شبکه های اجتماعی

هر آنچه باید درباره ویژگی جدید شراکت پولی اینستاگرام بدانید

در چند هفته گذشته، ممکن است متوجه یک ویژگی جدید شراکت پولی در اینستاگرام شده باشید.

تعجب می کنید که معنی آن چیست؟

با توجه به اینکه FTC اخیراً اقدامات جدیدی را برای سرکوب تأثیرگذاران و مشاغلی که الزامات آن را نقض می کنند انجام داده است، اینستاگرام یک ویژگی شراکت پولی جدید را برای حذف برخی از خطرات مرتبط با ایجاد پست های حمایت شده راه اندازی کرد.

این ویژگی که برای اولین بار در ماه ژوئن برای گروه کوچکی از اینفلوئنسرها و مشاغل منتشر شد، در سپتامبر به کاربران بیشتری گسترش یافت. اخیراً، اینستاگرام این ویژگی را برای همه حساب‌ها «با سطح تعامل بالا» و دسترسی به داده‌های Instagram Insights در دسترس قرار داده است!

در اینجا همه چیزهایی که باید در مورد نحوه استفاده از ویژگی جدید شراکت پولی اینستاگرام بدانید و اینکه چرا ممکن است برای رضایت FTC کافی نباشد، آمده است.

چرا ویژگی مشارکت پولی اینستاگرام مهم است؟

بازاریابی مبتنی بر اینفلوئنسر به بزرگترین (و بهترین) راه برای برندها برای دستیابی به مخاطبان اینستاگرام تبدیل شده است.

با مشارکت با اینفلوئنسرها برای راه اندازی کمپین های محتوای حمایت شده، کسب و کارها می توانند از گنجینه ای از مشتریان بالقوه بهره ببرند.

و کاربران اینستاگرام به نوبه خود می توانند از طریق صدای اکانت هایی که فالو می کنند در مورد محصولات و خدمات اطلاعات کسب کنند.

و در نتیجه، FTC (کمیسیون تجارت فدرال) شروع به جدی‌تر گرفتن نقض دستورالعمل‌های تأیید خود کرده است.

در واقع، همین ماه گذشته، FTC نامه های هشداردهنده ای به 21 اینفلوئنسر اینستاگرام از جمله لیندسی لوهان و نائومی کمپبل ارسال کرد.

به همین دلیل است که اینستاگرام ویژگی مشارکت پولی خود را ایجاد کرد: شفافیت و سازگاری بیشتر برای محتوای حمایت شده در اینستاگرام.

ویژگی جدید شراکت پولی اینستاگرام دقیقاً چیست؟

با در نظر گرفتن اهداف فوق، اینستاگرام ابزاری ایجاد کرد که الف) به اینفلوئنسرها کمک می‌کند تا زمانی که یک پست حمایت مالی می‌شود افشا کنند، و ب) به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا بینش‌هایی در مورد نحوه عملکرد کمپین‌های محتوای حمایت‌شده خود جمع‌آوری کنند.

برای اینفلوئنسرها، ویژگی مشارکت پولی به آنها این امکان را می دهد که به وضوح (از طریق یک برچسب اینستاگرام) افشا کنند که محتوای حمایت شده را منتشر می کنند.

هنگامی که یک پست برچسب گذاری می شود، افراد «شراکت پولی با [business partner]در سربرگ پست – جایی که معمولاً موقعیت پست را می‌بینید.

این ویژگی برای استوری های اینستاگرام نیز کار می کند، در این صورت تگ در بالای استوری درست زیر نام کاربر ظاهر می شود.

وقتی یک کسب‌وکار در یک پست مشارکت پولی برچسب‌گذاری می‌شود، اکنون می‌تواند میزان دسترسی و تعامل (لایک‌ها و نظرات) پست را در Insights صفحه فیس‌بوک خود ببیند.

و برای استوری‌های اینستاگرام، کسب‌وکارهایی که برچسب‌گذاری شده‌اند یک پنجره ۱۴ روزه برای مشاهده معیارهایی مانند دسترسی، ضربه زدن به جلو، ضربه زدن به عقب، پاسخ‌ها و خروج خواهند داشت.

کسب‌وکارها همچنین می‌توانند تنظیمات «تأیید شریک» را فعال کنند و به آن‌ها این امکان را می‌دهد که قبل از انتشار پست برچسب‌گذاری شده، هرگونه مشارکت محتوای حمایت‌شده را تأیید (یا رد کنند).

آیا ویژگی مشارکت پولی اینستاگرام از راهنمای FTC پیروی می کند؟

اینجاست که همه چیز کمی پیچیده می شود.

در حالی که اینستاگرام این ویژگی را به عنوان راهی برای ایجاد شفافیت و ثبات در محتوای حمایت شده به بازار عرضه کرده است، FTC لزوما موافق نیست…

در راهنمای تاییدیه اخیراً به روز شده خود، کمیسیون درباره موضوع افشای پلتفرم داخلی (مانند پلتفرم های اینستاگرام) بحث می کند و بیان می کند که آنها همیشه الزامات FTC را برآورده نمی کنند.

به ویژه، FTC با مکان یا محل افشای (بالای پست اینستاگرام) مشکل دارد و می گوید که ممکن است توجه بیننده را جلب نکند.

آنها همچنین گفتند که اگر پست حاوی چندین مارک باشد و همه اشاره‌ها پرداخت نشده باشد، صرفاً پرچم‌گذاری اینکه یک پست حاوی محتوای حمایت‌شده است، ممکن است کافی نباشد.

نکته مهم این است که، در نهایت، مسئوليت برای افشای واضح یک رابطه مادی در اینستاگرام به تأثیرگذار و تجارت بستگی دارد نه پلتفرم.

بنابراین آیا این بدان معناست که ویژگی شراکت پولی اینستاگرام کاملاً بی فایده است؟

اصلا!

در حالی که صرفاً برچسب زدن یک تجارت با این ویژگی ممکن است به اندازه کافی الزامات FTC را برآورده نکند – به این معنی که احتمالاً هنوز نیاز به افشای هرگونه شراکت در کپشن اینستاگرام خود دارید – این ویژگی همچنان بینش های بسیار خوبی را ارائه می دهد و قطعاً گامی در جهت درست است.

به عنوان مثال، کسب‌وکارها قبلاً هرگز نتوانسته‌اند موفقیت کمپین‌های حمایت شده اینستاگرام خود را با چنین معیارهای دقیق نظارت کنند.

در نتیجه این داده‌های جدید، آنها می‌توانند هنگام برنامه‌ریزی کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ، از نظر اینکه با چه کسی شریک شوند و چه بازگشت سرمایه‌ای را انتظار دارند، تصمیمات بهتری بگیرند.

اینفلوئنسرها همچنین می‌توانند از این نوع داده‌ها بهره ببرند، چه بهینه‌سازی پست‌های حمایت‌شده‌شان یا پیدا کردن کسب‌وکارهای جدید برای مشارکت.

نحوه استفاده از ویژگی مشارکت پولی اینستاگرام

در حال حاضر، ویژگی مشارکت پولی اینستاگرام برای تعدادی از افراد مشهور، تأثیرگذاران، شخصیت‌های عمومی، انتشارات و کسب‌وکارها در حال گسترش است.

دقیقا مشخص نیست چه زمانی یا اگر این ویژگی برای عموم در دسترس خواهد بود، اما طبق مقاله اخیر Medium توسط ادواردو مورالس (که @pinlord را در اینستاگرام اجرا می کند)، زمانی که برای آزمایش ویژگی جدید پذیرفته شد، یک اعلان درون برنامه ای دریافت کرد.

تصویر از ادواردو مورالس

شروع با مشارکت های پولی به عنوان یک تجارت

هنگامی که این ویژگی به عنوان یک کسب و کار به شما اعطا شد، باید با روشن کردن تنظیمات تأیید شریک شروع کنید.

1. به «گزینه‌ها» بروید و به بخش «تأییدات محتوای برند» جدید بروید.

2. در مرحله بعد، دکمه «نیاز به تأییدیه ها» را روشن کنید.

اکنون، هر زمان که یک اینفلوئنسر درخواست ایجاد محتوای حمایت‌شده برای حساب شما را می‌دهد، بلافاصله در زیر دکمه «نیاز به تأیید» روی «حساب‌های تأیید شده» ضربه بزنید.

در اینجا می توانید حساب هایی را برای ایجاد محتوای حمایت شده برای شما تأیید کنید.

هنگامی که یک اینفلوئنسر پذیرفته شد، هر زمان که شما را در یک پست تگ کرد (با استفاده از ویژگی مشارکت پولی)، یک اعلان از طریق فیس بوک و اینستاگرام دریافت خواهید کرد. اگر شما را در یک استوری حمایت شده در اینستاگرام تگ کنند، این اعلان را از طریق دایرکت اینستاگرام نیز دریافت خواهید کرد.

اگر می خواهید از برچسب حذف شوید، می توانید این کار را به یکی از دو روش انجام دهید:

1. اولین گزینه این است که از Business Manager در صفحه فیس بوک خود استفاده کنید. برای حذف یک برچسب، می‌توانید برگه پست‌ها یا استوری‌ها را انتخاب کنید و سپس روی فلش رو به پایین در کنار دسته اینستاگرام اینفلوئنسر کلیک کنید و روی دکمه «حذف برچسب» کلیک کنید.

2. گزینه دوم حذف تگ در اینستاگرام است. در اینجا، تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی دکمه بیضی در سمت راست بالای پست کلیک کنید و گزینه “Remove Me From Post” را انتخاب کنید. برای استوری های اینستاگرام، دکمه بیضی در گوشه سمت راست پایین خواهد بود.

دسترسی به اطلاعات شراکت پولی خود به عنوان یک تجارت

هنگامی که یک کمپین محتوای حمایت‌شده فعال شد، می‌توانید اطلاعات بینش خود را در برگه «محتوای برند» در Insights صفحه فیس‌بوک خود بیابید.

همچنین می‌توانید اطلاعات آماری داستان‌های خود را در اینجا ببینید، با این حال، فقط یک پنجره 14 روزه برای مشاهده این معیارها دارید.

همچنین می‌توانید بینش‌های مشارکت پولی خود را با مدیر بازرگانی فیس‌بوک در برگه «محتوای برند» در زیر «اندازه‌گیری و گزارش» بیابید.

شروع با مشارکت های پولی به عنوان یک تأثیرگذار

هنگامی که این ویژگی به عنوان یک تأثیرگذار به شما اعطا شد، می توانید بلافاصله شروع به برچسب زدن مشاغل در پست های حمایت شده خود کنید.

1. اگر یک پست معمولی اینستاگرام است، با انتخاب «تنظیمات پیشرفته» در آخرین صفحه جریان ایجاد پست جدید شروع کنید. اگر در استوری اینستاگرام است، به سادگی روی دکمه «پیوند» در بالای صفحه ضربه بزنید.

2. در هر دو مورد، اکنون یک بخش جدید “محتوای مارک” را مشاهده خواهید کرد. دکمه «تگ شریک تجاری» را انتخاب کنید.

3. در اینجا می‌توانید کسب‌وکاری را که می‌خواهید در پست یا استوری خود برچسب‌گذاری کنید، جستجو کنید. اگر کسب‌وکار ابتدا به تأیید نیاز دارد، پس از انتخاب آنها، در بخش «نیاز به تأییدیه‌ها» در زیر نشان داده می‌شوند.

4. هنگامی که کسب و کار شما را تأیید کرد، آنها را در بخش «محتوای مارک دار» در «تنظیمات پیشرفته» خواهید یافت. با ضربه زدن روی نام آنها، آنها به پست یا استوری شما اضافه می شوند.

به روز رسانی ویژگی مشارکت پولی اینستاگرام

با گسترش قابلیت مشارکت پولی در ماه نوامبر، اینستاگرام چند قابلیت جدید را نیز اضافه کرد.

به طور خاص، اینفلوئنسرهایی که به عوارض محتوای برند دسترسی دارند، اکنون زمانی که سیستم اینستاگرام محتوایی خارج از خط‌مشی آن‌ها را پیدا کند، اعلان‌های درون برنامه‌ای دریافت می‌کنند. در این موارد، اینفلوئنسر از طریق اپلیکیشن اینستاگرام مطلع می‌شود و امکان تگ کردن یک کسب‌وکار را خواهد داشت.

اساساً، این اعلان‌ها برای آسان‌تر کردن استفاده از برچسب «مشارکت پولی با» و آموزش جامعه در مورد محتوای مارک اینستاگرام است.

اینستاگرام همچنین در مورد آینده این ویژگی اظهار نظر کرد و اظهار داشت که امیدوار است به اینفلوئنسرها و مشاغلی که از این ابزار استفاده می کنند انعطاف پذیری بیشتری ارائه دهد. با گذشت زمان، هدف ما این است که شناسایی روابط تجاری در اینستاگرام را برای همه اینستاگرامرها ساده کنیم.

در حالی که ویژگی جدید شراکت پولی اینستاگرام ممکن است به تنهایی قوانین FTC را برآورده نکند، قطعاً یک ویژگی عالی هم برای اینفلوئنسرها و هم برای مشاغل است! آیا هنوز به این ویژگی دسترسی پیدا کرده اید؟ نظر خود را در نظرات به ما بگویید!

فلوچارت رایگان ما را دانلود کنید تا زمان (و نحوه) افشای انواع مختلف پست های حمایت شده اینستاگرام را پیگیری کنید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا