ارز دیجیتال

arvest Keeper AI Crypto Scam Siphons 1 میلیون دلاری از سرمایه گذاران ناآگاه – این چیزی است که اتفاق افتاد

منبع / حافظ برداشت

در یک سرقت سایبری جسورانه، یک میلیون دلار ارز رمزنگاری شده به طرز وقیحانه ای از dApp Harvest Keeper تجاری مبتنی بر هوش مصنوعی به سرقت رفت.

این سرقت در ساعت 4 بعد از ظهر (UTC) در 17 مارس رخ داد، زیرا سارقان سایبری از یک عملکرد ممتاز “getamount” برای غارت 709 هزار دلار USDT سپرده شده توسط کاربر استفاده کردند.

سارقان با داشتن تمام نشانه های یک قالیچه کلاسیک تیمی، به این بسنده نکردند.

مرتکبین ناراضی از دریافت زیر میلیونی، حملات فیشینگ یخی را در سراسر اتریوم، زنجیره هوشمند Binance و Polygon گسترش دادند.

حملات فیشینگ یخی با فریب دادن کاربران به تعامل و امضای یک قرارداد هوشمند تقلبی عمل می‌کند و به سارقان امکان می‌دهد وجوه را سرقت کنند.

بدون شک با استفاده از برنامه Harvest Keeper dApp، مهاجمان توانستند با فریبکاری و فریب، ۲۱۹ هزار دلار از جیب کاربران به دست آورند.

دزدها به فیشینگ ناامید کننده روی یخ متوسل شدند

Harvest Keeper یک dApp بود که از فناوری تجارت هوش مصنوعی چشمگیر برخوردار بود و به کاربران این فرصت را می داد تا عامل انسانی را حذف کنند و به طور خودکار سود ایجاد کنند.

Harvest Keeper در موقعیتی قرار گرفت تا از داستان پررونق هوش مصنوعی بهره ببرد، Harvest Keeper توانست در مدت زمان کوتاهی کشش عظیمی را به خود اختصاص دهد.

با این حال، مانند بسیاری از پروژه‌های کلاهبرداری، این پیشنهاد بیش از آن خوب بود که واقعیت داشته باشد، با وعده 4.81٪ پاداش روزانه و 101٪ ROI در 3 هفته.

علیرغم علائم هشدار دهنده، بسیاری از افراد در جامعه رمزنگاری گرفتار شده اند.

جسورانه ترین سرقت رمزنگاری 2023؟

این حمله پیچیده قبلاً توسط رسانه‌های اصلی در فضای اخبار کریپتو به تیم Harvest Keeper نسبت داده شده است.

اما بسیاری از آنها می پرسند که چرا یک تیم به طور عمومی دستکاری شده دست به چنین سرقت آشکار وجوه کاربران می زند، به ویژه با توجه به غارت نسبتاً ناچیز.

این اتفاق حتی نمی‌تواند در بین 25 هک رمزنگاری برتر سال 2022 قرار بگیرد، سالی که Wormbridge با قیمت 321 میلیون دلار و کیف پول داغ Wintermute به خطر افتاده و به قیمت 160 میلیون دلار تخلیه شد.

Cryptonews.com برای اظهار نظر با بنیانگذار مارکوس پیترز، مدیر عامل شرکت مارتین فابر (کوین متریکس و ریپل سابق) و مدیر ارشد فناوری Genry Montgomery تماس گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا