شبکه های اجتماعی

انویدیا در کنفرانس سالانه فناوری های جدید هوش مصنوعی را معرفی می کند

شرکت انویدیا مدیر اجرایی جنسن هوانگ انتظار می رود تراشه ها و فناوری های هوش مصنوعی جدید را در کنفرانس سالانه این شرکت برای توسعه دهندگان نرم افزار افشا کند.

تحلیلگران منتظر شرکت مستقر در سانتا کلارا در کالیفرنیا خواهند بود تا جزئیات بیشتری را در مورد نحوه برنامه ریزی آن برای گسترش دسترسی به قدرت پردازش مانند آنچه برای توسعه فناوری های در حال رشد سریع مانند ربات چت ChatGPT استفاده می شود، ارائه دهد.

ماه گذشته، هوانگ به سرمایه گذاران گفت که سرویس محاسبات ابری خود را راه اندازی خواهد کرد تا دسترسی آسان تری به سیستم های بزرگ ساخته شده با تراشه های خود ارائه دهد.

این شرکت در وب‌سایت خود اعلام کرد، در کنفرانس سه‌شنبه، او در مورد آنچه که در آینده در راه است در هوش مصنوعی بحث خواهد کرد.

Nvidia در زمینه فروش تراشه‌هایی که برای توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی مولد استفاده می‌شوند، تسلط پیدا کرده است، که می‌تواند به سؤالات با متنی شبیه به انسان پاسخ دهد یا تصاویر تازه را بر اساس یک پیام متنی ایجاد کند.

این فناوری‌های جدید به استفاده همزمان از هزاران تراشه انویدیا برای آموزش سیستم‌های هوش مصنوعی بر روی حجم عظیمی از داده‌ها متکی هستند. شرکت مایکروسافتبه عنوان مثال، سیستمی با بیش از 10000 تراشه انویدیا برای شرکت استارت آپ OpenAI ساخت تا در توسعه فناوری هایی که زیربنای بسیار محبوب ChatGPT آن هستند، استفاده کند.

در حالی که انویدیا در بازار تراشه‌های هوش مصنوعی با رقابت دستگاه‌های میکرو پیشرفته و چندین شرکت استارت‌آپ مواجه است، این شرکت بیش از 80 درصد بازار تراشه‌های مورد استفاده در آموزش سیستم‌های هوش مصنوعی را در اختیار دارد.

رونق هوش مصنوعی به افزایش 77 درصدی سهام انویدیا در سال جاری کمک کرده است، در مقایسه با افزایش 11.5 درصدی شاخص Nasdaq Composite. انویدیا با ارزش بازار 640 میلیارد دلاری، 5 برابر رقیب دیرینه اش با ارزش تر شده است. شرکت اینتل

جوایز GN

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا