برنامه نویسی

افزایش بهره‌وری و کیفیت: برنامه‌های افزودنی کد ضروری در مقابل

Visual Studio Code یک ویرایشگر کد بسیار محبوب و کاربرپسند است که در حال حاضر در بازار موجود است. اگر با استفاده از چارچوب های جاوا اسکریپت بر توسعه frontend تمرکز می کنید، این افزونه ها می توانند بهره وری را تا حد زیادی بهبود بخشند و در وقت شما صرفه جویی کنند.

قالب بندی و خوانایی متن

زیباتر – فرمت دهنده کد

این افزونه به طور خودکار کد شما را قالب بندی می کند تا منظم و یکدست به نظر برسد. مانند داشتن یک دستیار شخصی برای مرتب کردن کدتان است که می تواند در زمان و تلاش شما صرفه جویی کند. می توان آن را با توجه به نیاز پروژه ما پیکربندی کرد.

برجسته رنگ

این افزونه ابزاری کم ارزش و مفید به خصوص برای توسعه UI است. این رنگ‌ها را در ویرایشگر کد شما برجسته می‌کند و کار با کدهای رنگی را بدون دردسر می‌کند و ارائه بصری صیقلی را تضمین می‌کند. در تصویر زیر، رنگ #43feee برجسته شده است و احتمال اشتباه را کاهش می دهد.

تورفتگی-رنگین کمان

خوانایی کد را با تجسم سطوح تورفتگی با رنگ‌های تورفتگی بهبود می‌بخشد. این افزونه تغییرات رنگی ظریفی را به هر سطح از تورفتگی اضافه می‌کند، و تجزیه ساختارهای کد تودرتو را در یک نگاه آسان‌تر می‌کند.

نمونه تورفتگی رنگین کمان

تغییر مورد

میانبرهای بصری را برای تبدیل بین camelCase، CONSTANT_CASE، یا snake_case فراهم می‌کند، که تبدیل کیس را بدون مشکل و بدون دردسر می‌کند.

مثال تغییر مورد

املای کد

این به تشخیص اشتباهات املایی و غلط املایی در کد شما کمک می کند و از کدهای تمیزتر و خواناتر اطمینان حاصل می کند. این یک ابزار مفید برای حفظ کیفیت کد و جلوگیری از خطاهای ناخواسته است.

مثال غلط املایی کد


کیفیت و بهبود کد

ESLint

ESLint یک ابزار ارزشمند برای اطمینان از کیفیت کد جاوا اسکریپت شما است. کد شما را برای خطاها، تناقضات سبک و اشتباهات رایج اسکن می کند، که به شما کمک می کند کد تمیزتر و قابل اطمینان تری را حفظ کنید. شما می توانید ESLint را برای پروژه خود با ایجاد مجموعه ای از قوانین سفارشی در یک فایل پیکربندی پیکربندی کنید.

به عنوان مثال، اگر پروژه شما عبارات سه تایی تودرتو را ممنوع کند، ESLint آنها را در ویرایشگر شما پرچم گذاری می کند. به طور مشابه، اگر متغیری مانند DDMMYYYY تعریف نشده باشد، ESLint آن را برجسته می کند. شما حتی می توانید سطح شدت را برای هر نوع مشکل مشخص کنید و به شما امکان می دهد آنها را اولویت بندی کنید و بر اساس آن به آنها رسیدگی کنید. این رویکرد پیشگیرانه برای کیفیت کد به جلوگیری از اشکالات و حفظ ثبات در کل پروژه شما کمک می کند.

مثال ESLint

لنز خطا

این یک پسوند VS Code است که برجسته کردن خطا را در ویرایشگر کد افزایش می دهد. این بازخورد فوری در مورد خطاها و هشدارهای رایج ارائه می دهد و به توسعه دهندگان این امکان را می دهد که به سرعت مشکلات را هنگام نوشتن کد برطرف کنند.

مثال لنز خطا

دستیار JS Refactoring

این یک ابزار ضروری برای توسعه دهندگانی است که با JavaScript، TypeScript، React و Vue.js کار می کنند. این بیش از 120 اقدام کد را برای ویرایش موثر، نوسازی و بازآفرینی کد ارائه می‌دهد که نگهداری و بهینه‌سازی کد را آسان‌تر می‌کند.

دستیار JS Refactoring

SonarLint

تجزیه و تحلیل کد جامع تری را فراتر از لینتینگ ساده ارائه می دهد. SonarLint نه تنها مشکلات کدنویسی را شناسایی می کند، بلکه بینش عمیق تری در مورد کیفیت کد، آسیب پذیری های امنیتی و گلوگاه های بالقوه عملکرد ارائه می دهد.

از مجموعه قوانین مبتنی بر بهترین شیوه‌های صنعت استفاده می‌کند و می‌تواند با SonarQube یا SonarCloud برای مدیریت کیفیت کد متمرکز ادغام شود. این برای پروژه های بزرگتر به شدت توصیه می شود.

مثال SonarLint


ابزارها و ابزارهای توسعه

کنسول نینجا

با نمایش خروجی console.log و خطاهای زمان اجرا مستقیماً در کنار کد شما، گردش کار توسعه JS را بهبود می بخشد. این افزونه دسترسی راحت به اطلاعات اشکال زدایی، بهبود درک کد و حل مشکل را ارائه می دهد.

نمونه کنسول نینجا

ورود به سیستم کنسول توربو

این فرآیند نوشتن پیام های گزارش معنی دار را تسریع می کند. این برنامه افزودنی درج عبارات console.log را خودکار می کند، در زمان و تلاش در حین کارهای اشکال زدایی و عیب یابی صرفه جویی می کند.

  1. انتخاب یا نگه‌داشتن متغیری که موضوع اشکال‌زدایی است (انتخاب دستی همیشه انتخاب شناور را بر عهده می‌گیرد)
  2. فشار دادن ctrl + alt + L(ویندوز) یا ctrl + option + L(مک)

پیام log در خط بعدی نسبت به متغیر انتخاب شده درج خواهد شد.

نمونه Log کنسول توربو

GitLens – Git سوپرشارژ شده

این یک افزونه ضروری برای توسعه دهندگانی است که برای کنترل نسخه به Git متکی هستند. با GitLens، می توانید به راحتی نویسندگی کد را تجسم کنید، در مخازن Git پیمایش کنید، و بینش ارزشمندی در مورد تاریخچه و تکامل پروژه خود به دست آورید.

نمونه GitLens

یکی از ویژگی های کلیدی GitLens توانایی آن برای نمایش حاشیه نویسی های دقیق یا اطلاعات “سرزنش” است که به طور مستقیم با کد شما مطابقت دارد. این به شما امکان می دهد ببینید آخرین بار چه کسی هر خط کد را تغییر داده است و همچنین چه زمانی تغییر ایجاد شده است. GitLens با ارائه این سطح از دید در تالیف کد، به شما کمک می کند تا زمینه پشت هر خط کد را درک کنید و به طور مؤثرتری با تیم خود همکاری کنید.

GitLens تاریخ را مقصر می داند

Mintlify Doc Writer

این یک ابزار مستندسازی مبتنی بر هوش مصنوعی برای VS Code است. پیشنهادات هوشمند و تکمیل خودکار برای نوشتن اسناد به زبان های برنامه نویسی مختلف را ارائه می دهد.

با پشتیبانی از قالب بندی نشانه گذاری و یکپارچه سازی یکپارچه با VS Code، به توسعه دهندگان کمک می کند اسناد حرفه ای را بدون زحمت ایجاد کنند.

مثال Mintlify

هزینه واردات

این افزونه اندازه بسته وارد شده را به صورت درون خطی در ویرایشگر نمایش می دهد. برنامه افزودنی از بسته وب برای تشخیص اندازه وارد شده استفاده می کند.

با شناسایی کتابخانه های سنگین مورد استفاده در پروژه شما به بهبود عملکرد کمک می کند.

نمونه هزینه واردات


ابزارهای خاص زبان

برچسب بستن خودکار

هنگامی که در براکت بسته شدن تگ باز تایپ می کنید، به طور خودکار تگ بسته شدن HTML/XML را اضافه می کند. این ویژگی صرفه جویی در زمان، تلاش دستی را کاهش می دهد و کدنویسی را ساده می کند و منجر به توسعه سریعتر و کارآمدتر می شود.

نمونه برچسب بستن خودکار

تغییر نام خودکار برچسب

هنگامی که یک تگ را تغییر نام می دهیم، به طور خودکار تگ HTML/XML جفت شده را تغییر نام می دهد. این ویژگی کوچک اما مفید در زمان صرفه جویی می کند و کدنویسی را کارآمدتر و لذت بخش تر می کند.

مثال تگ تغییر نام خودکار

مبدل CSS

این HTML CSS را به JS CSS برای کامپوننت‌های مدل‌دهی شده و بالعکس تبدیل می‌کند.

  1. متن CSS را که می خواهید تبدیل کنید انتخاب کنید

  2. وارد Shift + Command + V (مک)، Shift + Ctrl + V (ویندوز/لینوکس)

مثال مبدل CSS


تست و پوشش تست

است

این به توسعه دهندگان کمک می کند تا تست های Jest را مستقیماً در ویرایشگر اجرا و اشکال زدایی کنند. با نتایج تست درون خطی و ناوبری بصری، گردش کار آزمایش پروژه های جاوا اسکریپت را ساده می کند.

یک مثال وجود دارد

ناودان پوشش

این به نمایش داده‌های پوشش آزمایشی تولید شده توسط گزارش‌های lcov یا xml به طور مستقیم در ویرایشگر کد شما کمک می‌کند و بینش‌هایی در مورد پوشش کد ارائه می‌دهد و به شما کمک می‌کند اثربخشی مجموعه‌های آزمایشی خود را ارزیابی کنید. با حذف نیاز به جابجایی به پنجره دیگر در زمان صرفه جویی می کند.

Coverage Gutters مثال


جایزه

WakaTime

این به طور خودکار زمان برنامه نویسی شما را در زبان های برنامه نویسی مختلف ردیابی می کند و بینش های ارزشمندی را برای بهینه سازی بهره وری شما ارائه می دهد.

WakaTime

ذخیره خودکار در مقابل تنظیم کد

نکته ای که برای صرفه جویی در زمان مفید است، پیکربندی تنظیمات ذخیره خودکار در مقابل کد روی onFocusChange است. این بدان معناست که هر زمان که به فایل یا برنامه دیگری سوئیچ می کنم، تغییرات من به طور خودکار ذخیره می شود. این کار نیاز به ذخیره دستی فایل‌ها را از بین می‌برد و خطر از دست دادن هر گونه تغییری را کاهش می‌دهد. به‌علاوه، برای برنامه‌های موبایل یا وب، این تنظیمات به من امکان می‌دهد بلافاصله هنگام جابه‌جایی به مرورگر یا شبیه‌ساز، تغییرات به‌روزرسانی شده را ببینم و روند توسعه را تسریع کند.

ذخیره خودکار در مقابل تنظیم کد


کلمات پایانی

این ابزارهای ذکر شده در بالا به طور قابل توجهی تجربه توسعه را با خودکار کردن وظایف و ساده کردن گردش کار بهبود می بخشند. آنها با ارائه ویژگی هایی مانند قالب بندی کد، تشخیص خطا و یکپارچه سازی کنترل نسخه در ویرایشگر کد، زمان و تلاش قابل توجهی را برای توسعه دهندگان صرفه جویی می کنند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا