برنامه نویسی

DevLog #11 – Sprint Backlog

در یک پروژه توسعه نرم‌افزاری که توسط روش اسکرام Agile هدایت می‌شود، بک لاگ اسپرینت زیرمجموعه‌ای از بک لاگ محصول است که شامل داستان‌های کاربر، وظایف و سایر فعالیت‌های مرتبط با توسعه است که باید در اسپرینت تکمیل شوند. در جلسه طرح اسپرینت، تیم توسعه بر اساس اولویت، تلاش برای تکمیل و ظرفیت اسپرینت، وظایف و داستان‌های کاربر مربوطه را برای بک لاگ اسپرینت مورد بحث و بررسی قرار داده و انتخاب می‌کنند. اگرچه در بک لاگ محصول شامل داستان‌های سطح بالا کاربران است، بک لاگ اسپرینت شامل وظایف کوچک‌تر و قابل مدیریت‌تری است.

به پروژه مبتنی بر چابک ما مربوط می شود، ما اولویت بندی شده ترین وظایف و داستان های کاربر را از بک لاگ محصول خود بر اساس ارزشی که می توانیم در پایان اسپرینت به مشتری تحویل دهیم، انتخاب کرده ایم. در حین انتخاب وظایفی که در مورد تلاشی که باید برای تکمیل آن و ظرفیت اسپرینت خود صرف کنیم نیز در نظر گرفته ایم. اگرچه وظایف با اولویت بالایی برای تکمیل وجود داشت، اما باید آن را به تعویق بیندازیم زیرا ظرفیت اسپرینت ما کافی نبود.

فکر می‌کنم می‌توانیم وظایف را بر اساس ترتیب اولویت (الویت‌بندی‌ترین کار در بالا) در بک‌لوگ محصول فهرست‌بندی کنیم و چند کار برتر را که متناسب با اندازه سرعت بعدی ما هستند، انجام دهیم. فکر می‌کنم اگر کاری را انتخاب کنیم که زمان بیشتری نسبت به سرعت ما نیاز دارد و سعی کنیم با تخصیص زمان اضافی آن را تکمیل کنیم، کیفیت ویژگی کاهش می‌یابد و تعادل زندگی کاری توسعه‌دهندگان را نیز به هم می‌زند. سپس در انتخاب وظایف برای دوی سرعت باید مراقب باشیم.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا