ارز دیجیتال

قانون جدید به هشدار جدی در مورد ریسک نیاز دارد

منبع تصویر: Pixabay

رگولاتور مالی بلژیک قوانین جدیدی را برای تبلیغات کریپتو مشخص کرده است که شرکت‌های ارز مجازی را ملزم می‌کند در تبلیغات خود هشداری جدی درباره خطرات احتمالی درج کنند.

الزام جدید بخشی از سرکوب اداره خدمات مالی و بازار بلژیک (FSMA) است که به آن اختیارات جدیدی برای نظارت بر تبلیغات ارز دیجیتال داده شده است.

این آژانس در پستی در وب‌سایت خود گفت: «هنوز هیچ چارچوب قانونی بر این محصولات حاکم نیست، و آنها هیچ دارایی اساسی در دنیای «واقعی» ندارند. آنها اغلب در معرض نوسانات شدید قیمت هستند و در برابر تقلب و خطرات مرتبط با فناوری اطلاعات آسیب پذیر هستند.

در مجموع، آیین نامه جدید سه جنبه دارد. در وهله اول، لازم است که تبلیغات کریپتو دقیق باشند و از زبانی واضح استفاده کنند، بدون هیچ اظهارنظری در مورد بازگشت ارزش آینده.

دوم، باید یک هشدار اجباری برای همه تبلیغات وجود داشته باشد، هشدار: «ارزهای مجازی، خطرات واقعی. تنها تضمین در کریپتو ریسک است.» علاوه بر این، “هشدار گسترده تر باید خطرات مختلف را با جزئیات بیشتری خلاصه کند.”

در نهایت، کمپین‌هایی با مخاطب هدف 25000 یا بیشتر (کمپین‌های انبوه) برای تبلیغ یک محصول مرتبط با رمزنگاری باید حداقل 10 روز قبل به FSMA ارسال شود و به تنظیم‌کننده اجازه می‌دهد در صورت نیاز مداخله کند.

Jean-Paul Servais، رئیس FSMA در بیانیه‌ای گفت: «به لطف مقررات جدید، FSMA می‌تواند بررسی کند که آیا تبلیغات ارزهای مجازی دقیق هستند و گمراه‌کننده نیستند و آیا تبلیغات حاوی هشدارهای اجباری خطر هستند یا خیر.

بلژیک آخرین کشور اروپایی است که مقررات جدید تبلیغات کریپتو را معرفی کرده است. کشورهای دیگر مانند بریتانیا و کانادا نیز محدودیت هایی را برای تبلیغات کریپتو اعمال کرده اند.

FSMA Survey Finds Men 80 درصد از سرمایه گذاران کریپتو را تشکیل می دهند

در آماده سازی برای نقش جدید خود، FSMA یک نظرسنجی را از 1000 سرمایه گذار بلژیکی انجام داد که پولی را در محصولات سرمایه گذاری فراتر از حساب های پس انداز، سپرده و بازنشستگی گذاشته بودند.

بیش از یک سوم (34٪) از سرمایه گذاران مورد بررسی در گروه سنی 16 تا 29 سال گفتند که در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده اند و این نسبت برای گروه سنی 50 تا 59 به 11٪ کاهش یافته است. مردان 80 درصد از خریداران را تشکیل می دادند.

از نظر جغرافیایی، سرمایه گذاران در فلاندر (63 درصد) متمرکز بودند که تنها 22 درصد در والونیا و 15 درصد در بروکسل زندگی می کردند.

این نظرسنجی نشان داد که سرمایه‌گذاری‌های کریپتو نسبت به سرمایه‌گذاری‌های سنتی کوچک‌تر هستند، به طوری که تنها 15 درصد سرمایه‌گذاران دارای ارزش بیش از 10000 یورو و 31 درصد دارای ارزش کمتر از 500 یورو هستند.

علاوه بر این، سرمایه‌گذاران کریپتو بیشتر از سرمایه‌گذاران سنتی به توصیه‌های دوستان، خانواده، برنامه‌ها و «مشاوره‌های روبو» وابسته بودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا