شبکه های اجتماعی

آمریکا کیفرخواست علیه مدیر مالی هواوی را که روابط آمریکا و چین را متشنج کرده بود، رد کرد

نیویورک: یک قاضی آمریکایی روز جمعه کیفرخواست علیه آن را رد کرد منگ وانژو، مدیر ارشد مالی هواوی شرکت فناوری، به طور رسمی به پرونده تحریم های کیفری که روابط ایالات متحده و چین را متشنج کرده بود، پایان داد.

منگ که پدرش رن ژنگفی هوآوی را تاسیس کرد و مدیر اجرایی شرکت مخابراتی است، سال گذشته با دادستان های ایالات متحده توافق کرد تا چهار سال پس از دستگیری او در دسامبر 2018، این پرونده رد شود.

دادستان ها منگ را به کلاهبرداری بانکی و سایر جرایم به دلیل گمراه کردن HSBC Holdings Plc و سایر بانک ها در مورد رابطه هواوی با شرکتی که در ایران فعالیت می کرد، متهم کردند.

آنها گفتند اقدامات منگ بانک ها را در معرض خطر جریمه برای پردازش تراکنش هایی قرار می دهد که تحریم های ایالات متحده را نقض می کند.

هواوی نسبت به اتهامات جنایی مرتبط با ایالات متحده اعتراف کرده است که بی گناه است.

آن دانلی، قاضی منطقه ای ایالات متحده در بروکلین، کیفرخواست منگ را با تعصب رد کرد، به این معنی که نمی توان دوباره آن را مطرح کرد.

وکیل منگ و سخنگوی هواوی بلافاصله به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

منگ پس از دستگیری در فرودگاه ونکوور، نزدیک به سه سال را در بازداشت خانگی در کانادا گذراند.

او در سپتامبر 2021 با دادستان‌های ایالات متحده یک قرارداد تعویق‌افتاده را امضا کرد که در آن اعتراف کرد که در مورد تجارت هواوی در ایران اظهارات نادرستی داشته است.

در روزی که دانلی آن توافق را تایید کرد، منگ به خانه خود به شنژن رفت.

اندکی بعد، چین دو کانادایی را که در اختیار داشت آزاد کرد و دو خواهر و برادر آمریکایی که از خروج از کشور منع شده بودند، اجازه پرواز به خانه را پیدا کردند.

منگ، 50 ساله، اکنون به عنوان رئیس دوره ای و نایب رئیس هوآوی و همچنین مدیر مالی فعالیت می کند.

ایالات متحده همچنان هواوی را یک تهدید امنیت ملی می داند.

در 25 نوامبر، دولت بایدن تاییدیه تجهیزات جدید مخابراتی هواوی و چین را ممنوع کرد. شرکت ZTE زیرا آنها یک “خطر غیرقابل قبول” برای امنیت ملی به همراه داشتند.

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا