برنامه نویسی

Blazor United آینده دات نت

در حال حاضر دو نوع برنامه تحت وب وجود دارد: برنامه های یک صفحه ای (SPA) که نیاز به تعامل بالایی دارند و برنامه های چند صفحه ای (MPA) که ساده تر هستند، پاسخ های سریع تری دارند و فقط HTML را برمی گرداند. بسیاری از برنامه های کاربردی وب از هر دو راه حل استفاده می کنند.

برای توسعه MPA می توانیم از MVC یا Razor Pages و برای SPA از Blazor WebAssembly یا Blazor Server استفاده کنیم.

با این حال، تمایل فعلی برای ایجاد فناوری وجود دارد که امکان استفاده همزمان از MPA و SPA را بدون محدود کردن توسعه‌دهنده تنها به یک راه‌حل می‌دهد.

راه حل این مورد در دات نت Blazor United است. با استفاده از آن، می توانید اجزای تیغ خود را ایجاد کنید و انتخاب کنید که آیا می خواهید آنها به عنوان Blazor Server یا WebAssembly ارائه شوند.

اگر کامپوننتی به‌عنوان سرور Blazor ارائه شود، اتصالی به نام Circuit را باز می‌کند که اساساً یک WebSocket است و شروع به ارسال HTML می‌کند تا صفحه را تعاملی‌تر کند بدون اینکه نیازی به بارگذاری کل صفحه به یکباره باشد.

برای مشخص کردن حالت رندر یک جزء، فقط از دستورالعمل rendermode استفاده کنید، مانند:

<MeuComponente rendermode="@WebComponentRenderMode.Server">

برای کل صفحه، می توانید از حاشیه نویسی استفاده کنید:

[ComponentRenderMode(WebComponentRenderMode.Server)]

همچنین گزینه استفاده از Blazor WebAssembly وجود دارد که به طور کامل در سمت کلاینت اجرا می شود، به این معنی که کد برنامه به طور مستقیم در مرورگر کاربر دانلود و اجرا می شود. ما در قسمت جلویی C# صحبت می کنیم!

[ComponentRenderMode(WebComponentRenderMode.WebAssembly)]

و اگر می خواهید حالت رندر به طور خودکار تنظیم شود، فقط از این استفاده کنید:

[ComponentRenderMode(WebComponentRenderMode.Auto)]

در این صورت بین صفحات استاتیک، Blazor WebAssembly یا Blazor Server تصمیم می گیرد.

این پروژه هنوز در مرحله نمونه اولیه است و برای استفاده در دسترس نیست، می توانید ویدیوی ارائه ایده استیو ساندرسون را بررسی کنید.

با Blazor United، برنامه شما در ابتدا می تواند صفحات HTML ایستا را که به سرعت بارگیری می شوند (MPA) بازگرداند. هنگامی که کاربر به یک فرم دسترسی پیدا می کند، یک اتصال Web Socket برای انتقال HTML ایجاد می شود و آن فرم را مانند SPA تعاملی تر می کند. دفعه بعد که کاربر با صفحه ارتباط برقرار می کند، سی شارپ را مستقیماً از طریق WebAssembly بدون نیاز به باز کردن سوکت اجرا می کند.

Blazor United یک راه حل همه کاره و انعطاف پذیر است که امکان استفاده از MPA و SPA را در یک برنامه وب واحد فراهم می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا