شبکه های اجتماعی

کوالکام ممکن است به زودی رقیب بعدی تراشه های سری M اپل را معرفی کند

بر اساس گزارش ها، سازنده تراشه کوالکام در حال توسعه یک چیپست جدید است که با آن رقابت خواهد کرد سیبپردازنده های سری M آینده.

به گزارش Gizmochina، پردازنده جدید با نام رمز Hamoa در حال توسعه است و انتظار می‌رود با نام Snapdragon 8cx Gen4 به بازار عرضه شود.

SoC 12 هسته ای قبلا توسط tipster ذکر شده بود کوبا وویچیچوفسکی، که اکنون ادعا می کند که نام سیلیکون Snapdragon 8cx Gen 4 خواهد بود.

این شرکت احتمالاً روی چندین تراشه کار می‌کند، اما انتظار می‌رود چیپست‌هایی که بهترین عملکرد را دارد دارای هشت هسته عملکردی باشد.

همچنین بخوانید

فروش جهانی رایانه های شخصی در گزارش سه ماهه چهارم سال 2022 28 درصد کاهش یافت
کوالکام تراشه خودکار را برای کنترل رانندگی کمکی و سرگرمی راه اندازی می کند

با این حال، مشخص نیست که آیا هسته های Oryon کوالکام در پردازنده جدید قرار خواهند گرفت یا خیر.

ظاهراً این شرکت در حال توسعه واحد پردازش گرافیکی جدید نیست (پردازنده گرافیکی) برای Snapdragon 8cx Gen 4 زیرا انتظار می رود پردازنده گرافیکی Adreno 740 مشابه Snapdragon 8 Gen 2 باشد.

در نوامبر سال گذشته، در روز سرمایه گذار شرکت، مدیر ارشد فناوری کوالکام جیم تامپسون برنامه‌های کوالکام برای ایجاد نسل بعدی SoC مبتنی بر ARM (سیستم روی یک تراشه) طراحی شده برای تعیین معیار عملکرد برای رایانه‌های شخصی ویندوزی، که انتظار می‌رفت با آن رقابت کند، اعلام کرده بود. آیفون پردازنده های سری M سازنده

در همین حال، اوایل این ماه، سازنده تراشه اعلام کرده بودماهواره اسنپدراگون– یک راه حل پیام رسانی دو طرفه مبتنی بر ماهواره برای ممتاز گوشی های هوشمند در نمایش الکترونیکی مصرف کننده (CES) 2023، که ویژگی پیام‌رسانی ماهواره‌ای اپل را در بر خواهد گرفت.

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا