بازی

چگونه دنیای Homebrew خود را زنده و واقعی کنید

شما باید نوع خاصی از موز باشید تا تصمیم بگیرید که کمپین Dungeons & Dragons (D&D) خود را بنویسید. Wizards of the Coast تعداد زیادی از پیش ساخته های فوق العاده را تولید می کند، پس چرا این مشکل را پشت سر بگذارید؟ «خب، بسیاری از مردم پاسخ می‌دهند، این به من اجازه می‌دهد خلاق باشم و داستان خودم را بگویم!» ما کاملا موافقیم. با این حال، این فقط یک واقعیت است که جهان سازی کار سختی است خیلی سخت تر از آن چیزی است که به نظر می رسد و اغلب به خاطر نقشش در حمایت از یک داستان خوب، اعتبار کمی دریافت می کند.


مطالب مرتبط: راه هایی برای ساختن یک بربر قدرتمند در سیاه چال ها و اژدها

اگر به‌دنبال ارتقای مهارت‌های خود به عنوان یک DM هستید، بهترین توصیه‌ای که می‌توانیم به شما بدهیم این است که به کار بر روی جهان‌سازی خود ادامه دهید: اجزای سازنده اصلی یک جهان خیالی، از جمله جغرافیا، آب‌وهوا، گروه‌های سیاسی، تجارت، اقتصاد، تاریخ، و خیلی بیشتر! در اینجا، ما قصد داریم شما را شروع کنیم چند ایده درباره چیزهایی که می‌توانید به یک دنیای خیالی اضافه کنید که به آن کمک می‌کند احساس عمیق‌تری نسبت به محیطی برای پر کردن با هیولا داشته باشد.

گیمر ویدیوی روز

5 گروه های دیگر از ماجراجویان

کیت ملزومات بازی کردن بازی توسط سوزان هلمیگ

اگر دنیایی را مطرح می کنید که این گروه از ماجراجویان بتوانند به عنوان یک تیم حضور داشته باشند، مطمئناً دیگران هم همین فکر را داشتند! چرا یک یا دو تیم از ماجراجویان دیگر را که ممکن است در مکان‌ها یا ضربان داستانی خاص با بازیکنان شما تلاقی کنند، ایجاد نکنید؟ همچنین زمانی که بازیکنان شما نیاز به درخواست پشتیبان برای یک کار دارند، بدون نیاز به اختراع شخصیت‌های جدید در سرتان، این یک راه عالی برای معرفی شخصیت‌های تکرارشونده است. فقط مطمئن باشید که آنها به محل درگیری غیر ضروری بین شما و طرفتان تبدیل نشوند.

اگر بازیکنان متوجه شوند که تیم مورد علاقه آنها از ماجراجویان بوده است، امتیاز پاداش تمام این مدت برای Big Bad Guy (BBG) کمپین کار می کند.

4 پیامدهای دائمی

زره پوش مصنوعی سیاه چال ها و اژدها
زره پوش کهنه کار توسط رالف هورسلی

همه ما عاشق بازی های ویدیویی هستیم که به شما امکان می دهند انتخاب هایی داشته باشید که پیامدهای ماندگاری دارند در مورد شخصیت ها، جهان و داستان بازی. وقتی مجموعه علمی تخیلی RPG Mass Effect سه گانه را با پایانی که تمام تصمیمات بازی را به سه انتخاب تبدیل می کرد به پایان رساند، طرفداران (قابل درک) بسیار ناراحت شدند! با دنیای آزاد مانندی که در D&D می بینید، این امر به ویژه مهم است. بازیکن به انتخاب های دیالوگ هایی که یک طراح بازی برنامه ریزی کرده محدود نمی شود، آنها می توانند به معنای واقعی کلمه هر چه می خواهند بگویند!

زمانی که به عنوان یک بازیکن، این تصور را داشته باشید که DM در حال گفتن یک داستان است و شما فقط در حال تماشای آن در زمان واقعی هستید، ممکن است بد باشد. به ما اعتماد کنید، ما وسوسه را درک می کنیم. به عنوان DM، شما زمان زیادی را صرف ساختن شهرها، شخصیت ها، اسرار، سیاه چال ها می کنید تا آن را به بازیکنان خود بسپارید. بدون اینکه بدانند چگونه با آن رفتار خواهند کرد. مثل این است که فرزندتان را به پسر عموی چهارمی که در سایت Ancenstry.com پیدا کرده اید بدهید تا از کودک نگهداری کند.

جهان باید به وضوح پیرامون وجود بازیکنان تغییر کند. هنوز کاملاً ترسیده نباشید. راه های کوچک زیادی برای نشان دادن این وجود دارد! شاید بازیکنان شما همگی نژادهای منحصربه‌فردی را انتخاب کرده‌اند که در منطقه غیرمعمول هستند، بنابراین کودکان در خیابان شروع به نزدیک شدن به آنها می کنند، در گروه های بزرگتر، از آنها سؤالات کنجکاو بپرسید. یا، اگر همگی از یک نژاد هستند، شاید مسافرخانه محلی که در آن رفت و آمد می کنند شروع به تلاش کرده است یکی از غذاهای فرهنگی خود را درست کنند برای اضافه کردن به منو با این حال، اگر شما فردی هستید که دوست دارید عواقب بزرگی را به بازیکنان خود تحمیل کنید، تغییرات را بسیار زیاد کنید! شاید ملکه آنها را برای کاری استخدام کرده باشد، اما ارتباط با چنین شخصیت های ناخوشایندی شهرت او را از بین می برد، و یک کودتا شروع می شود! اگر بازیکنان شما یک ارباب محلی و شرور را نابود کرده باشند، اثرات موج دار چیست در جامعه، اقتصاد یا سرزمین های همسایه؟

3 گذر زمان

Dungeons and Dragons Spelljammer Helm Astral Elf and Human Fighter In Astral Sea
تریلر کمپین Spelljammer توسط دانیل کاستیبلانکو

گاهی اوقات، ممکن است این احساس را داشته باشید که بازیکنان برای همیشه برای انجام هر کاری نیاز دارند! گاهی اوقات ممکن است از آن لذت ببرید، زیرا نقش آفرینی واقعاً خوب است. در مواقع دیگر، آنها فقط برای انجام خرید خود برای همیشه وقت می گذارند. این را فراموش نکنید دنیا هنوز در حال چرخش است، حتی در حالی که طرف برای انجام یک تلاش جانبی تلاش می کند یا چیزی

مطالب مرتبط: دو نفر در یک کتابخانه روی جلد Candlekeep Mystery Dungeons & Dragons یک کتاب را مطالعه می کنند: نکات DM برای اجرای کمپین رمز و راز

چه چیزی ممکن است از دست داده باشند بعد از چند روز یا هفته بودن در آن سیاهچال؟ که ممکن است مرده باشد چون حزب برای محافظت از آنها نبود؟ چگونه ممکن است قدرت و نفوذ تغییر کرده اند؟ آیا یک پسر جوان به اندازه کافی بزرگ شده است که تاج و تخت را به دست بگیرد از مادرش، ملکه ریجنت؟ آیا یک جنگل شروع به پوسیدگی خواهد کرد؟ چون بازیکنان مدام اجساد مرده را در آن جا می گذارند؟

2 رویدادهای مرتبط با طرح (یا نه) که بازیکنان بخشی از آنها نیستند

سیاه چال ها و اژدها - رقص Strixhaven
Strixhaven اثر کارولین گاریبا

امیدواریم هنگام اجرای یک کمپین خانگی، ایده ای داشته باشید که قرار است از چه داستانی پیروی کنید، حتی اگر هنوز به تمام جزئیات اطمینان ندارید. در حالی که در حال برنامه ریزی هستید، مایلیم به شما توصیه کنیم که به یاد داشته باشید چیزهایی را که فراتر از حوزه نفوذ بازیکنان اتفاق می افتد، برنامه ریزی کنید. ممکن است که بازیکنان می‌توانستند بروند و تصمیم نگیرند، یا اصلاً از آن خبر نداشته باشند، اما در هر صورت، آنها در مورد آن – و عواقب آن – دست دوم خواهند شنید.

این را می توان به نکته قبلی در مورد گذر زمان گره زد، اما ما می خواهیم در اینجا تأکید کنیم که بازیکنان نیازی ندارند در هر اتفاق مهمی که رخ می دهد شرکت کنند در دنیای شما به عنوان نویسنده کمپین خود، به راحتی می‌توانید روی بازیکن متمرکز شوید و فراموش کنید که (احتمالاً) چندین گروه در داستان شما در حال بازی هستند، همه با درک خاص خود از یک موقعیت و برنامه‌های خود برای اجرا. علاوه بر این، چرا به طور غیرمجاز به این موضوع اشاره نکنیم که در یک روستای دور زمین زلزله رخ داده است و کاری نکنیم که همه صحبت های کوچکی را برای آن جلسه با آن شروع کنند؟ این به نوعی مربوط به طرح داستان نیست، اما طبیعی به نظر می رسد، زیرا این کاری است که ما انجام می دهیم: ما اخبار را منتشر می کنیم.

امتیازات پاداش اگر اتفاق وحشتناکی رخ دهد و می‌توانید به بازیکنان این حس را بدهید که می‌توانستند آنجا باشند، اگر به جای چپ فقط به راست می‌پیچیدند، این کار را قبل از آن انجام می‌دادند، یک تغییر کوچک در برنامه‌شان ایجاد می‌کردند!

1 اسناد برای خواندن

Dungeons And Dragons - Candlekeep Mysteries Cover هنر ماجراجویان در حال خواندن از روی کتابی در یک کتابخانه قدیمی
Candlekeep Mysteries Cover Art اثر کلینت سرلی

اگر شما یک DM هستید، می دانید که چقدر باید توضیح دهید. چه از طریق صدای روایت و چه از دهان یکی از NPC های شما، شما دائماً باید بازیکنان را در مورد دنیای اطراف خود آگاه کنید. بدون این جنبه، بازی به هم می ریزد! اگر DM نقش کتابدار، کیمیاگر، آهنگر را بازی نکند و هر جایی را که در این بین می روند توصیف نکند، یک تیم نمی تواند نقطه ضعف یک اژدها را پیدا کند. یک قتل را نمی توان حل کرد اگر DM سرنخ هایی برای یافتن بازپرسان پیدا نکند، آنقدر ظریف که بیرون نپرد اما آنقدر شدید باشد که مورد توجه قرار گیرد.

با تمام این کارهایی که باید انجام دهید، ممکن است به طور پیش فرض به بازیکنان اجازه دهید تا با شخصیت ها صحبت کنند تا اطلاعات جدید یاد بگیرند. آیا به این فکر کرده اید که به جای آن اسنادی را به آنها ارائه دهید؟ داستان های کودکانه می تواند هشدارهایی در مورد هیولاهای محلی ارائه دهد. پلیس گزارش می دهد ممکن است به رهبری که می‌خواهند دنبال کنند اشاره کنند. خاطره دوستی پنهانی مرد جوانی را که در همسایگی زندگی می کند فاش می کند. خلقت شرایط انسانی (/ جن / کوتوله / گنوم / غیره) است و به هر شکلی، همیشه شواهدی از وجود خود در جهان به جا می گذاریم.

فقط توصیه می کنیم که اگر واقعاً مهم است که بازیکنان شما سندی را که شما ایجاد کرده اید پیدا کنند، با جایی که در آن قرار دارد خسیس نباشید. شما نمی توانید مطمئن باشید که حزب شما کدام مکان ها را به طور کامل بررسی خواهد کرد و از کدام مکان ها وارد و خارج می شود که انگار برای یک جلسه دیر شده اند. فهرستی از چند مکان ارائه کنید که به طور قابل قبولی می تواند ظاهر شود.

بعدی: سیاه چال ها و اژدها: ایده هایی برای اجرای یک کمپین اپیزودیک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا