شبکه های اجتماعی

سام بنکمن-فرید به رشوه دادن به مقامات چینی با 40 میلیون دلار ارز دیجیتال متهم شد

سام بنکمن-فریدبنیانگذار سابق صرافی ارزهای دیجیتال سقوط کرده FTX، اکنون به رشوه دادن به مقامات چینی به مبلغ 40 میلیون دلار متهم شده است.

این وزارت دادگستری آمریکا ادعا کرده است که بانکمن-فرید اجازه داده و به یک یا چند مقام دولتی چین رشوه حداقل 40 میلیون دلاری داده است.

طبق گزارش The Verge، رشوه توسط Bankman-Fried تلاشی بود برای وادار کردن مقامات چینی به “باز کردن” برخی از حساب های مرتبط با شرکت خواهر FTX. آلامدا، که حاوی بیش از 1 میلیارد دلار ارز دیجیتال بود.

این وزارت دادگستری گفت که Bankman-Fried خواهان دسترسی به وجوه برای کمک به Alameda در “به دست آوردن و حفظ تجارت” است.

در کیفرخواست وزارت دادگستری آمده است: «بعد از تأیید لغو مسدود شدن حساب‌ها، بانکمن-فرید اجازه انتقال ده‌ها میلیون دلار اضافی به ارزهای دیجیتال را برای تکمیل رشوه داد.

در ادامه می‌افزاید: «Alameda از ارز دیجیتال منجمد نشده برای تامین مالی فعالیت‌های تجاری Alameda استفاده کرد.

بانکمن-فرید همچنین به چهار فقره تقلب دیگر از جمله مشارکت سیاسی غیرقانونی منتهی به انتخابات میان دوره ای 2022 متهم شده است.

طبق یک پرونده جدید از ناحیه جنوبی از دفتر دادستان نیویورک، Bankman-Fried از وجوه مشتریان FTX استفاده کرد و در کمپین نفوذ سیاسی غیرقانونی استفاده کرد که شامل سیل ده‌ها میلیون دلاری کمک‌های غیرقانونی به دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان به نظام سیاسی بود.

او اکنون با اتهاماتی مبنی بر هدایت یک کلاهبرداری با هدف پنهان کردن این واقعیت که سرمایه‌های آنها به صندوق سرمایه‌گذاری رمزنگاری Alameda SBF هدایت می‌شود، از سرمایه‌گذاران FTX پنهان کرده است.

با این اتهامات جدید، بانکمن-فرید به کلاهبرداری متهم شده است کمیته انتخابات فدرال (FEC)، همراه با شمارش های اضافی مربوط به کلاهبرداری و پولشویی.

بانکمن-فرید در حال حاضر با وثیقه 250 میلیون دلاری با والدینش در کالیفرنیا زندگی می کند.

او در 12 دسامبر 2022 در باهاما دستگیر و در 21 دسامبر به ایالات متحده مسترد شد.

Bankman-Fried در اتهامات کلاهبرداری و پولشویی بی گناه است.

جوایز GN

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا