شبکه های اجتماعی

کمیسیون رقابت هند دستور اتحادیه اروپا در مورد سوء استفاده از اندروید را “کپی پیست گسترده” کرد: گوگل

دهلی نو: گوگل به دادگاهی در هند گفته است که بازرسان ضد انحصار این کشور بخش‌هایی از حکم اروپایی علیه شرکت آمریکایی را به دلیل سوء استفاده از تسلط بر بازار کپی کرده‌اند. اندروید سیستم عامل، استدلال می کند که تصمیم لغو شود، اسناد حقوقی نشان می دهد. را کمیسیون رقابت از هند (CCI) در ماه اکتبر شرکت آلفابت گوگل را به دلیل سوء استفاده از موقعیت مسلط خود در بازارهایی مانند جستجوی آنلاین و فروشگاه اپلیکیشن اندروید 161 میلیون دلار جریمه کرد و از آن خواست تا محدودیت های اعمال شده بر سازندگان گوشی های هوشمند مربوط به پیش نصب برنامه ها را تغییر دهد.

منابعی در ماه اکتبر به رویترز گفتند که گوگل از تصمیم هند نگران است، زیرا راه حل های دستور داده شده فراگیرتر از تصمیم هند هستند. کمیسیون اروپاییحکم تاریخی سال 2018 برای اعمال محدودیت های غیرقانونی بر سازندگان دستگاه های تلفن همراه اندروید. گوگل در این مورد جریمه 4.1 میلیارد یورویی (4.3 میلیارد دلار) را به چالش کشیده است.

گوگل در تشکیل پرونده خود به یک دادگاه استیناف هندی استدلال می کند که واحد تحقیقات CCI “به طور گسترده از یک کپی پیست شده است. اروپایک تصمیم کمیسیون، با استفاده از شواهدی از اروپا که در هند بررسی نشده است.

گوگل در پرونده خود که عمومی نیست اما توسط رویترز بررسی شده است، گفت: «بیش از 50 مورد کپی پیست وجود دارد، در برخی موارد «کلمه به کلمه»، و سازمان دیده بان به اشتباه این موضوع را رد کرده است.

“کمیسیون نتوانست یک تحقیق بی طرفانه، متعادل و از نظر قانونی درست انجام دهد… شیوه های توزیع اپلیکیشن موبایل گوگل طرفدار رقابت هستند و غیرمنصفانه/انحصاری نیستند.”

سخنگویان CCI و کمیسیون اروپا بلافاصله به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

گوگل در بیانیه ای اعلام کرد که تصمیم گرفته است به تصمیم CCI اعتراض کند زیرا معتقد است “این یک شکست بزرگ برای کاربران و مشاغل هندی ما است”. در پرونده خود درباره اتهامات کپی پیست اظهار نظری نکرد.

گوگل از دادگاه خواسته است تا دستور CCI را لغو کند و این پرونده روز چهارشنبه بررسی خواهد شد.

حکم رقابت هند در حالی صادر شد که گوگل در سراسر جهان با افزایش نظارت ضد انحصار مواجه است. گوگل مجوز سیستم اندروید خود را به سازندگان گوشی های هوشمند می دهد، اما منتقدان می گویند که محدودیت هایی را اعمال می کند که ضد رقابت هستند.

این شرکت آمریکایی می‌گوید اندروید انتخاب بیشتری برای همه ایجاد کرده است و چنین توافق‌هایی به رایگان نگه داشتن سیستم عامل کمک می‌کند. در اروپا، 75 درصد از 550 میلیون گوشی هوشمند بر روی اندروید اجرا می‌شوند، در مقایسه با 97 درصد از 600 میلیون دستگاه در هند، کانترپوینت تحقیقات تخمین می‌زند.

CCI در ماه اکتبر حکم داد که مجوز Google Play Store آن “نباید با نیاز به نصب پیش‌نصب” سرویس‌های جستجوی Google، مرورگر کروم، یوتیوب یا سایر برنامه‌های Google مرتبط باشد.

گوگل در درخواست تجدیدنظر خود ادعا می کند که CCI فقط نقض های ضد انحصاری مربوط به برنامه جستجوی گوگل، مرورگر کروم و یوتیوب را پیدا کرده است، اما دستور آن فراتر از آن است.

به طور جداگانه، گوگل همچنین علیه یکی دیگر از تصمیمات ضد انحصار هند که به دلیل محدود کردن استفاده از خدمات پردازش صورت‌حساب یا پرداخت شخص ثالث در هند 113 میلیون دلار جریمه شد، درخواست تجدید نظر کرده است. درخواست تجدیدنظر هنوز رسیدگی نشده است.

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا