شبکه های اجتماعی

الگو، مثال ها و نکات برای سال 2024

Summarize this content to 300 words in Persian Lang

راهنمای سبک رسانه های اجتماعی یک سند مهم برای تیم های اجتماعی در هر اندازه است. چه تیمی یک نفره یا 100 نفره باشید، ثبت تصمیمات خود در مورد صدای برند و سبک در یک مکان مرکزی، ثبات حضور شما در رسانه های اجتماعی را تضمین می کند – و اعتماد به برند را ایجاد می کند.

به خواندن ادامه دهید تا درباره ساختن راهنمای سبکی که تیم اجتماعی شما واقعاً از آن استفاده می کند بیشتر بدانید. ما حتی یک الگوی راهنمای سبک رسانه های اجتماعی رایگان برای کمک به شما در شروع کار قرار داده ایم!

پاداش: دریافت یک الگوی راهنمای سبک رسانه های اجتماعی رایگان و قابل تنظیم برای اطمینان از ظاهر، احساس، صدا و لحن ثابت در تمام کانال های اجتماعی خود.

فهرست مطالب

راهنمای سبک رسانه های اجتماعی چیست؟

راهنمای سبک رسانه های اجتماعی سندی است که انتخاب سبک برای برند شما در رسانه های اجتماعی را مشخص می کند.

این شامل همه چیز از هویت برند شما (به عنوان مثال لوگو و رنگ های شما)، لحن صدای شما – و حتی نحوه استفاده از ایموجی ها و هشتگ ها می شود. به عبارت دیگر، این مجموعه قوانینی است که نحوه ارائه برند خود را در رسانه های اجتماعی دیکته می کند.

چرا برندها به راهنماهای سبک رسانه های اجتماعی نیاز دارند؟

تصویر و صدای خود را ثابت نگه دارید

انسجام کلیدی در امور اجتماعی است. برای اینکه تصویر و صدای برند شما ثابت باشد، باید در مورد نحوه صحبت کردن برندتان به صورت آنلاین تصمیم بگیرید.

محتوای تصویر و ویدیوی شما نیز باید ثابت باشد، از رنگ های برندتان گرفته تا قالب هایی که برای اینفوگرافیک ها استفاده می کنید تا فونت هایی که برای زیرنویس ها و تصاویر کوچک استفاده می کنید.

به تیم خود کمک کنید کارهای خود را انجام دهند

محتوای اجتماعی یک برند باید احساس کند که از یک مکان ثابت می آید، حتی زمانی که اجزای مختلف توسط افراد مختلف ایجاد می شود. در حالی که ویدیوهای TikTok شما به وضوح سبک متفاوتی از پست های LinkedIn شما خواهند داشت، شخصیت کلی برند باید احساس آشنایی داشته باشد.

راهنمای سبک رسانه‌های اجتماعی واضح، سند حاکم برای همه کسانی است که در ایجاد محتوای اجتماعی شما نقش دارند. این به اعضای تیم اجازه می دهد تا به طور مستقل در جهت یک هدف واحد کار کنند.

یک راهنمای سبک خوب برای رسانه‌های اجتماعی، هم برای استخدام‌شدگان جدید و هم برای افرادی که در نقش‌های نظارتی هستند، ورود به سیستم را بسیار آسان‌تر می‌کند. این تضمین می‌کند که دانش سازمانی در تیم شما باقی می‌ماند، حتی اگر اعضای تیم تک تک نقش‌های خود را تغییر دهند یا تغییر دهند.

با مخاطبان خود اعتماد ایجاد کنید

فالوورهای شما باید بتوانند محتوای شما را بدون توجه به جایی که می بینند، تشخیص دهند. هنگامی که صدا، لحن و سبک بصری خود را در راهنمای سبک خود تعریف می کنید، تولید محتوای رسانه های اجتماعی آسان تر می شود. به نظر می رسد که محتوای شما از یک منبع می آید.

یک راهنمای خوب سبک رسانه های اجتماعی همچنین تضمین می کند که شما به طور مداوم در مورد آنچه برند شما ارائه می دهد و نحوه عملکرد محصولات خود صحبت می کنید. این باعث ایجاد اعتماد و آگاهی مصرف‌کننده می‌شود، بنابراین زمانی که زمان خرید مخاطبانتان فرا می‌رسد، در ذهن خود هستید.

چگونه یک راهنمای سبک رسانه های اجتماعی ایجاد کنیم

ایجاد یک راهنمای سبک رسانه‌های اجتماعی از ابتدا شامل بررسی وضعیت فعلی در استراتژی رسانه‌های اجتماعی شما، ثبت کارهایی که انجام داده‌اید، و فهرست‌بندی جزئیات بسیار زیادی درباره نحوه تولید محتوا در آینده است. در اینجا نحوه شروع به کار آمده است.

حساب های رسانه های اجتماعی خود را فهرست کنید

این یک نیست حسابرسی رسانه های اجتماعی، اما هنوز باید فهرستی از هر حساب اجتماعی که برای برند خود استفاده می کنید تهیه کنید.

این یک تصویر واضح از نام‌گذاری‌هایی که برای حساب‌های خود استفاده کرده‌اید، ارائه می‌کند. آیا نام‌های کاربری در کانال‌ها یکسان است؟ اگر نه، اکنون زمان آن است که یک سبک را انتخاب کنید و آن را در راهنمای استایل خود یادداشت کنید. این باعث می‌شود که حساب‌های جدید در کانال‌های جدید به راحتی برای طرفداران قابل شناسایی باشد.

مخاطب هدف خود را روشن کنید

اگر هنوز خود را تعریف نکرده اید بازار هدف و پرسونای مخاطبان خود را توسعه دهید، اکنون زمان انجام این کار است. قبل از اینکه بتوانید صدای برند موثری ایجاد کنید، باید بدانید با چه کسی صحبت می کنید.

هنگام ایجاد شخصیت های مخاطب، موارد زیر را در نظر بگیرید:

صدای برند خود را تعریف کنید

لحن و سبک

برای ارتباط با مخاطبان خود، باید یک تعریف واضح داشته باشید صدای برند برخی از برندها در رسانه های اجتماعی بسیار گستاخ هستند.

صفحه توییتر وندیس سیب زمینی سرخ شده داغ

منبع: @Wendys

برخی دیگر لحن رسمی تری دارند. شما می توانید هر دو رویکرد را انتخاب کنید، یا جایی در این بین باشید. اما شما نمی توانید از یکی به دیگری منحرف شوید. به عنوان یک شخص به برند خود فکر کنید. چه کسی خواهد بود؟ چگونه صحبت می کند؟

اگر برای فهمیدن این موضوع به کمک نیاز دارید، با تولید کننده عنوان رایگان هوش مصنوعی ناب فالوور آزمایش کنید. این امکان را به شما می دهد تا آهنگ های مختلف صدا را انتخاب کنید، از شاد گرفته تا دختر VSCO. سعی کنید از آن برای ایجاد نسخه های مختلف از یک عنوان استفاده کنید و ببینید کدام یک برای برند شما طبیعی تر است.

به عنوان مثال، این عنوان شاد را مقایسه کنید:

خلاقیت خود را آزاد کنید و ظاهری مشخص برای برند رسانه اجتماعی خود ایجاد کنید

منبع: تولید کننده شرح رایگان هوش مصنوعی ناب فالوور

با این عبوس:شرح راهنمای خسته کننده سبک رسانه های اجتماعی ژنراتور عنوان AI

کدوم بیشتر شبیه برند شماست؟

طول محتوا

پلتفرم‌های مختلف محدودیت‌های محتوای متفاوتی هم برای طول ویدیو و هم برای تعداد کاراکترهای متن دارند، بنابراین شما نیاز دارید این را بر اساس پلت فرم تجزیه کنید.

ایده این است که مخاطبان شما در هر پلتفرم باید بدانند که چه انتظاری دارند. اگر آنها به قرقره‌های 15 ثانیه‌ای عادت کرده‌اند، ممکن است جذب نسخه 90 ثانیه‌ای گیج‌کننده و خسته‌کننده باشد. اما اگر آنها به توضیح‌های طولانی‌تر عادت کرده‌اند و شما ناگهان چیزی بسیار کوتاه‌تر پست می‌کنید، این نیز گیج‌کننده است.

در مورد زیرنویس ها هم همینطور. اگر معمولاً چند کلمه می نویسید، یک بلوک بزرگ از متن به نظر مخاطب شما مناسب نخواهد بود. اما اگر از زیرنویس ها به عنوان بستری برای داستان سرایی استفاده کنید و ناگهان به چند کلمه یا ایموجی روی بیاورید، مخاطبان شما تعجب خواهند کرد که آیا مشکلی پیش آمده است.

ایموجی ها

آیا شما از ایموجی استفاده کنید؟ کدومشون؟ چند تا؟ در چه کانال هایی؟ چند وقت؟ در مورد گیف هم همین بحث را داشته باشید. استفاده شما از ایموجی ها (یا نه) تأثیر واضحی بر صدا و لحن برند شما دارد.

نحوه و مکان استفاده از CTA

شما نمی توانید از مخاطبان خود بخواهید که در مورد هر پست اقدامی انجام دهند. ما قانون 80-20 را توصیه کنید، که در آن 80٪ محتوای شما برای اطلاع رسانی، آموزش یا سرگرم کردن مخاطبان است در حالی که 20٪ مستقیماً برند شما را تبلیغ می کند.

در آن 20٪، چند وقت یکبار از خوانندگان خود می خواهید که یک اقدام خاص مانند کلیک کردن روی یک پیوند یا خرید انجام دهند؟ از چه نوع کلمات عملی در CTA خود استفاده خواهید کرد؟ آیا CTA ها را در محتوای ویدیوی خود قرار می دهید یا فقط در زیرنویس ها؟

نویسندگی پست

آیا به عنوان برند پست می گذارید؟ یا پست های اجتماعی خود را به اعضای تیم نسبت می دهید؟

به عنوان مثال، برای حساب‌های اجتماعی خدمات مشتری استفاده از حروف اول برای نشان دادن اینکه کدام یک از اعضای تیم به یک پیام عمومی پاسخ می‌دهد، معمول است.

و در محتوای ویدیویی، به وضوح یک فرد (یا افراد) روی صفحه نمایش است. اما در پلتفرم‌های ارسال متن، محتوای شما احتمالاً از خود برند می‌آید.

نحوه شناسایی نویسندگان پست (در صورت وجود) و تعداد دفعات معرفی اعضای تیم در محتوای ویدیویی را روشن کنید.

زبان فراگیر

چه دستورالعمل هایی را در رسانه های اجتماعی دنبال خواهید کرد تا مطمئن شوید که زبان شما فراگیر و منصفانه است؟

در حالی که دستورالعمل های زبان فراگیر خود را توسعه می دهید، اعضای تیم را در بحث شرکت دهید. اگر تیم شما بزرگتر از آن است که همه به بحث بپیوندند، مطمئن شوید که دیدگاه های متنوعی ارائه شده است. رهنمودهای اولیه را برای دریافت بازخورد منتشر کنید.

دسترس پذیری جزء کلیدی جامعیت است.

دستورالعمل های سازگاری زبانی ایجاد کنید

آیا می دانستید که همه دیکشنری ها کمی متفاوت هستند؟ انتخاب کنید که از کدام فرهنگ لغت برای محتوای اجتماعی خود استفاده کنید و مطمئن شوید که همه اعضای تیم مرتبط به اشتراک آنلاین دسترسی دارند.

همچنین ممکن است بخواهید یک راهنمای سبک موجود را انتخاب کنید، مانند Associated Press Stylebook یا دفترچه راهنمای سبک شیکاگو، بنابراین مجبور نیستید هر گرامر و نقطه گذاری را خودتان انتخاب کنید.

در اینجا برخی از مسائل سازگاری وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

انگلیسی آمریکایی یا بریتانیایی

یا شاید انگلیسی کانادایی؟ یا استرالیایی؟ شاید شما اصلا به انگلیسی نمی نویسید؟ انتخاب یک فرهنگ لغت به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که املای مناسب جغرافیای خود را رعایت می کنید.

ویرگول سریال

هیچ پاسخ درستی در مورد استفاده از آنها وجود ندارد (اگرچه اکثر نویسندگان و ویراستاران نظرات بسیار قوی دارند).

آسوشیتدپرس بیشتر با آنها مخالف است، اما دفترچه راهنمای سبک شیکاگو می گوید که آنها ضروری هستند.

انتخاب خود را در مورد این موضوع انجام دهید و به طور مداوم از آن استفاده کنید.

حروف بزرگ سرفصل

آیا هر کلمه یا فقط اولین کلمه را با حروف بزرگ مینویسید؟ باز هم، تا زمانی که سبک برند خود را در راهنمای سبک خود تعریف نکنید، هیچ پاسخ درست یا غلطی وجود ندارد.

خط تیره، علامت و علامت تعجب

خط تیره ها در دو طول وجود دارند: خط خطی (–) و خط تیره (-). رایج ترین استفاده از خط خطی آنلاین است، اما می توانید یکی را انتخاب کنید. همچنین باید تصمیم بگیرید که آیا از فضاهای خالی در دو طرف خط تیره استفاده کنید یا خیر. معمولاً از فضاهایی با خط تیره کوتاه‌تر استفاده می‌شود، اما نه با فاصله‌های بلندتر:

برای آمپرساندها، فقط باید تصمیم بگیرید که آیا به جای نوشتن «و» از آنها استفاده کنید یا خیر. این می تواند در مواردی که محدودیت کاراکترهای محدود وجود دارد مفید باشد، بنابراین ممکن است بخواهید یک سبک جداگانه برای X (توئیتر سابق) انتخاب کنید.

در جبهه علامت تعجب: اصلاً از آنها استفاده خواهید کرد؟ احتمالاً بهتر است آنها را در اکثر پلتفرم‌ها به حداقل برسانید، مگر اینکه به دنبال صدای برند خاصی باشید.

تاریخ و زمان

آیا روزهای هفته را بیرون می نویسید یا آنها را مخفف می کنید؟ شما می گویید ساعت 16 یا 16 یا 16:00 یا 4 بعد از ظهر؟ از چه فرمتی برای تاریخ استفاده می کنید؟

به عنوان مثال، در انگلیسی ایالات متحده، نوشتن تاریخ به صورت ماه/روز/سال استاندارد است، در حالی که در انگلیسی بریتانیا ترتیب روز/ماه/سال است. این موردی است که عدم ثبات در واقع می تواند پیامدهای دنیای واقعی داشته باشد، مانند از دست دادن یک رویداد یا راه اندازی.

پیوندها

هر چند وقت یکبار پیوندها را در پست های خود قرار می دهید؟ استفاده خواهید کرد پارامترهای UTM و/یا کوتاه کننده URL؟ آیا پیوندها را در متن متن قرار می دهید یا در نظر؟

پروتکل های پیوند خود را مشخص کنید. همچنین نحوه ارجاع به پیوندهای موجود در بیو خود را در پلتفرم هایی که تنها گزینه پیوند است، روشن کنید.

تلفظ

ما تاکنون بیشتر بر ایجاد یکپارچگی در زبان نوشتاری شما تمرکز کرده‌ایم. اما زبان گفتاری شما نیز باید سازگار باشد. در حالی که کارمندان شما مطمئناً لهجه ها و روش های متفاوتی برای صحبت در ویدیوهای شما خواهند داشت، نام تجاری و محصولات شما باید به طور مداوم تلفظ شوند.

اگر تلفظ نام تجاری یا محصولات شما از روی املا مشخص نیست، یک کلید تلفظ ایجاد کنید. این می تواند به سادگی گنجاندن املای آوایی در کنار خود کلمه باشد.

در حالی که بعید است که کارمندان شما نام شما را اشتباه تلفظ کنند، همانطور که Schweppes در این ویدیو تلفظ می شود، منطقی نیست که شانس بیاورید!

دستورالعمل هایی را برای مدیریت محتوا، UGC و ارسال متقابل ایجاد کنید

کیوریشن

محتوای انتخاب شده می‌تواند بدون ایجاد محتوای جدید از خود، به فید اجتماعی شما ارزش بیافزاید.

اما از کدام منابع به اشتراک می گذارید؟ مهمتر از آن، کدام منابع به شما کمک خواهد کرد نه اشتراک گذاری از به عنوان مثال، احتمالاً می خواهید از اشتراک گذاری پست های رقبای خود اجتناب کنید.

شما همچنین باید دستورالعمل های برند را برای آن ایجاد کنید چگونه شما محتوای انتخاب شده را به اشتراک می گذارید آیا شما بینش های خود را اضافه می کنید؟ (نکته: الگوریتم LinkedIn به ویژه زمانی که دیدگاه خود را اضافه می کنید آن را ترجیح می دهد.)

محتوای ایجاد شده توسط کاربر

مطمئن نیستید با دستورالعمل های خود برای UGC از کجا شروع کنید؟ ما برخی از اصول اولیه را در پست خود پیشنهاد می کنیم نحوه استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر:

مشخص کنید که چگونه به کاربرانی که پست هایشان را به اشتراک می گذارید اعتبار می دهید. البته، همیشه باید آنها را برچسب گذاری کنید، و نمادهای دوربین یک روش معمول برای نسبت دادن عکس ها هستند.

ارسال متقاطع

شما می خواهید از تمام محتوای اجتماعی که ایجاد می کنید بیشترین بهره را ببرید. اما این بدان معنا نیست که شما باید همان مطلب را در همه جا پست کنید. ایجاد دستورالعمل برای چگونه محتوای خود را برای هر پلتفرم رسانه اجتماعی تنظیم کنید.

به عنوان مثال، ممکن است اینفوگرافیک از پست های وبلاگ خود برای اینستاگرام و ویدیوهای توضیح دهنده سریع برای TikTok ایجاد کنید. اینکه چگونه محتوای خود را تطبیق دهید به شما بستگی دارد، اما برخی دستورالعمل ها می توانند این روند را برای همه آسان تر کنند.

(نکته: از ابزاری مانند ناب فالوور برای تطبیق محتوا برای هر پلتفرم هنگام پست استفاده کنید.)

استفاده از هشتگ خود را مشخص کنید

هشتگ های مارک دار

آیا از هشتگ های مارک دار برای تشویق طرفداران و فالوورها برای تگ کردن شما در پست های خود یا جمع آوری استفاده می کنید محتوای ایجاد شده توسط کاربر؟ آنها را به همراه دستورالعمل هایی در مورد زمان استفاده از آنها در راهنمای سبک خود فهرست کنید.

همچنین دستورالعمل هایی را برای نحوه پاسخگویی به هنگام استفاده از هشتگ های مارک تجاری شما ارائه دهید. آیا پست های آنها را دوست خواهید داشت؟ بازتوییت؟ اظهار نظر؟

هشتگ های کمپین

فهرستی از هشتگ های مخصوص کمپین های یکباره یا در حال انجام ایجاد کنید.

هنگامی که یک کمپین به پایان رسید، در مورد تاریخ استفاده از هشتگ یادداشت کنید. این یک رکورد دائمی ایجاد می کند و می تواند به جرقه زدن ایده ها برای کمپین های آینده کمک کند.

چند هشتگ؟

این تعداد ایده آل هشتگ ها موضوع بحث مداوم است. برای اینکه بدانید چه تعداد برای کسب و کار شما مناسب است، باید آزمایش هایی انجام دهید.

نیازی نیست به تعداد خاصی از هشتگ ها بسنده کنید، بلکه هدف خود را برای یک محدوده مشخص هدف قرار دهید.

چه موردی؟

این یکی ساده است. پرونده خود را انتخاب کنید:

سبک بصری و دارایی های کلیدی کاتالوگ را مستند کنید

ما در مورد کلمات زیاد صحبت کرده ایم، اما شما همچنین باید ظاهر و احساس بصری برند خود را برای رسانه های اجتماعی تعریف کنید.

رنگ ها

اگر قبلاً رنگ های برند خود را مشخص کرده اید، احتمالاً این رنگ ها رنگ هایی هستند که در حساب های رسانه های اجتماعی خود استفاده می کنید. ممکن است بخواهید تعریف کنید که کدام رنگ ها باید در زمینه های مختلف استفاده شوند.

به عنوان مثال، Ikea به راحتی با زرد و آبی سوئدی خود قابل تشخیص است.

لوگوی زرد و آبی صفحه اینستاگرام IKEA Canada

منبع: @IkeaCanada

فونت ها

هنگام نوشتن کپشن نمی‌توانید فونت‌ها را کنترل کنید، اما می‌توانید فونت‌هایی را که در تصاویر گرافیکی، عکس‌های جلد و حتی استوری اینستاگرام استفاده می‌کنید، کنترل کنید.

مارک های بزرگتر ممکن است روی یک فونت سفارشی سرمایه گذاری کنند. اما برای اکثر برندها، انتخاب یک فونت یا چند فونت برای برنامه های مختلف و استفاده مداوم از آنها کافی است.

لوگوها

کجا و چه زمانی از لوگوی خود در شبکه های اجتماعی استفاده می کنید؟ معمولاً ایده خوبی است که از لوگوی خود به عنوان تصویر نمایه شبکه های اجتماعی خود استفاده کنید.

اگر لوگوی شما به عنوان یک تصویر مربع یا دایره به خوبی کار نمی کند، ممکن است لازم باشد یک نسخه اصلاح شده به طور خاص برای استفاده در رسانه های اجتماعی ایجاد کنید.

ریز عکسها

از چه سبکی از تصاویر کوچک برای سطوحی مانند قرقره های اینستاگرام، تیک تاک و شورت های یوتیوب استفاده می کنید؟ آیا متن را وارد می کنید؟ سبک تصویر بندانگشتی خود را تعریف کنید و چند مثال در آن بگنجانید. با توجه به این نکته، می‌تواند ایده خوبی باشد که برخی…

قالب ها

از پوشش های هایلایت اینستاگرام گرفته تا تبلیغات اجتماعی گرفته تا پین ها، قالب ها بهترین راه برای ثابت نگه داشتن محتوای شما و قابل تشخیص در یک نگاه هستند. پیوندهایی به الگوهای اجتماعی خود را در راهنمای سبک خود قرار دهید. شما همچنین می توانید از ابزاری مانند کتابخانه محتوای ناب فالوور برای مدیریت الگوهای خود.

تصاویر

از چه نوع تصاویری در شبکه های اجتماعی استفاده خواهید کرد؟ آیا از عکس های استوک استفاده خواهید کرد یا فقط از عکس هایی که خودتان گرفته اید؟ در مورد گرافیک چطور؟ اگر از عکس‌های استوک استفاده می‌کنید، آن‌ها را از کجا می‌گیرید؟

باز هم، کتابخانه محتوای ناب فالوور در اینجا کمک بزرگی است، زیرا می‌توانید کاتالوگی از تصاویر از پیش تأیید شده برای تیم اجتماعی خود ایجاد کنید تا از آنها استفاده کند.

بایدها و نبایدهای مهم را فهرست کنید

واژگان

آیا از آن استفاده خواهید کرد؟ مگر اینکه در یک صنعت بسیار فنی با مخاطبان بسیار خاص باشید، بهترین گزینه احتمالاً این نیست.

به زبان ساده ای که درک آن برای مخاطبان شما آسان است پایبند باشید و فهرستی از واژه های اصطلاحات صنفی تهیه کنید که از آنها اجتناب کنید.

علائم تجاری

راهنمای سبک شما برای رسانه های اجتماعی باید شامل فهرستی از تمام علائم تجاری برند شما باشد. لیست خود را به صورت تمام حروف قرار ندهید، زیرا این باعث می شود که تفاوت بین، مثلاً HootSuite (اشتباه) و ناب فالوور (درست) تشخیص داده شود.

دستورالعمل هایی برای نحوه استفاده از علائم تجاری خود ارائه دهید. آیا از نام محصولات خود به عنوان فعل استفاده می کنید؟ به عنوان جمع چطور؟

فراخوان های برند و محصول و USP ها

فهرستی از پیشنهادهای فروش منحصر به فرد و فراخوان های استاندارد برای برند خود و همه محصولات خود ایجاد کنید. در حالی که احتمالاً این اطلاعات را مستقیماً در پست‌های رسانه‌های اجتماعی کپی و جای‌گذاری نمی‌کنید، مفید است که نکات صحبت واضحی داشته باشید تا تیم شما پیشنهادات شما را به درستی و به طور مداوم توصیف کند.

کلمات اختصاری

شما احتمالاً همیشه از کلمات اختصاری استفاده می کنید بدون اینکه حتی به آن فکر کنید. اما آیا مخاطب شما متوجه منظور همه آنها خواهد شد؟

فهرستی از حروف اختصاری که شرکت شما معمولاً به صورت داخلی استفاده می‌کند، همراه با نسخه‌های کامل املای آنچه که آنها را نشان می‌دهند، تهیه کنید. مشخص کنید که آیا استفاده از کلمات اختصاری در هر کانال اجتماعی مناسب است یا اینکه باید از اصطلاحات کامل استفاده شود.

زبان دیگر مخصوص برند شما

کارکنان ناب فالوور با محبت به عنوان “جغد” شناخته می شوند، در حالی که استارباکس از کارکنان آنها به عنوان “شریک” یاد می کند.

اگر از اصطلاحات خاصی مانند این استفاده می کنید، آنها را یادداشت کنید. نه فقط نحوه ارجاع شما به کارمندان، بلکه هر زبان غیر تجاری که برای اشاره به هر جنبه ای از شرکت خود استفاده می کنید. مثلا مشتری یا مشتری یا مهمان دارید؟

زبان مخصوص صنعت شما

اولین باری که برای رفتن به یک سفر دریایی آماده می شدم، به آژانس مسافرتی خود گفتم که مشتاقانه منتظر سوار شدن به قایق هستم. او مرا تصحیح کرد: «کشتی».

به عنوان یک مسافر، استفاده من از اصطلاح اشتباه واقعاً مهم نبود. اما به‌عنوان یک نویسنده، این می‌توانست کار بزرگی باشد. برای شما، این شرایط بدیهی است. مطمئن شوید که آنها در راهنمای سبک شما ذکر شده اند تا هرکسی که در کانال های اجتماعی شما پست می گذارد، هر بار از عبارت مناسب استفاده کند.

انواع محتوا

چه نوع محتوایی مناسب است (به عنوان مثال، عکس محصول، عکس کارکنان، اخبار شرکت، الگوهای رفتاری)؟ آیا موضوعات غیرمجاز وجود دارد؟ این امر به ویژه در صنایع تحت نظارت

به خط مشی رسانه اجتماعی خود پیوند دهید

در نهایت، یک پیوند به خود اضافه کنید خط مشی رسانه های اجتماعی و دستورالعمل های رسانه های اجتماعی برای جزئیات بیشتر در مورد استفاده مناسب از رسانه های اجتماعی برای برند شما و کارمندان شما.

الگوی راهنمای سبک رسانه های اجتماعی رایگان

3 نمونه راهنمای سبک رسانه های اجتماعی

1. Mailchimp

راهنمای نوشتن سبک محتوای Mailchimp برای رسانه های اجتماعی

منبع: Mailchimp

این راهنمای سبک رسانه های اجتماعی بسیار کامل به تمام نکات کلیدی اشاره می کند. با تعریف هدف استراتژی رسانه اجتماعی Mailchimp شروع می‌شود، سپس به جزئیاتی مانند قراردادهای نام‌گذاری حساب‌ها، طول پست و پروتکل‌های برچسب‌گذاری می‌پردازد. ما به خصوص جزئیات در مورد استفاده از علامت تعجب را دوست داریم: “آنها مانند پنج های بالا هستند: یک برنامه به موقع عالی است، اما تعداد زیاد آنها می تواند آزار دهنده باشد.”

2. رویدادهای DC

رویدادهای DC وعده نام تجاری ما

منبع: رویدادهای DC

رویدادهای DC راهنمای سبک رسانه های اجتماعی خود را در راهنمای سبک برند بزرگتر خود گنجانده است. این همه اطلاعات مربوط به لوگوها، رنگ‌ها و تصاویر برندها را همراه با دستورالعمل‌های خاص درباره طول و هدف پست در یک مکان نگه می‌دارد. ما عاشق دستورالعمل های بسیار خاص در مورد استفاده از ایموجی هستیم که بر اساس پلتفرم تفکیک شده است.

3. جامعه مهندسان زن

استفاده صحیح از شبکه های اجتماعی

منبع: جامعه مهندسان زن

این راهنمای سبک رسانه‌های اجتماعی نحوه استفاده جامعه از همه پلت‌فرم‌های اجتماعی را تعریف می‌کند و سپس بر رایج‌ترین پلتفرم‌های استفاده می‌شود: فیس‌بوک، ایکس (توئیتر)، اینستاگرام و لینکدین. ما به خصوص دوست داریم که راهنما واضح و دقیق باشد، اما به کاربران یادآوری می‌کند که دریافت نکنند هم درگیر جزئیات: «وقتی صحبت از رسانه‌های اجتماعی می‌شود، مهم است که ساختار بهترین عملکرد را در نظر داشته باشید، با این حال، اجازه دادن به خلاقیت نیز مهم است. “

با ناب فالوور محتوای مورد تایید برند قابل اشتراک‌گذاری ایجاد کنید

ساده‌ترین راه برای اطمینان از پیروی از راهنمای سبک رسانه‌های اجتماعی – در حالی که دامنه دسترسی محتوای اجتماعی خود را افزایش می‌دهد – ایجاد محتوای برند از قبل تأیید شده است که تیم شما می‌تواند تنها با چند کلیک به اشتراک بگذارد.

اعضای تیم اجتماعی شما متخصصان راهنمای سبک رسانه های اجتماعی شما هستند – اما آنها تنها کسانی نیستند که از اشتراک گذاری محتوای اجتماعی برند شما هیجان زده هستند. با استفاده از ابزاری مانند ناب فالوور Amplify این امکان را برای همه در سازمان شما فراهم می‌کند که بدون نیاز به مطالعه پیچیدگی‌های نشانه‌گذاری و انتخاب فونت شما، درگیر شوند.

ناب فالوور به اشتراک گذاری هفتگی اهداف همه محتوا

در اینجا نحوه کار آن آمده است:

  1. تیم رسانه‌های اجتماعی شما محتوایی را ایجاد، ویرایش، تأیید و به اشتراک می‌گذارد که با راهنمای سبک رسانه‌های اجتماعی شما مطابقت دارد.
  2. آنها پست را در Amplify منتشر می کنند، جایی که برای همه اعضای تیم قابل دسترسی است.
  3. کارمندان می‌توانند به محتوا دسترسی داشته باشند، در صورت لزوم آن را شخصی‌سازی کنند، و پست را برای پخش زنده در پلتفرم‌های اجتماعی خودشان به اشتراک بگذارند یا برنامه‌ریزی کنند.

خودشه! کارمندان همچنین می‌توانند محتوای اجتماعی (مانند عکس‌های رویداد یا اخبار مرتبط) را به تیم اجتماعی شما پیشنهاد دهند تا بتوانند پست‌هایی ایجاد کنند که با راهنمای سبک شما برای رسانه‌های اجتماعی هماهنگ باشد.

با ناب فالوور در زمان خود در رسانه های اجتماعی صرفه جویی کنید. از یک داشبورد، می‌توانید تمام نمایه‌های خود را مدیریت کنید، پست‌ها را برنامه‌ریزی کنید، نتایج را اندازه‌گیری کنید و موارد دیگر.

راهنمای سبک رسانه های اجتماعی یک سند مهم برای تیم های اجتماعی در هر اندازه است. چه تیمی یک نفره یا 100 نفره باشید، ثبت تصمیمات خود در مورد صدای برند و سبک در یک مکان مرکزی، ثبات حضور شما در رسانه های اجتماعی را تضمین می کند – و اعتماد به برند را ایجاد می کند.

به خواندن ادامه دهید تا درباره ساختن راهنمای سبکی که تیم اجتماعی شما واقعاً از آن استفاده می کند بیشتر بدانید. ما حتی یک الگوی راهنمای سبک رسانه های اجتماعی رایگان برای کمک به شما در شروع کار قرار داده ایم!

راهنمای سبک رسانه های اجتماعی چیست؟

راهنمای سبک رسانه های اجتماعی سندی است که انتخاب سبک برای برند شما در رسانه های اجتماعی را مشخص می کند.

این شامل همه چیز از هویت برند شما (به عنوان مثال لوگو و رنگ های شما)، لحن صدای شما – و حتی نحوه استفاده از ایموجی ها و هشتگ ها می شود. به عبارت دیگر، این مجموعه قوانینی است که نحوه ارائه برند خود را در رسانه های اجتماعی دیکته می کند.

چرا برندها به راهنماهای سبک رسانه های اجتماعی نیاز دارند؟

تصویر و صدای خود را ثابت نگه دارید

انسجام کلیدی در امور اجتماعی است. برای اینکه تصویر و صدای برند شما ثابت باشد، باید در مورد نحوه صحبت کردن برندتان به صورت آنلاین تصمیم بگیرید.

محتوای تصویر و ویدیوی شما نیز باید ثابت باشد، از رنگ های برندتان گرفته تا قالب هایی که برای اینفوگرافیک ها استفاده می کنید تا فونت هایی که برای زیرنویس ها و تصاویر کوچک استفاده می کنید.

به تیم خود کمک کنید کارهای خود را انجام دهند

محتوای اجتماعی یک برند باید احساس کند که از یک مکان ثابت می آید، حتی زمانی که اجزای مختلف توسط افراد مختلف ایجاد می شود. در حالی که ویدیوهای TikTok شما به وضوح سبک متفاوتی از پست های LinkedIn شما خواهند داشت، شخصیت کلی برند باید احساس آشنایی داشته باشد.

راهنمای سبک رسانه‌های اجتماعی واضح، سند حاکم برای همه کسانی است که در ایجاد محتوای اجتماعی شما نقش دارند. این به اعضای تیم اجازه می دهد تا به طور مستقل در جهت یک هدف واحد کار کنند.

یک راهنمای سبک خوب برای رسانه‌های اجتماعی، هم برای استخدام‌شدگان جدید و هم برای افرادی که در نقش‌های نظارتی هستند، ورود به سیستم را بسیار آسان‌تر می‌کند. این تضمین می‌کند که دانش سازمانی در تیم شما باقی می‌ماند، حتی اگر اعضای تیم تک تک نقش‌های خود را تغییر دهند یا تغییر دهند.

با مخاطبان خود اعتماد ایجاد کنید

فالوورهای شما باید بتوانند محتوای شما را بدون توجه به جایی که می بینند، تشخیص دهند. هنگامی که صدا، لحن و سبک بصری خود را در راهنمای سبک خود تعریف می کنید، تولید محتوای رسانه های اجتماعی آسان تر می شود. به نظر می رسد که محتوای شما از یک منبع می آید.

یک راهنمای خوب سبک رسانه های اجتماعی همچنین تضمین می کند که شما به طور مداوم در مورد آنچه برند شما ارائه می دهد و نحوه عملکرد محصولات خود صحبت می کنید. این باعث ایجاد اعتماد و آگاهی مصرف‌کننده می‌شود، بنابراین زمانی که زمان خرید مخاطبانتان فرا می‌رسد، در ذهن خود هستید.

چگونه یک راهنمای سبک رسانه های اجتماعی ایجاد کنیم

ایجاد یک راهنمای سبک رسانه‌های اجتماعی از ابتدا شامل بررسی وضعیت فعلی در استراتژی رسانه‌های اجتماعی شما، ثبت کارهایی که انجام داده‌اید، و فهرست‌بندی جزئیات بسیار زیادی درباره نحوه تولید محتوا در آینده است. در اینجا نحوه شروع به کار آمده است.

حساب های رسانه های اجتماعی خود را فهرست کنید

این یک نیست حسابرسی رسانه های اجتماعی، اما هنوز باید فهرستی از هر حساب اجتماعی که برای برند خود استفاده می کنید تهیه کنید.

این یک تصویر واضح از نام‌گذاری‌هایی که برای حساب‌های خود استفاده کرده‌اید، ارائه می‌کند. آیا نام‌های کاربری در کانال‌ها یکسان است؟ اگر نه، اکنون زمان آن است که یک سبک را انتخاب کنید و آن را در راهنمای استایل خود یادداشت کنید. این باعث می‌شود که حساب‌های جدید در کانال‌های جدید به راحتی برای طرفداران قابل شناسایی باشد.

مخاطب هدف خود را روشن کنید

اگر هنوز خود را تعریف نکرده اید بازار هدف و پرسونای مخاطبان خود را توسعه دهید، اکنون زمان انجام این کار است. قبل از اینکه بتوانید صدای برند موثری ایجاد کنید، باید بدانید با چه کسی صحبت می کنید.

هنگام ایجاد شخصیت های مخاطب، موارد زیر را در نظر بگیرید:

صدای برند خود را تعریف کنید

لحن و سبک

برای ارتباط با مخاطبان خود، باید یک تعریف واضح داشته باشید صدای برند برخی از برندها در رسانه های اجتماعی بسیار گستاخ هستند.

صفحه توییتر وندیس سیب زمینی سرخ شده داغ

منبع: @Wendys

برخی دیگر لحن رسمی تری دارند. شما می توانید هر دو رویکرد را انتخاب کنید، یا جایی در این بین باشید. اما شما نمی توانید از یکی به دیگری منحرف شوید. به عنوان یک شخص به برند خود فکر کنید. چه کسی خواهد بود؟ چگونه صحبت می کند؟

اگر برای فهمیدن این موضوع به کمک نیاز دارید، با تولید کننده عنوان رایگان هوش مصنوعی ناب فالوور آزمایش کنید. این امکان را به شما می دهد تا آهنگ های مختلف صدا را انتخاب کنید، از شاد گرفته تا دختر VSCO. سعی کنید از آن برای ایجاد نسخه های مختلف از یک عنوان استفاده کنید و ببینید کدام یک برای برند شما طبیعی تر است.

به عنوان مثال، این عنوان شاد را مقایسه کنید:

خلاقیت خود را آزاد کنید و ظاهری مشخص برای برند رسانه اجتماعی خود ایجاد کنید

منبع: تولید کننده شرح رایگان هوش مصنوعی ناب فالوور

با این عبوس:شرح راهنمای خسته کننده سبک رسانه های اجتماعی ژنراتور عنوان AI

کدوم بیشتر شبیه برند شماست؟

طول محتوا

پلتفرم‌های مختلف محدودیت‌های محتوای متفاوتی هم برای طول ویدیو و هم برای تعداد کاراکترهای متن دارند، بنابراین شما نیاز دارید این را بر اساس پلت فرم تجزیه کنید.

ایده این است که مخاطبان شما در هر پلتفرم باید بدانند که چه انتظاری دارند. اگر آنها به قرقره‌های 15 ثانیه‌ای عادت کرده‌اند، ممکن است جذب نسخه 90 ثانیه‌ای گیج‌کننده و خسته‌کننده باشد. اما اگر آنها به توضیح‌های طولانی‌تر عادت کرده‌اند و شما ناگهان چیزی بسیار کوتاه‌تر پست می‌کنید، این نیز گیج‌کننده است.

در مورد زیرنویس ها هم همینطور. اگر معمولاً چند کلمه می نویسید، یک بلوک بزرگ از متن به نظر مخاطب شما مناسب نخواهد بود. اما اگر از زیرنویس ها به عنوان بستری برای داستان سرایی استفاده کنید و ناگهان به چند کلمه یا ایموجی روی بیاورید، مخاطبان شما تعجب خواهند کرد که آیا مشکلی پیش آمده است.

ایموجی ها

آیا شما از ایموجی استفاده کنید؟ کدومشون؟ چند تا؟ در چه کانال هایی؟ چند وقت؟ در مورد گیف هم همین بحث را داشته باشید. استفاده شما از ایموجی ها (یا نه) تأثیر واضحی بر صدا و لحن برند شما دارد.

نحوه و مکان استفاده از CTA

شما نمی توانید از مخاطبان خود بخواهید که در مورد هر پست اقدامی انجام دهند. ما قانون 80-20 را توصیه کنید، که در آن 80٪ محتوای شما برای اطلاع رسانی، آموزش یا سرگرم کردن مخاطبان است در حالی که 20٪ مستقیماً برند شما را تبلیغ می کند.

در آن 20٪، چند وقت یکبار از خوانندگان خود می خواهید که یک اقدام خاص مانند کلیک کردن روی یک پیوند یا خرید انجام دهند؟ از چه نوع کلمات عملی در CTA خود استفاده خواهید کرد؟ آیا CTA ها را در محتوای ویدیوی خود قرار می دهید یا فقط در زیرنویس ها؟

نویسندگی پست

آیا به عنوان برند پست می گذارید؟ یا پست های اجتماعی خود را به اعضای تیم نسبت می دهید؟

به عنوان مثال، برای حساب‌های اجتماعی خدمات مشتری استفاده از حروف اول برای نشان دادن اینکه کدام یک از اعضای تیم به یک پیام عمومی پاسخ می‌دهد، معمول است.

و در محتوای ویدیویی، به وضوح یک فرد (یا افراد) روی صفحه نمایش است. اما در پلتفرم‌های ارسال متن، محتوای شما احتمالاً از خود برند می‌آید.

نحوه شناسایی نویسندگان پست (در صورت وجود) و تعداد دفعات معرفی اعضای تیم در محتوای ویدیویی را روشن کنید.

زبان فراگیر

چه دستورالعمل هایی را در رسانه های اجتماعی دنبال خواهید کرد تا مطمئن شوید که زبان شما فراگیر و منصفانه است؟

در حالی که دستورالعمل های زبان فراگیر خود را توسعه می دهید، اعضای تیم را در بحث شرکت دهید. اگر تیم شما بزرگتر از آن است که همه به بحث بپیوندند، مطمئن شوید که دیدگاه های متنوعی ارائه شده است. رهنمودهای اولیه را برای دریافت بازخورد منتشر کنید.

دسترس پذیری جزء کلیدی جامعیت است.

دستورالعمل های سازگاری زبانی ایجاد کنید

آیا می دانستید که همه دیکشنری ها کمی متفاوت هستند؟ انتخاب کنید که از کدام فرهنگ لغت برای محتوای اجتماعی خود استفاده کنید و مطمئن شوید که همه اعضای تیم مرتبط به اشتراک آنلاین دسترسی دارند.

همچنین ممکن است بخواهید یک راهنمای سبک موجود را انتخاب کنید، مانند Associated Press Stylebook یا دفترچه راهنمای سبک شیکاگو، بنابراین مجبور نیستید هر گرامر و نقطه گذاری را خودتان انتخاب کنید.

در اینجا برخی از مسائل سازگاری وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

انگلیسی آمریکایی یا بریتانیایی

یا شاید انگلیسی کانادایی؟ یا استرالیایی؟ شاید شما اصلا به انگلیسی نمی نویسید؟ انتخاب یک فرهنگ لغت به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که املای مناسب جغرافیای خود را رعایت می کنید.

ویرگول سریال

هیچ پاسخ درستی در مورد استفاده از آنها وجود ندارد (اگرچه اکثر نویسندگان و ویراستاران نظرات بسیار قوی دارند).

آسوشیتدپرس بیشتر با آنها مخالف است، اما دفترچه راهنمای سبک شیکاگو می گوید که آنها ضروری هستند.

انتخاب خود را در مورد این موضوع انجام دهید و به طور مداوم از آن استفاده کنید.

حروف بزرگ سرفصل

آیا هر کلمه یا فقط اولین کلمه را با حروف بزرگ مینویسید؟ باز هم، تا زمانی که سبک برند خود را در راهنمای سبک خود تعریف نکنید، هیچ پاسخ درست یا غلطی وجود ندارد.

خط تیره، علامت و علامت تعجب

خط تیره ها در دو طول وجود دارند: خط خطی (–) و خط تیره (-). رایج ترین استفاده از خط خطی آنلاین است، اما می توانید یکی را انتخاب کنید. همچنین باید تصمیم بگیرید که آیا از فضاهای خالی در دو طرف خط تیره استفاده کنید یا خیر. معمولاً از فضاهایی با خط تیره کوتاه‌تر استفاده می‌شود، اما نه با فاصله‌های بلندتر:

برای آمپرساندها، فقط باید تصمیم بگیرید که آیا به جای نوشتن «و» از آنها استفاده کنید یا خیر. این می تواند در مواردی که محدودیت کاراکترهای محدود وجود دارد مفید باشد، بنابراین ممکن است بخواهید یک سبک جداگانه برای X (توئیتر سابق) انتخاب کنید.

در جبهه علامت تعجب: اصلاً از آنها استفاده خواهید کرد؟ احتمالاً بهتر است آنها را در اکثر پلتفرم‌ها به حداقل برسانید، مگر اینکه به دنبال صدای برند خاصی باشید.

تاریخ و زمان

آیا روزهای هفته را بیرون می نویسید یا آنها را مخفف می کنید؟ شما می گویید ساعت 16 یا 16 یا 16:00 یا 4 بعد از ظهر؟ از چه فرمتی برای تاریخ استفاده می کنید؟

به عنوان مثال، در انگلیسی ایالات متحده، نوشتن تاریخ به صورت ماه/روز/سال استاندارد است، در حالی که در انگلیسی بریتانیا ترتیب روز/ماه/سال است. این موردی است که عدم ثبات در واقع می تواند پیامدهای دنیای واقعی داشته باشد، مانند از دست دادن یک رویداد یا راه اندازی.

پیوندها

هر چند وقت یکبار پیوندها را در پست های خود قرار می دهید؟ استفاده خواهید کرد پارامترهای UTM و/یا کوتاه کننده URL؟ آیا پیوندها را در متن متن قرار می دهید یا در نظر؟

پروتکل های پیوند خود را مشخص کنید. همچنین نحوه ارجاع به پیوندهای موجود در بیو خود را در پلتفرم هایی که تنها گزینه پیوند است، روشن کنید.

تلفظ

ما تاکنون بیشتر بر ایجاد یکپارچگی در زبان نوشتاری شما تمرکز کرده‌ایم. اما زبان گفتاری شما نیز باید سازگار باشد. در حالی که کارمندان شما مطمئناً لهجه ها و روش های متفاوتی برای صحبت در ویدیوهای شما خواهند داشت، نام تجاری و محصولات شما باید به طور مداوم تلفظ شوند.

اگر تلفظ نام تجاری یا محصولات شما از روی املا مشخص نیست، یک کلید تلفظ ایجاد کنید. این می تواند به سادگی گنجاندن املای آوایی در کنار خود کلمه باشد.

در حالی که بعید است که کارمندان شما نام شما را اشتباه تلفظ کنند، همانطور که Schweppes در این ویدیو تلفظ می شود، منطقی نیست که شانس بیاورید!

دستورالعمل هایی را برای مدیریت محتوا، UGC و ارسال متقابل ایجاد کنید

کیوریشن

محتوای انتخاب شده می‌تواند بدون ایجاد محتوای جدید از خود، به فید اجتماعی شما ارزش بیافزاید.

اما از کدام منابع به اشتراک می گذارید؟ مهمتر از آن، کدام منابع به شما کمک خواهد کرد نه اشتراک گذاری از به عنوان مثال، احتمالاً می خواهید از اشتراک گذاری پست های رقبای خود اجتناب کنید.

شما همچنین باید دستورالعمل های برند را برای آن ایجاد کنید چگونه شما محتوای انتخاب شده را به اشتراک می گذارید آیا شما بینش های خود را اضافه می کنید؟ (نکته: الگوریتم LinkedIn به ویژه زمانی که دیدگاه خود را اضافه می کنید آن را ترجیح می دهد.)

محتوای ایجاد شده توسط کاربر

مطمئن نیستید با دستورالعمل های خود برای UGC از کجا شروع کنید؟ ما برخی از اصول اولیه را در پست خود پیشنهاد می کنیم نحوه استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر:

مشخص کنید که چگونه به کاربرانی که پست هایشان را به اشتراک می گذارید اعتبار می دهید. البته، همیشه باید آنها را برچسب گذاری کنید، و نمادهای دوربین یک روش معمول برای نسبت دادن عکس ها هستند.

ارسال متقاطع

شما می خواهید از تمام محتوای اجتماعی که ایجاد می کنید بیشترین بهره را ببرید. اما این بدان معنا نیست که شما باید همان مطلب را در همه جا پست کنید. ایجاد دستورالعمل برای چگونه محتوای خود را برای هر پلتفرم رسانه اجتماعی تنظیم کنید.

به عنوان مثال، ممکن است اینفوگرافیک از پست های وبلاگ خود برای اینستاگرام و ویدیوهای توضیح دهنده سریع برای TikTok ایجاد کنید. اینکه چگونه محتوای خود را تطبیق دهید به شما بستگی دارد، اما برخی دستورالعمل ها می توانند این روند را برای همه آسان تر کنند.

(نکته: از ابزاری مانند ناب فالوور برای تطبیق محتوا برای هر پلتفرم هنگام پست استفاده کنید.)

استفاده از هشتگ خود را مشخص کنید

هشتگ های مارک دار

آیا از هشتگ های مارک دار برای تشویق طرفداران و فالوورها برای تگ کردن شما در پست های خود یا جمع آوری استفاده می کنید محتوای ایجاد شده توسط کاربر؟ آنها را به همراه دستورالعمل هایی در مورد زمان استفاده از آنها در راهنمای سبک خود فهرست کنید.

همچنین دستورالعمل هایی را برای نحوه پاسخگویی به هنگام استفاده از هشتگ های مارک تجاری شما ارائه دهید. آیا پست های آنها را دوست خواهید داشت؟ بازتوییت؟ اظهار نظر؟

هشتگ های کمپین

فهرستی از هشتگ های مخصوص کمپین های یکباره یا در حال انجام ایجاد کنید.

هنگامی که یک کمپین به پایان رسید، در مورد تاریخ استفاده از هشتگ یادداشت کنید. این یک رکورد دائمی ایجاد می کند و می تواند به جرقه زدن ایده ها برای کمپین های آینده کمک کند.

چند هشتگ؟

این تعداد ایده آل هشتگ ها موضوع بحث مداوم است. برای اینکه بدانید چه تعداد برای کسب و کار شما مناسب است، باید آزمایش هایی انجام دهید.

نیازی نیست به تعداد خاصی از هشتگ ها بسنده کنید، بلکه هدف خود را برای یک محدوده مشخص هدف قرار دهید.

چه موردی؟

این یکی ساده است. پرونده خود را انتخاب کنید:

سبک بصری و دارایی های کلیدی کاتالوگ را مستند کنید

ما در مورد کلمات زیاد صحبت کرده ایم، اما شما همچنین باید ظاهر و احساس بصری برند خود را برای رسانه های اجتماعی تعریف کنید.

رنگ ها

اگر قبلاً رنگ های برند خود را مشخص کرده اید، احتمالاً این رنگ ها رنگ هایی هستند که در حساب های رسانه های اجتماعی خود استفاده می کنید. ممکن است بخواهید تعریف کنید که کدام رنگ ها باید در زمینه های مختلف استفاده شوند.

به عنوان مثال، Ikea به راحتی با زرد و آبی سوئدی خود قابل تشخیص است.

لوگوی زرد و آبی صفحه اینستاگرام IKEA Canada

منبع: @IkeaCanada

فونت ها

هنگام نوشتن کپشن نمی‌توانید فونت‌ها را کنترل کنید، اما می‌توانید فونت‌هایی را که در تصاویر گرافیکی، عکس‌های جلد و حتی استوری اینستاگرام استفاده می‌کنید، کنترل کنید.

مارک های بزرگتر ممکن است روی یک فونت سفارشی سرمایه گذاری کنند. اما برای اکثر برندها، انتخاب یک فونت یا چند فونت برای برنامه های مختلف و استفاده مداوم از آنها کافی است.

لوگوها

کجا و چه زمانی از لوگوی خود در شبکه های اجتماعی استفاده می کنید؟ معمولاً ایده خوبی است که از لوگوی خود به عنوان تصویر نمایه شبکه های اجتماعی خود استفاده کنید.

اگر لوگوی شما به عنوان یک تصویر مربع یا دایره به خوبی کار نمی کند، ممکن است لازم باشد یک نسخه اصلاح شده به طور خاص برای استفاده در رسانه های اجتماعی ایجاد کنید.

ریز عکسها

از چه سبکی از تصاویر کوچک برای سطوحی مانند قرقره های اینستاگرام، تیک تاک و شورت های یوتیوب استفاده می کنید؟ آیا متن را وارد می کنید؟ سبک تصویر بندانگشتی خود را تعریف کنید و چند مثال در آن بگنجانید. با توجه به این نکته، می‌تواند ایده خوبی باشد که برخی…

قالب ها

از پوشش های هایلایت اینستاگرام گرفته تا تبلیغات اجتماعی گرفته تا پین ها، قالب ها بهترین راه برای ثابت نگه داشتن محتوای شما و قابل تشخیص در یک نگاه هستند. پیوندهایی به الگوهای اجتماعی خود را در راهنمای سبک خود قرار دهید. شما همچنین می توانید از ابزاری مانند کتابخانه محتوای ناب فالوور برای مدیریت الگوهای خود.

تصاویر

از چه نوع تصاویری در شبکه های اجتماعی استفاده خواهید کرد؟ آیا از عکس های استوک استفاده خواهید کرد یا فقط از عکس هایی که خودتان گرفته اید؟ در مورد گرافیک چطور؟ اگر از عکس‌های استوک استفاده می‌کنید، آن‌ها را از کجا می‌گیرید؟

باز هم، کتابخانه محتوای ناب فالوور در اینجا کمک بزرگی است، زیرا می‌توانید کاتالوگی از تصاویر از پیش تأیید شده برای تیم اجتماعی خود ایجاد کنید تا از آنها استفاده کند.

بایدها و نبایدهای مهم را فهرست کنید

واژگان

آیا از آن استفاده خواهید کرد؟ مگر اینکه در یک صنعت بسیار فنی با مخاطبان بسیار خاص باشید، بهترین گزینه احتمالاً این نیست.

به زبان ساده ای که درک آن برای مخاطبان شما آسان است پایبند باشید و فهرستی از واژه های اصطلاحات صنفی تهیه کنید که از آنها اجتناب کنید.

علائم تجاری

راهنمای سبک شما برای رسانه های اجتماعی باید شامل فهرستی از تمام علائم تجاری برند شما باشد. لیست خود را به صورت تمام حروف قرار ندهید، زیرا این باعث می شود که تفاوت بین، مثلاً HootSuite (اشتباه) و ناب فالوور (درست) تشخیص داده شود.

دستورالعمل هایی برای نحوه استفاده از علائم تجاری خود ارائه دهید. آیا از نام محصولات خود به عنوان فعل استفاده می کنید؟ به عنوان جمع چطور؟

فراخوان های برند و محصول و USP ها

فهرستی از پیشنهادهای فروش منحصر به فرد و فراخوان های استاندارد برای برند خود و همه محصولات خود ایجاد کنید. در حالی که احتمالاً این اطلاعات را مستقیماً در پست‌های رسانه‌های اجتماعی کپی و جای‌گذاری نمی‌کنید، مفید است که نکات صحبت واضحی داشته باشید تا تیم شما پیشنهادات شما را به درستی و به طور مداوم توصیف کند.

کلمات اختصاری

شما احتمالاً همیشه از کلمات اختصاری استفاده می کنید بدون اینکه حتی به آن فکر کنید. اما آیا مخاطب شما متوجه منظور همه آنها خواهد شد؟

فهرستی از حروف اختصاری که شرکت شما معمولاً به صورت داخلی استفاده می‌کند، همراه با نسخه‌های کامل املای آنچه که آنها را نشان می‌دهند، تهیه کنید. مشخص کنید که آیا استفاده از کلمات اختصاری در هر کانال اجتماعی مناسب است یا اینکه باید از اصطلاحات کامل استفاده شود.

زبان دیگر مخصوص برند شما

کارکنان ناب فالوور با محبت به عنوان “جغد” شناخته می شوند، در حالی که استارباکس از کارکنان آنها به عنوان “شریک” یاد می کند.

اگر از اصطلاحات خاصی مانند این استفاده می کنید، آنها را یادداشت کنید. نه فقط نحوه ارجاع شما به کارمندان، بلکه هر زبان غیر تجاری که برای اشاره به هر جنبه ای از شرکت خود استفاده می کنید. مثلا مشتری یا مشتری یا مهمان دارید؟

زبان مخصوص صنعت شما

اولین باری که برای رفتن به یک سفر دریایی آماده می شدم، به آژانس مسافرتی خود گفتم که مشتاقانه منتظر سوار شدن به قایق هستم. او مرا تصحیح کرد: «کشتی».

به عنوان یک مسافر، استفاده من از اصطلاح اشتباه واقعاً مهم نبود. اما به‌عنوان یک نویسنده، این می‌توانست کار بزرگی باشد. برای شما، این شرایط بدیهی است. مطمئن شوید که آنها در راهنمای سبک شما ذکر شده اند تا هرکسی که در کانال های اجتماعی شما پست می گذارد، هر بار از عبارت مناسب استفاده کند.

انواع محتوا

چه نوع محتوایی مناسب است (به عنوان مثال، عکس محصول، عکس کارکنان، اخبار شرکت، الگوهای رفتاری)؟ آیا موضوعات غیرمجاز وجود دارد؟ این امر به ویژه در صنایع تحت نظارت

به خط مشی رسانه اجتماعی خود پیوند دهید

در نهایت، یک پیوند به خود اضافه کنید خط مشی رسانه های اجتماعی و دستورالعمل های رسانه های اجتماعی برای جزئیات بیشتر در مورد استفاده مناسب از رسانه های اجتماعی برای برند شما و کارمندان شما.

الگوی راهنمای سبک رسانه های اجتماعی رایگان

3 نمونه راهنمای سبک رسانه های اجتماعی

1. Mailchimp

راهنمای نوشتن سبک محتوای Mailchimp برای رسانه های اجتماعی

منبع: Mailchimp

این راهنمای سبک رسانه های اجتماعی بسیار کامل به تمام نکات کلیدی اشاره می کند. با تعریف هدف استراتژی رسانه اجتماعی Mailchimp شروع می‌شود، سپس به جزئیاتی مانند قراردادهای نام‌گذاری حساب‌ها، طول پست و پروتکل‌های برچسب‌گذاری می‌پردازد. ما به خصوص جزئیات در مورد استفاده از علامت تعجب را دوست داریم: “آنها مانند پنج های بالا هستند: یک برنامه به موقع عالی است، اما تعداد زیاد آنها می تواند آزار دهنده باشد.”

2. رویدادهای DC

رویدادهای DC وعده نام تجاری ما

منبع: رویدادهای DC

رویدادهای DC راهنمای سبک رسانه های اجتماعی خود را در راهنمای سبک برند بزرگتر خود گنجانده است. این همه اطلاعات مربوط به لوگوها، رنگ‌ها و تصاویر برندها را همراه با دستورالعمل‌های خاص درباره طول و هدف پست در یک مکان نگه می‌دارد. ما عاشق دستورالعمل های بسیار خاص در مورد استفاده از ایموجی هستیم که بر اساس پلتفرم تفکیک شده است.

3. جامعه مهندسان زن

استفاده صحیح از شبکه های اجتماعی

منبع: جامعه مهندسان زن

این راهنمای سبک رسانه‌های اجتماعی نحوه استفاده جامعه از همه پلت‌فرم‌های اجتماعی را تعریف می‌کند و سپس بر رایج‌ترین پلتفرم‌های استفاده می‌شود: فیس‌بوک، ایکس (توئیتر)، اینستاگرام و لینکدین. ما به خصوص دوست داریم که راهنما واضح و دقیق باشد، اما به کاربران یادآوری می‌کند که دریافت نکنند هم درگیر جزئیات: «وقتی صحبت از رسانه‌های اجتماعی می‌شود، مهم است که ساختار بهترین عملکرد را در نظر داشته باشید، با این حال، اجازه دادن به خلاقیت نیز مهم است. “

با ناب فالوور محتوای مورد تایید برند قابل اشتراک‌گذاری ایجاد کنید

ساده‌ترین راه برای اطمینان از پیروی از راهنمای سبک رسانه‌های اجتماعی – در حالی که دامنه دسترسی محتوای اجتماعی خود را افزایش می‌دهد – ایجاد محتوای برند از قبل تأیید شده است که تیم شما می‌تواند تنها با چند کلیک به اشتراک بگذارد.

اعضای تیم اجتماعی شما متخصصان راهنمای سبک رسانه های اجتماعی شما هستند – اما آنها تنها کسانی نیستند که از اشتراک گذاری محتوای اجتماعی برند شما هیجان زده هستند. با استفاده از ابزاری مانند ناب فالوور Amplify این امکان را برای همه در سازمان شما فراهم می‌کند که بدون نیاز به مطالعه پیچیدگی‌های نشانه‌گذاری و انتخاب فونت شما، درگیر شوند.

ناب فالوور به اشتراک گذاری هفتگی اهداف همه محتوا

در اینجا نحوه کار آن آمده است:

  1. تیم رسانه‌های اجتماعی شما محتوایی را ایجاد، ویرایش، تأیید و به اشتراک می‌گذارد که با راهنمای سبک رسانه‌های اجتماعی شما مطابقت دارد.
  2. آنها پست را در Amplify منتشر می کنند، جایی که برای همه اعضای تیم قابل دسترسی است.
  3. کارمندان می‌توانند به محتوا دسترسی داشته باشند، در صورت لزوم آن را شخصی‌سازی کنند، و پست را برای پخش زنده در پلتفرم‌های اجتماعی خودشان به اشتراک بگذارند یا برنامه‌ریزی کنند.

خودشه! کارمندان همچنین می‌توانند محتوای اجتماعی (مانند عکس‌های رویداد یا اخبار مرتبط) را به تیم اجتماعی شما پیشنهاد دهند تا بتوانند پست‌هایی ایجاد کنند که با راهنمای سبک شما برای رسانه‌های اجتماعی هماهنگ باشد.

با ناب فالوور در زمان خود در رسانه های اجتماعی صرفه جویی کنید. از یک داشبورد، می‌توانید تمام نمایه‌های خود را مدیریت کنید، پست‌ها را برنامه‌ریزی کنید، نتایج را اندازه‌گیری کنید و موارد دیگر.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا