ارز دیجیتال

بیت کوین در آستانه شکست به سمت 30 هزار دلار است، اما این معیارها نشان می دهد که بازار ممکن است بیش از حد داغ شود

بیت کوین در آتش منبع: Adobe

به گفته تحلیلگران فنی که در یک افق زمانی کوتاه مدت به بازار بیت کوین نگاه می کنند، به نظر می رسد که بزرگترین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار در آستانه شکست به سطح مهم 30000 دلاری از نظر روانی و شاید به سمت منطقه مقاومت اصلی بعدی باشد. حدود 32500 تا 33000 دلار

با نگاهی به BTC/USD در کندل های چهار ساعته، به نظر می رسد که یک الگوی مثلث صعودی صعودی شکل گرفته است. این الگوهای فنی اغلب قبل از شکست های صعودی شکل می گیرند.

بیت کوین در آستانه شکست به سمت 30 هزار دلار

اگرچه به گاوها هشدار داده شود – بیت کوین الگوی مشابهی را بین 16 تشکیل دادهفتم و 21خیابان در ماه فوریه، اما نتوانست به بالاترین حد خود برسد (به هر حال در آینده نزدیک)، و در عوض چند هفته بعد را صرف کاهش دوباره کرد.

معامله گران منتظر نشست روز چهارشنبه فدرال رزرو ایالات متحده به عنوان کاتالیزور بالقوه صعودی هستند.

انتظار می‌رود بانک نرخ‌های بهره را ۲۵ واحد در ثانیه افزایش دهد و به محدوده ۴.۷۵ تا ۵.۰ درصد برساند، اما با توجه به نگرانی‌ها در مورد بروز شکاف‌ها در سیستم بانکی ایالات متحده، این احتمال وجود دارد که آنها را حفظ کنند.

تحلیلگران استدلال کرده‌اند که هر نتیجه‌ای که باشد (یعنی جنگ‌طلبانه یا کبیره)، بیت‌کوین می‌تواند سودمند باشد.

از یک طرف، یک فدرال رزرو جنگ‌طلب می‌تواند بحران بانکی را بدتر کند و جذابیت‌های پناه‌گاه امن را برای بیت‌کوین بیشتر کند (این موضوع در هفته‌های اخیر یک باد کلیدی برای بیت‌کوین بوده است).

از سوی دیگر، فدرال رزرو می‌تواند منجر به تسهیل شرایط مالی شود، که می‌تواند بیت کوین (و بازارهای رمزنگاری گسترده‌تر) را نیز تقویت کند.

در حالی که بسیاری از گاوها نسبت به چشم انداز کوتاه مدت بیت کوین احساس اطمینان می کنند، ممکن است عاقلانه باشد که انتظارات برای سودهای کوتاه مدت بیشتر را تعدیل کنیم، زیرا تعدادی از معیارها حاکی از داغ شدن بازار بیت کوین هستند.

بازار بیت کوین در حال حاضر بسیار داغ است

در پی افزایش اخیر از پایین ترین سطح ماهانه قبلی زیر 20000 دلار به سطوح فعلی بالاتر از 28000 دلار، امتیاز شاخص قدرت نسبی 14 روزه بیت کوین (RSI) از قلمروی بیش از حد فروش به قلمروی بیش از حد خرید (که به صورت بالای 70 تعریف شده است) جهش کرده است.

آخرین RSI بیت کوین حدود 71.5 بود.

1679452646 857 بیت کوین در آستانه شکست به سمت 30 هزار دلار

این لزوماً به این معنی نیست که بازار نمی تواند به بالاتر رفتن ادامه دهد. در 10 ژانویههفتم، RSI بیت کوین به سمت محدوده خرید بیش از حد پیش رفت، اما به هر حال قیمت ها تا پایان ماه از 17500 دلار به حدود 23000 دلار افزایش یافت.

در جاهای دیگر، بیت کوین در سطوح تاریخی قابل توجهی از ارتفاع در برابر بسیاری از میانگین های متحرک اصلی خود معامله می شود. BTC/USD آخرین بار در مقایسه با میانگین متحرک 21 روزه (DMA) حدود 18 درصد بالاتر، نسبت به 50DMA 19 درصد، در مقابل 50DMA 32.5 درصد و در مقابل 200DMA 40 درصد افزایش داشته است.

از اواخر سال 2021، درست زمانی که بیت کوین به بالاترین حد خود رسیده بود، این ارز دیجیتال در مقایسه با 100 و 200DMA خود بیشترین رشد را داشته است. در همین حال، این نزدیک به بیشترین رشد بیت کوین در سال جاری از زمان 21 و 50DMA آن است.

1679452646 997 بیت کوین در آستانه شکست به سمت 30 هزار دلار

یک راه جایگزین برای نگاه کردن به حرکت بازار بیت کوین و ارزیابی اینکه آیا ارز دیجیتال در حال افزایش بیش از حد است یا خیر، نگاهی به امتیاز Z تا 200DMA آن است.

این اساساً تعداد انحرافات استاندارد بیت کوین (با قیمت فعلی) بالاتر از میانگین قیمت خود در 200 روز گذشته است.

امتیاز Z بیت کوین تا 200DMA اخیراً از 3 فراتر رفته است، یعنی در سطوح فعلی بالای 28000 دلار، BTC/USD بیش از 3 انحراف استاندارد بالاتر از میانگین قیمت خود در 200 روز گذشته است.

1679452646 214 بیت کوین در آستانه شکست به سمت 30 هزار دلار

این یک رویداد نادر در تاریخ بیت کوین است و معمولاً فقط در بازارهای گاوی تهاجمی رخ می دهد.

تاریخ اخیر نشان می دهد که افزایش امتیاز Z به بالای 3 لزوماً به این معنی نیست که یک اصلاح قریب الوقوع در راه است.

در اواخر سال 2020/اوایل سال 2021، امتیاز Z بیت کوین برای یک دوره طولانی بالاتر از 3 بود که در طی آن قیمت بیت کوین به افزایش تصاعدی ادامه داد، قبل از اینکه روند صعودی در نهایت شروع به خنک شدن کند.

تجارت بیت کوین بسیار بالاتر از معیارهای مختلف “ارزش منصفانه”.

یکی دیگر از راه های جایگزین برای ارزیابی اینکه آیا افزایش قیمت بیت کوین بسیار داغ شده است این است که ببینیم قیمت فعلی بیت کوین در کجا معامله می شود در مقابل تخمین های مختلف از «ارزش منصفانه» ارز دیجیتال بر اساس رابطه تاریخی آن با طبقات دارایی سنتی که با آن همبستگی دارد.

نمودار زیر نشان می‌دهد که با توجه به رابطه تاریخی این ارز دیجیتال با S&P 500، DXY، بازده 2 ساله ایالات متحده و بازده 10 ساله ایالات متحده در 60 روز گذشته، چه مقدار بالاتر یا پایین‌تر از بیت‌کوین در برابر تخمین‌های ارزش منصفانه معامله می‌شود. ارزش منصفانه با محاسبه با استفاده از تحلیل رگرسیون محاسبه می شود.

1679452647 739 بیت کوین در آستانه شکست به سمت 30 هزار دلار

بیت کوین در حال حاضر حدود 30 درصد بالاتر از ارزش منصفانه خود برای هر یک از این دارایی ها معامله می شود، که نزدیک به بالاترین سطح خود از اوایل سال 2021 است. حداقل این نشان می دهد که بازار بیت کوین بسیار داغی در دست داریم.

آیا بازار بیت کوین می تواند داغ تر شود؟

در حالی که معیارهای مختلف نشان می‌دهد که همه چیز واقعاً در حال گرم شدن است، تاریخ می‌گوید همه چیز همچنان می‌تواند بسیار داغ‌تر شود.

RSI برای دوره های طولانی تر و پایدارتر بالاتر بوده است.

بیت کوین در سطوح طولانی تر در برابر میانگین های متحرک اصلی برای دوره های پایدار در بازارهای صعودی معامله شده است.

امتیاز Z بیت کوین تا 200DMA نیز برای مدت طولانی تری در بالاتر از سطوح فعلی باقی مانده است، فقط قیمت بیت کوین در مقابل معیارهای مختلف ارزش منصفانه کوتاه مدت آن است.

در همین حال، همانطور که در مقالات اخیر مورد بحث قرار گرفت، معیارهای مختلف زنجیره ای مربوط به فعالیت شبکه، تعادل ثروت بیت کوین دلاری در میان کیف پول ها و سودآوری بازار بیت کوین و همه سیگنال های بازار صعودی فریاد می زند.

اگر ما واقعاً با یک بحران مالی جهانی جدید روبرو هستیم و بانک‌های مرکزی مانند فدرال رزرو مجبور به کاهش مجدد نرخ‌های بهره باشند/به تسهیل کمی بازگردند، بازار صعودی بیت‌کوین هنوز می‌تواند بیش از حد افزایش یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا