شبکه های اجتماعی

ناظران محتوا از متا به دلیل ادعای “تخریب اتحادیه” در کنیا شکایت کردند

فیس بوک محتوا مدیران که در کنیا شکایت می کنند رسانه های اجتماعی شرکت مادر سایت متا یک گروه حقوق بشر روز دوشنبه گفت و دو شرکت برون سپاری برای تعدیل غیرقانونی کار.

43 متقاضی می گویند که شغل خود را با ساما، یک شرکت کنیایی که برای تعدیل محتوای فیس بوک قرارداد بسته است، به دلیل سازماندهی اتحادیه از دست داده اند. آنها همچنین می گویند که پس از تغییر پیمانکاران توسط فیس بوک، از درخواست برای مشاغل مشابه در یک شرکت برون سپاری دیگر، Majorel، در لیست سیاه قرار گرفتند.

ماه گذشته متا در کنیا درخواست تجدیدنظر داد و حکمی را به چالش کشید که در آن گفته می‌شد می‌توان در یک شکایت جداگانه توسط یک ناظم به دلیل شرایط کاری نامناسب شکایت کرد، حتی اگر هیچ حضور رسمی در این کشور شرق آفریقا نداشته باشد.

پرونده های دادگاه می تواند پیامدهایی برای نحوه کار متا با ناظران محتوا در سطح جهانی داشته باشد. این شرکت آمریکایی با هزاران ناظر در سراسر جهان کار می کند که وظیفه بررسی محتوای گرافیکی ارسال شده در پلتفرم خود را دارند.

“این یک عملیات خرابکاری اتحادیه است که به عنوان یک تعدیل انبوه ظاهر می شود. شما نمی توانید فقط تامین کنندگان را تغییر دهید و به استخدام کنندگان بگویید که کارگران خود را استخدام نکنند زیرا آنها “مشکل ساز” هستند – به این معنی که آنها جرات دفاع از خود را دارند. کوری کرایدر از Foxglove، یک گروه حقوق فناوری که از آخرین شکایت حمایت می کند، گفت.

متا، ماژورل و سما بلافاصله به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

در ژانویه، 260 ناظر محتوا در فیس بوک کار می کنند اعتدال Foxglove در بیانیه ای گفت که به هاب در نایروبی گفته شده است که آنها توسط Sama، شرکت برون سپاری که از سال 2019 دفتر را اداره می کند، بیکار خواهند شد.

مجریان متا را متهم می کنند که طبق دادخواست دادگاه به ماجورل دستور داده است که هیچ ناظری را که قبلاً در سما استخدام شده بود، استخدام نکند.

مجریان در درخواست خود می گویند: «افراد انجام شده غیرقانونی است زیرا هیچ دلیل واقعی و موجهی برای این افزونه ارائه نشده است.

به مجریان توضیحات متفاوت و گیج کننده ای در مورد این افزونگی داده شده است که جمع نمی شود.

جوایز GN

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا