شبکه های اجتماعی

6 ایده مسابقه رسانه های اجتماعی برای جذب مخاطب


چگونه مخاطبان خود را در شبکه های اجتماعی درگیر نگه می دارید؟ برگزاری مسابقات رسانه های اجتماعی یک راه عالی برای تقویت برند شما به صورت آنلاین و افزایش تعامل است. در واقع، مسابقات رسانه های اجتماعی این پتانسیل را دارند که هزاران ورودی ایجاد کنند و به میلیون ها نفر دسترسی پیدا کنند. ما شش ایده مسابقه رسانه‌های اجتماعی را جمع‌آوری کرده‌ایم تا به شما کمک کنیم مخاطبان خود را علاقمند و درگیر نگه دارید.

شماره 1 یک قلاب هیجان انگیز ایجاد کنید
قلاب شما باید به اندازه کافی مهیج و جذاب باشد تا مخاطبان شما را درگیر کند. با این حال، قبل از اینکه برای انتخاب قلاب خود عجله کنید، مهم است که ابتدا جایزه را انتخاب کنید. این جایزه می تواند شامل یک تعطیلات پیش پرداخت، یک کارت هدیه، محصول شما یا سایر محصولات مرتبط با برند باشد.
اکنون، همانطور که جایزه را فهمیدید، بیایید قلاب مسابقه شما را تعیین کنیم. برخی از جوایز خود به فروش خواهند رسید. چه کسی نمی خواهد به تعطیلات با حقوق کامل به باهاما برود؟ در این مورد، خود جایزه می تواند قلاب باشد.
اگر نمی توانید برندگان خوش شانس را به باهاما بفرستید، راه های دیگری برای جذب مخاطبان خود وجود دارد. به عنوان مثال، می توانید انحصاری بودن جوایز را تبلیغ کنید. برندگان را با محصولات پرفروش یا با موارد موجود در لیست علاقه مندی هایشان اعطا کنید.

شماره 2 محتوای تولید شده توسط کاربر را تشویق کنید
تشویق شرکت‌کنندگان به ایجاد محتوای برند یکی از بهترین راه‌ها برای جذب مخاطب است. محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) هر محتوایی است (مثلاً تصاویر، نظرات، پست ها، ویدیوها و غیره) که توسط کاربران در رسانه های اجتماعی ایجاد و ارسال شده باشد. برای بسیاری از برندها، UGC روش اصلی جذب مخاطبان است. UGC نه تنها مخاطبان شما را درگیر می کند، بلکه بر تصمیمات خرید نیز تأثیر می گذارد. علاوه بر این، UGC به ایجاد اعتماد و اعتبار کمک می کند زیرا مشتریان محصولات شما را در “توصیه نامه های” آنلاین خود نشان می دهند.

مسابقه طراحی ریک و مورتی

چگونه UGC را در مسابقات رسانه های اجتماعی تشویق کنیم؟ شما می توانید برای شرکت در مسابقه از شرکت کنندگان بخواهید که تصویر محصول شما را در استوری اینستاگرام یا فیس بوک خود با یک هشتگ خاص ارسال کنند. به عنوان مثال، برند مشهور جهانی هاینز مسابقه ای را با جوایز راه اندازی کرد. طبق قوانین، کاربران باید از میزهای تعطیلات خود عکس بگیرند، درخواست خود را در وب سایت بگذارند یا زیر انتشار در توییتر یا اینستاگرام هشتگ کنند. در میان شرکت کنندگان، قرعه کشی گواهینامه به مبلغ 100 دلار یا سفری برای دیدار اقوام وجود خواهد داشت. به این ترتیب، هاینز تولید و توزیع محتوای تولید شده توسط کاربر را تحریک کرده است.

قرعه کشی میز کرافت-هاینز

یادداشت مهم: همیشه قبل از اشتراک‌گذاری UGC اجازه درخواست کنید و سازنده محتوای اصلی را در توضیحات درج کنید.

شماره 3 در یک مسابقه رای قرار دهید
برگزاری مسابقه رای یکی دیگر از راه های عالی برای افزایش تعامل کاربران در رسانه های اجتماعی است. صرف نظر از اندازه شرکت و بودجه شما، مسابقات رای به راحتی برگزار می شود و همه می توانند از آن استفاده کنند. همچنین، مسابقات رای راه بسیار خوبی برای نشان دادن به فالوورهای شما هستند که نظر آنها اهمیت دارد.
با ارسال منظم مسابقات رای، فرصت های تعاملی بیشتری را برای مشتریان خود فراهم کنید. برای افزایش تعامل، مطمئن شوید که موضوع رای با مخاطبان شما طنین انداز است. مسابقات رای‌گیری که سرگرم‌کننده هستند و به سبک زندگی مخاطبان مربوط می‌شوند، بهترین تقویت‌کننده تعامل هستند. به عنوان مثال، Mediacorp موفق شد با استفاده از پلتفرم مسابقه سفارشی سازی ناب فالوور یک مسابقه رای برگزار کند.

اسکرین شات (43)

همچنین می توانید یک بازی حدس زدن ساده راه اندازی کنید تا مخاطبان خود را درگیر کنید و به شرکت کننده ای که پاسخ صحیح است جایزه بدهید. برای مثال، می‌توانید عکسی را ارسال کنید که شامل دسته‌ای از محصولات شماست و بپرسید که دنبال‌کنندگان شما چند محصول خاص را می‌بینند. از خلاقیت در این مورد نترسید. سعی کنید یک بازی حدس زدن ایجاد کنید که توجه دنبال کنندگان شما را جلب کند.
علاوه بر این، می توانید ایمیل رای دهندگان خود را در حین ارسال پاسخ های خود بخواهید. این به شما کمک می کند تا لیست پستی خود را ایجاد کنید و با کمپین بازاریابی ایمیلی خود به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید.

شماره 4 قرعه کشی کنید
قرعه کشی یک راه آسان و سریع برای جذب فالوورهای فیس بوک شما است. قرعه کشی یک قرعه کشی است که به برنده ای که به طور تصادفی انتخاب شده است، جایزه می دهد. دنبال کنندگان شما اطلاعات شخصی خود از جمله ایمیل خود را وارد کرده و روی “ورود قرعه کشی” کلیک کنید. پس از ورود به مسابقه، فالوورهای شما می توانند پست را به اشتراک بگذارند و دیگران را به شرکت دعوت کنند.
از طرف دیگر، می توانید از شرکت کنندگان خود بخواهید که با یک نظر خلاقانه بیرون بیایند، حساب فیس بوک خود را دنبال کنند یا پست را لایک کنند. متخصصان شرکت Ivory Research، یک شرکت خدمات مقاله‌نویسی، پیشنهاد می‌کنند که اجرای قرعه‌کشی‌ها راهی عالی برای افزایش نرخ تعامل و ایجاد سرنخ بیشتر است زیرا شرکت‌کنندگان باید با صفحه شما تعامل داشته باشند و ایمیل خود را برای شرکت در رقابت به اشتراک بگذارند.
این کمپین قرعه کشی AccuWeather ایجاد شده توسط ناب فالوور یک مثال عالی است.

cntswps-rgtimg

شماره 5 مسابقه جایزه روزانه را برگزار کنید
اجرای یک مسابقه جایزه روزانه یکی دیگر از راه های موثر برای درگیر نگه داشتن دنبال کنندگان و علاقه مند به کمپین شما است. ایده اصلی پشت مسابقات جوایز روزانه این است که شما یک سری جوایز دارید که به طور خاص برای هر روز از کمپین تعیین شده است. به عنوان مثال، می توانید محصولات خود را در هر روز هفته به برندگان قرعه کشی بدهید.
علاوه بر بهبود نرخ‌های تعامل، بینش ارزشمندی در مورد اینکه کدام محصولات به شرکت‌کنندگان انگیزه می‌دهند، به دست خواهید آورد.

شماره 6 از مسابقات برای حمایت از یک هدف استفاده کنید
آیا می دانستید که اکثریت آمریکایی ها از سازمان های مسئول اجتماعی حمایت می کنند؟ در واقع، اجرای یک مسابقه خیریه راهی شگفت انگیز برای جلب توجه مشتریان است. از مسابقه رسانه های اجتماعی خود برای حمایت از هدفی که با ارزش ها و ماموریت اجتماعی شرکت شما همسو است، استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید یک مسابقه رای برگزار کنید و از شرکت کنندگان خود بخواهید که یک سازمان غیرانتفاعی را برای کمک مالی خود انتخاب کنند.

چگونه یک جایزه انتخاب کنیم؟
حالا بیایید بفهمیم که چگونه جایزه ای را انتخاب کنیم که ارزش شرکت در یک مسابقه را داشته باشد. بهتر است جایزه ای داشته باشید که به نوعی با صنعت یا محصول شما مرتبط باشد. به عنوان مثال، می توانید یک کارت هدیه اختصاصی یا برخی از محبوب ترین محصولات خود را بدهید.
بسیاری از ارائه دهندگان خدمات در ایجاد مسابقات رسانه های اجتماعی شکست می خورند زیرا نمی توانند جایزه ملموسی را به برنده ارائه دهند. اگر ارائه دهنده خدماتی هستید که در تلاش برای دریافت جایزه هستید، خدمات خود را ارائه دهید.
در اینجا یک مثال عالی دیگر توسط ناب فالوور است که چگونه می توانید محصولات و کوپن ها را به عنوان جایزه ارائه دهید. توجه داشته باشید که چگونه آنها شامل جوایز متعدد هستند.

6-مسابقه-رسانه-اجتماعی-ایده-برای-درگیر کردن-مخاطب-شما-Google-Docs
نتیجه
راه های زیادی وجود دارد که می توانید از مسابقات برای افزایش تعامل کاربران استفاده کنید. امیدواریم این مقاله به شما ایده بهتری در مورد انواع مختلف مسابقات رسانه های اجتماعی داده باشد.

اشتراک گذاری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا