شبکه های اجتماعی

این برنامه ها از عکس های تغییر شکل یافته آمیتاب باچان، موکش آمبانی برای ترویج کلاهبرداری استفاده می کردند.

طبق گزارش ها، شاخه جرائم اقتصادی (EOW) شعبه جنایات اودیشا، در سرکوب چندین حساب آنلاین Ponzi (طرح های MLM) حدود 75 میلیون روپیه را در 14 حساب بانکی مختلف در سراسر هند مسدود کرده است. طبق گزارشی در OdisaTV، EOW در اوایل سال جاری 1.22 کرور روپیه در طرح‌ها و برنامه‌های مشابه Ponzi مسدود کرده بود.

گفته می شود کل تراکنش ها در این حساب های بانکی بیش از 1000 کرور روپیه است. آژانس‌های امنیتی گمان می‌کنند که این حساب‌ها/شبکه‌ها در سایر جرایم سایبری/مالی مربوط به طرح‌های آنلاین پونزی، برنامه‌های وام دیجیتال غیرقانونی، کلاهبرداری از طریق پیک، کلاهبرداری از خانه، کلاهبرداری از خانه، یوتیوب مانند کلاهبرداری، کلاهبرداری رتبه‌بندی و غیره نیز استفاده می‌شوند.

به گفته مقامات EOW، کلاهبرداران از عکس های چهره های مشهور از جمله آمیتاب باچان استفاده کردند. موکش آمبانی، راتان تاتا و ساچین تندولکار در پرونده تازه. همچنین گفته می‌شود که کلاهبرداران از آرم‌های شرکت‌های بزرگی مانند تاتا برای گمراه کردن مردم در پلتفرم‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و یوتیوب استفاده می‌کنند.

برنامه‌هایی که حساب‌های کلاهبرداری به آن‌ها مرتبط هستند
گزارش شده است که این حساب های بانکی به برنامه هایی مانند Dice، Quickwrummy، Fly Aviator، Weonlinepro Three، MVP trader، Ft11، UNO، ForexDana، Live 22 cash، Aviator X، City5، Homer Alexander و غیره مرتبط بوده اند. این برنامه ها روی هم 1.56 کرور + دانلود دارند.

برخی از اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی نیز گزارش شده است که این برنامه ها و طرح ها را تبلیغ می کنند. اینها شامل برخی از ستارگان تلویزیونی و افراد مشهور کوچکی می شود که از اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی و توصیه های آنها در رابطه با کسب درآمد سریع از طریق این برنامه های آنلاین Ponzi حمایت کردند.

اخیراً، پلیس اپلیکیشنی به نام «پیوستن به تجارت- رشد مالی» را که از تصاویر دگرگون‌شده بازیگران بالیوود آکشی کومار و مانیش پل برای تبلیغ این برنامه استفاده می‌کرد، سرکوب کرد.

فیس بوکتوییترلینکدین



پایان مقاله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا