شبکه های اجتماعی

قاضی کنیایی موقتاً اخراج گسترده مدیران فیس بوک را مسدود کرد

یک قاضی کنیایی روز سه شنبه به طور موقت از تعدیل انبوه 260 نفر جلوگیری کرد فیس بوک مدیران محتوا کار برای یک شرکت برون سپاری با قرارداد رسانه های اجتماعی شرکت مادر سایت متا، اسناد دادگاه نشان می دهد.

قاضی متیوس ندوما دستور موقتی را علیه متا و شرکت برون سپاری ساما مستقر در کنیا صادر کرد و از فسخ قرارداد ناظران محتوا در پایان ماه مارس و در انتظار قضاوت در مورد قانونی بودن تعدیل آنها جلوگیری کرد.

هفته گذشته 43 ناظر در مرکز تعدیل نایروبی فیس بوک شکایتی را علیه شرکت رسانه اجتماعی و ساما به دلیل تعدیل غیرقانونی کار تنظیم کردند.

43 متقاضی می گویند که به دلیل تشکیل اتحادیه شغل خود را با سما از دست داده اند. آنها همچنین می گویند که پس از تغییر پیمانکاران توسط فیس بوک، از درخواست برای مشاغل مشابه در یک شرکت برون سپاری دیگر به نام Majorel مستقر در لوکزامبورگ در لیست سیاه قرار گرفتند.

سما در بیانیه ای ایمیلی گفت: «این حکم بدون اینکه سما بتواند در آن شرکت کند یا حقایق را تصحیح کند صادر شده است».

ما به هیچ وجه قصد اخراج کسی را قبل از (پایان ماه مارس) نداشتیم و مطمئناً از هر دستورالعمل صادر شده توسط دادگاه تبعیت خواهیم کرد.

متا و ماژورل بلافاصله به درخواست‌ها برای اظهارنظر در مورد دستور موقت پاسخ ندادند.

ندوما همچنین به طور موقت متا را از قرارداد فرعی نقش کارگرانی که محتوای فیس بوک را برای شرق و جنوب آفریقا تعدیل می کنند، منع کرد.

ماه گذشته متا در کنیا درخواست تجدید نظر داد و حکمی را به چالش کشید که در آن گفته می‌شد می‌توان در یک شکایت جداگانه توسط ناظم به دلیل شرایط کاری نامناسب شکایت کرد، حتی اگر هیچ حضور رسمی در این کشور شرق آفریقا نداشته باشد.

پرونده های دادگاه می تواند پیامدهایی برای نحوه کار متا با ناظران محتوا در سطح جهانی داشته باشد. این شرکت آمریکایی با هزاران ناظر در سراسر جهان کار می کند که وظیفه بررسی محتوای گرافیکی ارسال شده در پلتفرم خود را دارند.

جوایز GN

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا