شبکه های اجتماعی

IIT Hyd “رصدخانه پیشرفته Darksky” را برای تحقیقات چند رشته ای ایجاد می کند

یک رصدخانه نجومی مدرن 4 متری، که اولین مرکز تحقیقاتی نجومی درون دانشگاهی در بین تمام IITها است، توسط موسسه فناوری هند حیدرآباد (IIT-H).

در درجه اول به عنوان یک مرکز تحقیقاتی مرزی در نجوم طراحی شده است رصدخانه پیشرفته Darksky (ADO)، با تصویربرداری تطبیقی ​​و طیف‌سنجی چند فیلتری، بانک‌های داده‌های تصویربرداری و طیف‌سنجی را ارائه می‌کند که دارایی‌های ارزشمندی برای تحقیق و آموزش مدرن خواهد بود.

رئیس سابق ISROK. Radhakrishnan، روز سه شنبه رصدخانه پیشرفته Darksky (ADO) را به عنوان بخشی از جشن های روز ملی علم در بخش فیزیک IIT-H افتتاح کرد.

راداکریشنان با تاکید بر اهمیت چنین رصدخانه ای گفت: “این یک تلسکوپ روباتیک فوق العاده است که شما در اینجا ساخته اید. اگر تمام توانایی های علمی مهندسی این موسسه برای ساختن نوع جدیدی از ابزار دقیق برای اکتشافات فضایی در کنار هم قرار گیرد، شما یک تلسکوپ رباتیک فوق العاده خواهید بود. مشارکت کننده اصلی.”

ADO میزبان یک تلسکوپ نوری رباتیک 0.5 متری (بزرگترین در میان دسته‌های تلسکوپ‌های کوچک) خواهد بود که دارای بزرگنمایی 1000 برابر، توانایی حل ساختاری به کوچکی 25 کیلومتر در سطح ماه، حلقه‌های مجزای زحل، شناسایی کهکشان‌های فعال است. تا فاصله 1.5 گیگا سال نوری (1419 میلیارد کیلومتر).

با توجه به قابلیت‌های روباتیک کامل آینده، این رصدخانه می‌تواند با شبکه جهانی تلسکوپ سیستم مانند ناساشبکه جهانی تلسکوپ (GTN) برای هشدارهای فوری به جوامع علمی در مورد رویدادهای آسمانی گذرا، سیارک ها و شهاب سنگ ها. همچنین تکمیل کننده رصدخانه های نجومی فضایی فعلی و آینده ISRO خواهد بود.

BS Murty، مدیر IIT-H، گفت: “در IIT-H، ما یک تلسکوپ 14 اینچی را تحت یک ADO ویژه راه اندازی کرده ایم که می تواند دیدی از جزئیات جزئی در فضا به ما بدهد تا بتوانیم درباره آنها بیشتر بیاموزید و اطمینان حاصل کنید که دانش در مورد فضا به طور کلی افزایش می یابد.”

رصدخانه به غیر از تحقیقات نجومی و سیاره ای پیشرو، توسعه داده و فعالانه در تحقیق و توسعه تجهیزات تصویربرداری پیشرفته شرکت خواهد کرد.

جوایز GN - به ابزارک های مورد علاقه خود رای دهید

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا