چه طور

نحوه پاک کردن تاریخچه صفحه کلید در آیفون

1/5 - (1 امتیاز)

صفحه کلید اصلی iOS نحوه تایپ کردن شما در آیفون را یاد می‌گیرد و سپس کلماتی را که تایپ می‌کنید پیشنهاد می‌کند یا کلمات غلط املایی را به آن‌هایی که می‌خواهید تایپ کنید تصحیح می‌کند. در حالی که این می تواند یک ویژگی مفید در هنگام کار باشد، اما زمانی که صفحه کلید شما کلماتی را که می خواهید تایپ کنید به تنهایی بدون پیشنهاد آنها تصحیح می کند، می تواند بسیار آزاردهنده باشد.

اگر این اتفاق برای شما افتاده است، احتمالاً به این دلیل است که تاریخچه صفحه کلید در آیفون شما الگوهای تایپ و کلمات استفاده شده شما را در مدت زمان طولانی انباشته کرده است و باید پاک شود تا جایی برای کلمات جدیدتر باز شود. در این پست تمام روش هایی که می توانید تاریخچه صفحه کلید آیفون خود را غیرفعال و پاک کنید را توضیح خواهیم داد.

چه چیزی در تاریخچه صفحه کلید شما در آیفون ذخیره می شود؟

تاریخچه صفحه‌کلید آیفون شما مجموعه‌ای از کلماتی را که مرتباً روی آن تایپ می‌کنید ذخیره می‌کند تا در آینده آنها را در جملات پیشنهاد کند یا به تنهایی به کلمات پیش‌بینی‌شده تصحیح کند. تاریخچه صفحه‌کلید iOS می‌تواند هم یک موهبت و هم نفرین باشد، زیرا گاهی اوقات ممکن است کلماتی را که تایپ می‌کنید به کلمه مورد نظرتان اصلاح کند، در حالی که در زمان‌های دیگر، زمانی که روی صفحه‌کلید اصلی تایپ می‌کنید، به‌طور خودکار کلمات نامربوط را پیشنهاد یا جایگزین می‌کند.

مربوط: چگونه آیفون را پاک کنیم

با گذشت زمان و استفاده، تاریخچه صفحه کلید آیفون شما ممکن است فهرستی از کلمات جدیدی را که هنگام تایپ کردن در فرهنگ لغت ذخیره کرده اید و همچنین الگوهای تایپ خود را جمع آوری کرده باشد. این داده ها شامل نام افراد، نام مستعار و حتی کلمات سفارشی است که فقط شما از آنها استفاده می کنید. سپس همه این داده‌ها برای ارائه متن پیش‌بینی‌کننده و تصحیح خودکار هر زمان که با صفحه‌کلید داخلی آیفون خود تایپ می‌کنید، استفاده می‌شود.

iOS راهی برای دسترسی یا مشاهده کلماتی که تلفن شما از الگوی تایپ شما یاد گرفته است به کاربران ارائه نمی دهد، بنابراین هیچ راهی وجود ندارد که بتوانید تاریخچه صفحه کلید خود را ببینید یا ویرایش کنید. خوشبختانه، راه‌هایی برای غیرفعال کردن یا تنظیم مجدد تاریخچه صفحه کلید در آیفون وجود دارد که در راهنماهای زیر توضیح خواهیم داد.

مربوط: نحوه خالی کردن فضا در آیفون

نحوه غیرفعال کردن تاریخچه صفحه کلید در آیفون (به طور موقت)

اگر نمی خواهید از تاریخچه صفحه کلیدی که آیفون شما از تجربه تایپ شما ذخیره کرده است بدون حذف خود تاریخچه استفاده کنید، می توانید تاریخچه صفحه کلید را به طور موقت در دستگاه خود غیرفعال کنید. این کار را می توان با خاموش کردن متن پیشگویانه در آیفون انجام داد که دستگاه شما را از یادگیری کلمات جدید و ارائه پیشنهادات در حین تایپ روی صفحه کلید باز می دارد.

برای غیرفعال کردن موقت تاریخچه صفحه کلید، آن را باز کنید تنظیمات برنامه در آیفون شما

در داخل تنظیمات، به پایین بروید و انتخاب کنید عمومی.

1670096619 178 نحوه پاک کردن تاریخچه صفحه کلید در آیفون

در صفحه بعدی، بر روی ضربه بزنید صفحه کلید.

1670096619 808 نحوه پاک کردن تاریخچه صفحه کلید در آیفون

در داخل صفحه‌کلید، آن را خاموش کنید پیش بینی کننده برای غیرفعال کردن موقت تاریخچه صفحه کلید تغییر دهید.

1670096619 80 نحوه پاک کردن تاریخچه صفحه کلید در آیفون

علاوه بر این، اگر نمی‌خواهید دستگاه شما به طور خودکار کلمات شما را تصحیح کند، می‌توانید آن را نیز خاموش کنید تصحیح خودکار زیر «همه صفحه‌کلیدها» تغییر وضعیت دهید.

1670096619 792 نحوه پاک کردن تاریخچه صفحه کلید در آیفون

وقتی این ویژگی‌ها را خاموش می‌کنید، آیفون شما دیگر کلمات جدیدی را که روی صفحه‌کلید تایپ می‌کنید، پیشنهادات مرتبط ارائه نمی‌کند یا کلماتی را که روی آن تایپ می‌کنید تصحیح خودکار نمی‌کند. اگر نمی خواهید لیست کلماتی که آیفون شما در تاریخچه صفحه کلید ذخیره کرده است را به طور کامل حذف کنید، این یک راه خوب برای غیرفعال کردن تاریخچه صفحه کلید است.

مربوط: چگونه کلیپ بورد خود را در iOS پاک کنیم

نحوه پاک کردن تاریخچه صفحه کلید در آیفون

می توانید تاریخچه صفحه کلید آیفون خود را با تنظیم مجدد فرهنگ لغت صفحه کلید آن در تنظیمات iOS پاک کنید. با انجام این کار، تمام کلماتی که هنگام تایپ روی صفحه کلید اصلی iOS ذخیره کرده بودید حذف می شود و الگوهای تایپ شما از دستگاه پاک می شود. این فرآیند برگشت ناپذیر است. به این معنی که فرهنگ لغت دستگاه شما به حالتی که در اولین شروع استفاده از آیفون خود از آن استفاده می کردید، برمی گردد.

برای پاک کردن تاریخچه صفحه کلید در iOS، آن را باز کنید تنظیمات برنامه در آیفون شما

پاک کردن تاریخچه صفحه کلید در آیفون

در داخل تنظیمات، به پایین بروید و انتخاب کنید عمومی.

1670096619 178 نحوه پاک کردن تاریخچه صفحه کلید در آیفون

در صفحه بعدی، به پایین بروید و روی آن ضربه بزنید انتقال یا بازنشانی آیفون.

1670096619 543 نحوه پاک کردن تاریخچه صفحه کلید در آیفون

در صفحه Transfer or Reset iPhone که در مرحله بعد ظاهر می شود، روی آن ضربه بزنید بازنشانی کنید از پایین.

1670096619 465 نحوه پاک کردن تاریخچه صفحه کلید در آیفون

یک منوی بازشو روی صفحه نمایش خواهید دید. در این منو، را انتخاب کنید بازنشانی دیکشنری صفحه کلید.

1670096620 128 نحوه پاک کردن تاریخچه صفحه کلید در آیفون

اکنون iOS از شما می خواهد که رمز عبور دستگاه خود را وارد کنید.

1670096620 901 نحوه پاک کردن تاریخچه صفحه کلید در آیفون

هنگامی که رمز عبور را وارد کردید، باید یک اعلان در پایین مشاهده کنید که از شما می‌خواهد اقدام خود را تأیید کنید. در این اعلان بر روی آن ضربه بزنید بازنشانی دیکشنری برای ادامه.

1670096620 967 نحوه پاک کردن تاریخچه صفحه کلید در آیفون

هنگامی که این کار را انجام می دهید، iOS شروع به پاک کردن تاریخچه صفحه کلید شما از جمله کلمات آموخته شده و عادت های تایپ شما می کند. سپس آیفون شما مجددا راه اندازی می شود و پس از راه اندازی مجدد، صفحه کلید اصلی به حالتی که زمانی که برای اولین بار دستگاه خود را خریده بودید باز می گرداند.

مربوط: نحوه ایجاد یک پاک کننده تصویر در آیفون به 6 روش

چگونه کلیپ بورد آیفون خود را پاک کنیم

اگر قصد دارید کلمات یا محتوایی را که در کلیپ بورد خود کپی کرده اید پاک کنید، بازنشانی فرهنگ لغت صفحه کلید آیفون خود ضروری نیست. اگرچه کلیپ بورد گوشی شما فقط می تواند یک قسمت از اطلاعاتی را که از جایی کپی کرده اید در خود جای دهد، اما این متن کپی شده توسط برنامه های شخص ثالث بدون اجازه شما قابل دسترسی است. اگر اخیراً نام کاربری یا گذرواژه حساب خود را از یک صفحه کپی کرده‌اید، می‌توانید با پاک کردن آن از قبل، از خواندن کلیپ‌بورد توسط چنین برنامه‌هایی جلوگیری کنید.

iOS به کاربران اجازه نمی دهد تا به طور بومی کلیپ بورد آیفون را پاک کنند. اما از آنجایی که فقط یک قطعه از محتوای کپی شده وجود دارد که باید از آن حذف شود، می‌توانید با کپی کردن یک فضای خالی در کلیپ بورد، کلیپ بورد را پاک کنید. به این ترتیب فضای خالی متنی را که قبلاً کپی کرده‌اید بازنویسی می‌کند.

اگر روش فوق را دست و پا گیر می دانید، می توانید از میانبری استفاده کنید که کلیپ بورد شما را برای شما پاک می کند. می‌توانید با بررسی پست در پیوند زیر، نحوه پاک کردن کلیپ‌بورد خود را با استفاده از برنامه Shortcuts بیاموزید.

▶︎ چگونه کلیپ بورد خود را در iOS پاک کنیم

چگونه کلمات را از جایگزینی متن حذف کنیم

iOS به شما امکان می دهد با استفاده از قابلیت Text Replacement در تنظیمات، به جای کلمات یا عبارات طولانی، کاراکترهای کوتاه اختصاص دهید. در اینجا، می‌توانید دسته‌ای از کلمات را به فرهنگ لغت خود اضافه کنید که iOS به‌طور خودکار هنگام تایپ اختصارات وارد می‌شود. برای مثال، می‌توانید «omg» را برای وارد کردن «Oh my God» در کادر متنی اختصاص دهید و iOS به‌طور خودکار کاراکترهای مخفف شده را با کلمه یا عبارت واقعی پیشنهاد یا جایگزین می‌کند.

اگر دیگر نمی‌خواهید آیفون شما کاراکترهای خاصی را تصحیح کند یا می‌خواهید آن‌ها را برای تایپ چیز دیگری تغییر دهید، می‌توانید این کار را با دسترسی به ابزار Text Replacement در تنظیمات iOS انجام دهید. از آنجا می‌توانید کلمات یا عباراتی را که به آیفون خود اضافه کرده‌اید حذف کنید تا iOS دیگر در آینده این کاراکترها را با کلمات اختصاص داده شده جایگزین نکند.

برای حذف کلمات از Text Replacement، آن را باز کنید تنظیمات برنامه در آیفون شما

پاک کردن تاریخچه صفحه کلید در آیفون

در داخل تنظیمات، به پایین بروید و انتخاب کنید عمومی.

1670096619 178 نحوه پاک کردن تاریخچه صفحه کلید در آیفون

در صفحه بعدی، بر روی ضربه بزنید صفحه کلید.

1670096619 808 نحوه پاک کردن تاریخچه صفحه کلید در آیفون

وقتی صفحه‌کلید باز شد، را انتخاب کنید جایگزینی متن.

1670096620 447 نحوه پاک کردن تاریخچه صفحه کلید در آیفون

در این صفحه، کلمه/عبارتی را که می خواهید از Text Replacement حذف کنید، پیدا کنید. وقتی موردی را که می‌خواهید حذف کنید پیدا کردید، آن را به سمت چپ بکشید تا گزینه‌های اضافی ظاهر شوند.

1670096620 650 نحوه پاک کردن تاریخچه صفحه کلید در آیفون

اکنون می توانید کلمه/ عبارت انتخاب شده را با ضربه زدن روی آیفون خود حذف کنید حذف در سمت راست.

1670096620 314 نحوه پاک کردن تاریخچه صفحه کلید در آیفون

کلمات/عبارات انتخاب شده اکنون از صفحه جایگزینی متن حذف خواهند شد.

علاوه بر این، می‌توانید چند کلمه را با ضربه زدن روی این صفحه حذف کنید ویرایش کنید در گوشه پایین سمت چپ

1670096620 806 نحوه پاک کردن تاریخچه صفحه کلید در آیفون

وقتی صفحه جایگزینی متن به حالت ویرایش رفت، روی قرمز ضربه بزنید نماد منهای (-). در سمت چپ کلماتی که می خواهید حذف کنید.

1670096621 575 نحوه پاک کردن تاریخچه صفحه کلید در آیفون

برای تایید حذف، روی آن ضربه بزنید حذف در سمت راست

1670096621 65 نحوه پاک کردن تاریخچه صفحه کلید در آیفون

می توانید این کار را تکرار کنید تا کلمات یا عبارات بیشتری را از صفحه جایگزینی متن حذف کنید. پس از اتمام حذف کلمات یا عبارات غیر ضروری، روی آن ضربه بزنید انجام شده در گوشه سمت چپ پایین برای ذخیره تغییرات.

1670096621 752 نحوه پاک کردن تاریخچه صفحه کلید در آیفون

صفحه جایگزینی متن اکنون فقط شامل کلماتی می شود که حذف نکرده اید و از این به بعد، آیفون شما برخی از کاراکترها را با کلمات یا عبارات قبلی جایگزین نمی کند.

نحوه پاک کردن تاریخچه صفحه کلید در Gboard

روش های بالا باید به پاک کردن یا حذف برخی از جنبه های تاریخچه صفحه کلید از صفحه کلید اصلی iOS کمک کنند. اگر Gboard را روی آیفون خود نصب کرده اید، ممکن است مجبور شوید تاریخچه آن را به صورت دستی از داخل برنامه پاک کنید. اگر برنامه صفحه کلید شخص ثالث دیگری را روی آیفون خود نصب کرده باشید، همین امر صدق می کند.

برای پاک کردن تاریخچه صفحه کلید در Gboard، آن را باز کنید Gboard برنامه روی دستگاه شما

1670096621 240 نحوه پاک کردن تاریخچه صفحه کلید در آیفون

وقتی برنامه باز شد، را انتخاب کنید تنظیمات صفحه کلید.

1670096621 424 نحوه پاک کردن تاریخچه صفحه کلید در آیفون

در صفحه تنظیمات صفحه کلید، به پایین بروید و روی آن ضربه بزنید دیکشنری من رو پاک کن.

1670096621 491 نحوه پاک کردن تاریخچه صفحه کلید در آیفون

در اعلان ظاهر شده، روی آن ضربه بزنید خوب برای تایید تصمیم شما

1670096621 431 نحوه پاک کردن تاریخچه صفحه کلید در آیفون

Gboard اکنون فرهنگ لغت برنامه را در آیفون شما حذف و بازنشانی می کند. علاوه بر این، می‌توانید سابقه جستجوی Gboard را پاک کنید و از جستجوی مخاطبین در حین تایپ جلوگیری کنید. برای انجام این کار، را انتخاب کنید تنظیمات جستجو داخل برنامه Gboard

1670096621 192 نحوه پاک کردن تاریخچه صفحه کلید در آیفون

در تنظیمات جستجو، آن را خاموش کنید جستجوی مخاطبین برای جلوگیری از پیشنهاد نام مخاطبین روی صفحه‌کلید، Gboard را در بالا تغییر دهید.

1670096621 18 نحوه پاک کردن تاریخچه صفحه کلید در آیفون

در همان صفحه، بر روی ضربه بزنید تاریخچه جستجوی Gboard را پاک کنید برای حذف همه کلمات و پرس و جوهایی که در جستجوی Gboard تایپ کرده اید.

1670096621 153 نحوه پاک کردن تاریخچه صفحه کلید در آیفون

برای تایید اقدام خود، روی آن ضربه بزنید خوب در اعلانی که بعد ظاهر می شود.

1670096621 923 نحوه پاک کردن تاریخچه صفحه کلید در آیفون

اکنون سابقه صفحه کلید Gboard را با موفقیت پاک کرده اید.

این تنها چیزی است که باید در مورد پاک کردن تاریخچه صفحه کلید در آیفون خود بدانید.

مربوط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا