوده است.

1679619258 862 مجموعه معیارهای زنجیره‌ای بیت‌کوین که به‌طور گسترده دنبال می‌شوند، با

سیگنال 7 و 8: RHODL چندگانه و عرضه در سود

در نهایت، دو شاخص پایانی وجود دارد که به این موضوع مربوط می‌شود که آیا تراز ثروت دلار به اندازه کافی به نفع HODLers تغییر کرده است تا نشان دهنده فرسودگی دست ضعیف فروشنده باشد.

بیت کوین Realized HODL Multiple در 90 روز گذشته در یک روند صعودی قرار داشته است که به گفته گلس‌نود یک علامت صعودی است. این شرکت تجزیه و تحلیل رمزارز بیان می کند که “وقتی RHODL Multiple در یک بازه 90 روزه به یک روند صعودی تبدیل می شود، نشان می دهد که ثروت دلاری شروع به بازگشت به سمت جریان های تقاضای جدید می کند.”

Glassnode بیان می‌کند که «نشان می‌دهد که سود گرفته می‌شود، بازار می‌تواند آنها را جذب کند… (و) که دارندگان طولانی‌مدت شروع به خرج کردن سکه‌ها می‌کنند.

1679619258 978 مجموعه معیارهای زنجیره‌ای بیت‌کوین که به‌طور گسترده دنبال می‌شوند، با

شاخص نهایی گلاسنود در بازیابی از داشبورد بیت کوین Bear این است که آیا میانگین متحرک نمایی 90 روزه (EMA) عرضه بیت کوین در سود طی 30 روز گذشته روند صعودی داشته است یا خیر. عرضه در سود تعداد بیت‌کوین‌هایی است که آخرین بار زمانی که قیمت‌های دلار آمریکا پایین‌تر از قیمت فعلی بودند، حرکت کردند، به این معنی که آنها با قیمت پایین‌تری خریداری شده‌اند و کیف پول در سود کاغذی نگه داشته است. این نشانگر نیز به رنگ سبز چشمک می زند.

1679619258 740 مجموعه معیارهای زنجیره‌ای بیت‌کوین که به‌طور گسترده دنبال می‌شوند، با

بعدی برای BTC کجاست؟

بسیاری از تحلیلگران فکر می کنند که توقف بعدی بیت کوین آزمایشی برای سطح 30000 دلار خواهد بود، اما برخی در مورد توانایی BTC برای ایجاد یک شکست پایدار بالاتر از این سطح در غیاب کاتالیزورهای جدید صعودی ابراز تردید کرده اند.

این کاتالیزورها می‌توانند باعث سرایت و نگرانی‌های بحران بیشتر در بخش بانکی ایالات متحده شوند که می‌توانند تقاضای جدید برای بیت کوین را به عنوان پناهگاه امن افزایش دهند. از طرف دیگر، اگر ارتباطات فدرال رزرو به بازارها دلیلی بدهد تا شرط بندی های کاهش نرخ بهره خود را برای سال آینده تمدید کنند، این امر می تواند بیت کوین را در بحبوحه کاهش شرایط مالی تقویت کند.

اما حتی در غیاب این کاتالیزورها، ادامه روند مثبت در بنیادهای بازار بیت کوین در بحبوحه پذیرش رو به رشد و روایت رو به رشد مبنی بر اینکه بازار نزولی سال 2022 در گذشته طولانی است، به این معنی است که چشم انداز بیت کوین برای باقی مانده سال همچنان بسیار خوب به نظر می رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا