بازی

Resident Evil 4 تیراندازهای سوم شخص را برای همیشه تغییر داد

Resident Evil 4 در چنین روزی در سال 2005 در Nintendo GameCube عرضه شد. پنج سال پس از قرن بیست و یکم، Capcom بازی را ارائه کرد که 20 بازی بعدی را تعریف می کرد. این دنیای Resident Evil 4 است و بازی های مدرن تریپل A در آن زندگی می کنند. این یک جمله بزرگ است، اما من توضیح می دهم.

با همه این سال‌ها، می‌توان به راحتی فراموش کرد که بازی‌های قبل از Resident Evil 4 چه شکلی بودند. من مستثنی نیستم. من تا سال 2016 فیلم کلاسیک ترسناک بقا را بازی نکردم، بنابراین خاطره تعیین کننده من از دوران انتشار واقعی آن، مشکل نینتندو پاور را که روی جلد آن را نشان می دهد از پدر و مادرم پنهان می کند.

مرتبط

Resident Evil 4 قابل پخش ترین بازی ساخته شده است

دو دهه بعد و هنوز بازی دیگری وجود ندارد که من ترجیح می دهم بازی کنم.

به لطف این موضوع، من به طور مبهم از مجموعه دهکده افتتاحیه آن آگاه بودم، یا حداقل این که شامل یک اره برقی، شخصی با یک گونی پارچه ای روی سرش و گروهی از زامبی های اسپانیایی بود. این بازی به‌عنوان نمادنگاری وجود داشت و – با توجه به اینکه کنترل‌کننده‌های اره برقی رسمی برای GameCube و PS2 فروخته می‌شد – میم‌های اولیه وجود داشت. تا مدت ها بعد نمی دانستم چقدر تاثیرگذار است.

Resident Evil 4 سزاوار گل هایش است

اگرچه Resident Evil 4 به اندازه نوآوران قبلی مانند Super Mario 64 که به هدایت شارژ از 2 بعدی به 3 بعدی کمک کرد، اعتبار چندانی دریافت نمی کند، اما انتشار آن به همان اندازه یک خط جداکننده بین گذشته و حال بازی است. اگر بازی های تیراندازی سوم شخص منتشر شده در دهه 90 و اوایل دهه 00 را بازی کرده باشید، می دانید که دوربین اغلب بالای شخصیت قرار می گرفت. سه بازی اول رزیدنت اویل دارای زوایای دوربین ثابت بودند، اما با Resident Evil 4، پشت شخصیت بازیکن حرکت کرد. وقتی لئون یک عکس را ردیف کرد، آن را بزرگ‌نمایی کرد تا دیدی از روی شانه ارائه دهد.

در واقع Resident Evil 4 آنقدر تاثیرگذار بوده است که فضای مدرن سه‌گانه بدون آن ممکن است کاملاً متفاوت به نظر برسد. در اوایل دهه 2000، بازی‌های سری God of War، Metal Gear Solid، Silent Hill و Grand Theft Auto همگی کاملاً متفاوت به نظر می‌رسند و بازی می‌کردند. با این حال، جدیدترین نوشته در هر سری از چشم انداز بالای شانه که Resident Evil 4 پیشگام بود استفاده کرده است. بیشتر بازی‌های تریپل A در سال 2025 تقریباً شبیه یکدیگر به نظر می‌رسند و بازی می‌کنند و درخشش Resident Evil 4 تا حد زیادی مقصر است.

رزیدنت اویل 4 رزیدنت اویل را تغییر داد

همانقدر که Resident Evil 4 خوب است، تأثیر منفی بر فرنچایز خودش گذاشت. هر بازی رزیدنت اویل از آن زمان با رابطه اش با رزیدنت اویل 4 تعریف شده است. دنباله های آن، رزیدنت اویل 5 و 6، به طور فزاینده ای بر روی اکشن تمرکز می کنند و به خاطر ترس از بقا، بازی های کمتری هستند. Resident Evil 7 بازگشتی به شکل بود، زیرا از مسیری که سری می رفت دور می شد، و Resident Evil Village تا حد زیادی ادای احترام به 4 بود. بازسازی های Resident Evil 2 و 3 دیدگاه 4 را به نمایش گذاشتند. این سری به ورودی‌های قبل از آن بازمی‌گردد، و بازسازی Resident Evil 4 – قبل – تا حد زیادی مدیون Resident Evil 4 است.

لئون و اشلی در قلعه سالازار از بازی Resident Evil 4 ایستاده اند.

زمان زیادی از انتشار بازی نگذشته بود که سازندگان متوجه تغییر پارادایم شدند. Gears of War، که کمتر از دو سال بعد از Resident Evil 4 راه اندازی شد، چشم انداز بیش از حد را در اختیار گرفت و با آن اجرا شد. سریال‌های ترسناک بقای نمادین مانند Dead Space و The Last of Us (حداقل نه به شکل فعلی‌شان) بدون چشم‌انداز Resident Evil 4 یا تلفیقی از اکشن، روایت و ترس‌های آن وجود نداشتند.

اکثر بازی‌های سه‌گانه A در ۲۰ سال پس از آن – GTA 5، Uncharted، Red Dead Redemption، Breath of the Wild و دیگران – دیدگاه تیراندازی Resident Evil 4 را به عاریت گرفته‌اند. اگر تا به حال L2 را فشار داده اید تا بزرگنمایی کنید و نگاه دقیق تری به POV شخصیت خود داشته باشید، با یکی از نوآوری های Resident Evil 4 درگیر شده اید. با توجه به اینکه اکثر بازی‌های تریپل A به صورت سوم شخص هستند، دیدگاه Resident Evil 4 این است که بیشتر مردم به این رسانه نگاه می‌کنند.

بعدی

I'm Going Gaga For Gems in Resident Evil 4 Remake

جواهرات زیاد، زمان کم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا