شبکه های اجتماعی

الماس های آزمایشگاهی در ماهواره ها، تراشه های کامپیوتری و جواهرات استفاده می شود

بازار جهانی الماس های آزمایشگاهی (LGD) که دولت هند تصمیم گرفته روی آن تمرکز کند، انتظار می رود تا سال 2025 به 5 میلیارد دلار افزایش یابد و تا سال 2023 از 1 میلیارد دلار در سال 2020 از 15 میلیارد دلار فراتر رود.

علاوه بر این، در صنعت جواهرات، LGD نیز استفاده می شود تراشه های کامپیوتریماهواره‌ها و شبکه‌های 5G، زیرا می‌توانند در محیط‌های شدید به دلیل پتانسیل کارکرد با سرعت‌های بالاتر و در عین حال مصرف انرژی کمتر نسبت به تراشه‌های مبتنی بر سیلیکون، در محیط‌های شدید مورد استفاده قرار گیرند.

LGD کاربرد گسترده ای در زمینه دفاع، اپتیک، جواهرات، صنایع حرارتی و پزشکی دارد.

همانطور که دولت می گوید، صادرات LGD برش خورده و صیقل داده شده (کار شده) از هند به سرعت در حال رشد بوده است.

همچنین بخوانید

Adobe تامین کننده تراشه Qualcomm را برای نرم افزارهای فناوری بازاریابی امضا می کند
رئیس بازرگانی می گوید که ایالات متحده حداقل 2 مرکز پیشرفته تراشه کامپیوتری ساخته شده می خواهد

طی سال مالی 21، صادرات 637.97 میلیون دلار بود و در سال مالی 22 به 1348.24 میلیون دلار رسید. این مالی – سال مالی 23 – صادرات LGD بین آوریل تا دسامبر به 1387.33 میلیون دلار رسید.

ارائه بودجه 2023-24 در مجلس اخیرا، وزیر دارایی هند، نیرمالا سیتارامان، گفت: “LGD یک بخش نوظهور مبتنی بر فناوری و نوآوری است که پتانسیل اشتغال بالایی دارد.”

“این الماس های دوستدار محیط زیست از نظر نوری و شیمیایی مشابه الماس های طبیعی هستند. برای تشویق تولید بومی دانه ها و ماشین آلات LGD و کاهش وابستگی به واردات، کمک هزینه تحقیق و توسعه به مدت پنج سال به یکی از IIT ها اعطا خواهد شد.” او افزود.

طبق توصیه ای که توسط وزارت بازرگانی، کمک هزینه تحقیقاتی 242 کرور روپیه در یک دوره پنج ساله به موسسه فناوری هند، مدرس (IIT-M) تایید شده است.

پیشنهاد می شود تاسیس شود یک مرکز هند برای الماس رشد یافته آزمایشگاهی (InCent-LGD) در IIT-M با هزینه تخمینی 242.96 کرور روپیه طی پنج سال.

هدف از این پروژه ارائه کمک های فنی به صنایع و کارآفرینان کشور در راستای ارتقای تولید بومی هر دو رسوب بخار شیمیایی است.CVD) و سیستم های فشار بالا و دمای بالا (HPHT) به همراه دستور العمل هایی برای گسترش تجارت LGD در انتهای بالادست.

تلاش‌های تحقیقاتی این فناوری را برای استارت‌آپ‌ها با هزینه مقرون به صرفه در دسترس قرار می‌دهد، فرصت‌های شغلی را افزایش می‌دهد، صادرات LGD را افزایش می‌دهد، بنابراین نقش مهمی در تقویت رشد اقتصادی هند دارد.

به گفته دولت هند، بخش جواهرات و جواهرات نقش مهمی در اقتصاد هند ایفا می کند و حدود 9 درصد در کل صادرات کالاهای هند کمک می کند.

در دهه گذشته، چندین تحول مثبت در بخش جواهرات و جواهرات در سطح جهان رخ داده است. یکی از پیشرفت های تکنولوژیکی عمده در این بخش LGD بوده است.

اگرچه، هند یکی از تولیدکنندگان پیشرو LGD با استفاده از فناوری CVD است، اما باید برای تامین قطعات ماشین آلات حیاتی و “بذرها” – که مواد خام برای تولید الماس مصنوعی هستند، به کشورهای دیگر وابسته باشد.

دولت گفت، بنابراین، ضروری است که هند فناوری بومی خود را برای تولید بذرهای اجزای ماشین آلات حیاتی توسعه دهد تا وابستگی وارداتی را که در مورد الماس طبیعی داریم حذف کند.

LGD با کیفیت خوب با گواهینامه واجد شرایط، تولید شده از تجهیزات توسعه یافته و پارامترهای فرآیند، مشتریان خارجی زیادی را جذب خواهد کرد که باعث افزایش حجم صادرات LGD و مقیاس پذیری تولید می شود.

پارامترهای فرآیند مستند و دستور العمل توسعه‌یافته، کارآفرینان جدید را تشویق می‌کند تا وارد کسب‌وکار LGD شوند و راه‌اندازی تسهیلات، راه‌اندازی کسب‌وکار و ایجاد اشتغال را آسان‌تر و مقرون‌به‌صرفه می‌سازد.

“این واقعاً زمان مناسبی برای راه اندازی یک کارخانه الماس در هند است، زیرا الماس ها دارای خواص حرارتی و الکتریکی هستند که آنها را نسبت به فناوری های معاصر مانند سیلیکون برتری می دهد.” کاربید سیلیکون و نیترید گالیوم وی. کاماکوتی، مدیر IIT-M گفت: IIT-Madras برای تولید ویفرهای الماسی مناسب برای کاربردهای الکترونیکی کار خواهد کرد.

جوایز GN - به ابزارک های مورد علاقه خود رای دهید

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا