شبکه های اجتماعی

چگونه از هر دو برای افزایش تعامل استفاده کنیم

در ظاهر، Instagram Reels vs. Story بحثی است که بسیاری از کاربران رسانه‌های اجتماعی در درک آن مشکل دارند. هر دو روش محبوبی برای به اشتراک گذاشتن محتوای ویدیویی با فالوورها و بهبود تعامل هستند.

بنابراین، آیا می توانید یکی یا دیگری را انتخاب کنید؟

نه!

علی‌رغم شباهت‌هایشان، استوری اینستاگرام و حلقه‌ها از نظر دسترسی متفاوت هستند.

آنها مخاطبان مختلف را در پلتفرم و مصرف کنندگان مختلف را در قیف فروش شما درگیر می کنند.

به همین دلیل است که درک تفاوت بین این دو فرمت ویدیویی و نحوه استفاده موثر از آنها در استراتژی رسانه های اجتماعی بسیار مهم است.

قرقره های اینستاگرام در مقابل استوری: تفاوت چیست؟

در اینجا یک تجدید سریع در Instagram Reels Vs. استورت و اینکه هر قالب چگونه متفاوت است.

استوری اینستاگرام

استوری‌های اینستاگرام ویدیوها یا نمایش‌های اسلاید کوتاه مدتی هستند که به تصویر نمایشگر اینستاگرام شما پیوست شده‌اند.

آنها را دنبال کنندگان شما (یا هر کاربری در صورت داشتن نمایه عمومی) فقط به مدت 24 ساعت می توانند مشاهده کنند و پس از آن بایگانی می شوند. ویژگی‌های ویرایش معمولاً حداقل هستند و طول آن 15 ثانیه محدود می‌شود.

داستان ها برای ارائه یک نگاه صریح به زندگی روزمره یا برند شما هستند.

از آنجایی که استوری ها از تصویر نمایش داده شده شما قابل مشاهده هستند، توسط فالوورهای شما بسیار قابل کشف هستند. به محض باز کردن برنامه، استوری های جدید در بالای صفحه اصلی اینستاگرام نمایش داده می شوند.

قرقره ها مزایای کشف خاص خود را دارند، اما بینندگان برای مشاهده آنها باید به برگه قرقره ها بروید.

استوری های اینستاگرام نیز بسیار تعاملی هستند. می‌توانید نظرسنجی‌ها و زمان‌سنج‌ها، پیوندها و موارد دیگر را برای جذب فالوورها و تشویق به اقدام اضافه کنید.

استوری های اینستاگرام تعاملی

حلقه های اینستاگرام

قرقره ها ویدیوهای کوتاهی هستند که تنها با هدف سرگرمی ایجاد می شوند (فکر کنید ویدیوهای TikTok). آنها می توانند تا 90 ثانیه (برای اکثر کاربران 60 ثانیه) باشند و مانند داستان ها پس از 24 ساعت ناپدید نمی شوند.

قرقره ها ویدیوهای کوتاهی هستند که تنها با هدف سرگرمی ایجاد می شوند (فکر کنید ویدیوهای TikTok). آنها می توانند تا 90 ثانیه (برای اکثر کاربران 60 ثانیه) باشند و مانند داستان ها پس از 24 ساعت ناپدید نمی شوند.

برخلاف داستان‌های صریح و واقعی، قرقره‌ها باید آماده و صیقلی شوند.

داستان های صادقانه

مجموعه ای از ابزارهای ویرایش داخلی در خط سمت چپ برای Reels

بزرگترین تفاوت بین قرقره های اینستاگرام در مقابل استوری این است که حلقه ها عمومی هستند.

استوری ها را فقط فالوورهای شما یا شخصی که نمایه عمومی شما را مشاهده می کند قابل کشف است.

قرقره ها برای همه کاربران قابل مشاهده است. اگر یک حلقه ویروسی تولید کنید، می توانید تعامل گسترده و تعداد زیادی دنبال کننده جدید به دست آورید.

شکستن قرقره های اینستاگرام در مقابل استوری

اکنون که اصول اولیه استوری و حلقه‌های اینستاگرام را می‌دانید، بیایید تفاوت‌های اصلی را بررسی کنیم و به شما بگوییم که چگونه از آنها به نفع خود استفاده کنید.

1. فرمت های مجاز

داستان: استوری های اینستاگرام به عنوان کلیپ های ویدیویی برای بینندگان ظاهر می شوند، اما هنگام ایجاد محتوای خود به ویدیو محدود نمی شوید. همچنین می‌توانید از کلاژ عکس‌ها، یک تصویر ثابت یا پست‌های دیگر از فید خود برای ساختن داستان خود استفاده کنید. از آنجایی که داستان نویسی همه کاره است، باید هر روز داستان بسازید و منتشر کنید.

قرقره ها: Reels فقط ویدیویی است. اینستاگرام می‌خواهد در اینجا با TikTok رقابت کند، بنابراین آنها اجازه نمایش اسلایدهای کم زحمت یا تصاویر با متن را نمی‌دهند. از آنجایی که Reels تولید فشرده‌تر هستند، لازم نیست هر روز آنها را مانند Story بسازید. اما سعی کنید هفته ای چند قرقره تولید کنید.

2. صوتی

داستان: می‌توانید با قرار دادن موسیقی پس‌زمینه از کتابخانه موسیقی، شخصیت و احساسات را به استوری خود اضافه کنید. اما این تنها ویرایش صوتی است که می توانید انجام دهید.
قرقره ها: همچنین می توانید آهنگ های پس زمینه را از کتابخانه موسیقی به حلقه های خود اضافه کنید. و می‌توانید برای روایت محتوای خود یک صدای صوتی اضافه کنید (روش دیگری که Reels از TikTok تقلید می‌کند).

زمان قرقره

صدا و صدای اصلی را به حلقه ها اضافه کنید

3. پیش نویس ها

داستان: داستان‌ها برای ثبت لحظات زودگذر هستند، بنابراین ذخیره پیش‌نویس‌ها در برنامه مجاز نیست. با این حال، می‌توانید استوری خود را خارج از برنامه ایجاد کنید و از ابزار زمان‌بندی رسانه‌های اجتماعی SocialPilot برای انتشار خودکار آن‌ها در معقول‌ترین زمان استفاده کنید.

برنامه و داستان

برای صرفه جویی در زمان و بهبود تعامل، داستان های خود را برنامه ریزی کنید و انتشار خودکار را با SocialPilot انجام دهید

قرقره ها: قرقره های ناتمام خود را به صورت پیش نویس مستقیماً در برنامه ذخیره کنید و هر زمان که وقت داشتید به آنها بازگردید. این کار همکاری در Reels و پیش نمایش آنها را قبل از انتشار آسان می کند.

4. هشتگ

داستان: شما می توانید تا 10 هشتگ به استوری خود اضافه کنید که با توجه به اینکه محدود به 15 ثانیه است، کافی است. اطمینان حاصل کنید که هشتگ های شما بر روی ارزشی که محتوای شما قرار است ارائه دهد متمرکز شده باشد. هشتگ های مبهم یا گمراه کننده فالوورهای شما را خاموش می کند.

قرقره ها: می‌توانید تا 30 هشتگ به حلقه‌های خود اضافه کنید، بنابراین نترسید وحشی شوید. قرقره ها به صورت عمومی از طریق هشتگ ها قابل کشف و جستجو هستند، بنابراین استفاده از تگ های صحیح می تواند بینندگان شما را تعریف کرده و افزایش دهد. اگر دنبال کننده های بیشتری می خواهید هشتگ ها برای Reel ها بسیار مهم تر از داستان ها هستند، بنابراین از آنها عاقلانه استفاده کنید.

5. قرار دادن

داستان: استوری ها فقط با فالوورهای شما به اشتراک گذاشته می شود. آنها به تصویر نمایشگر شما متصل می شوند که در بالای صفحه نمایش کاربران ظاهر می شود. این برخی از بهترین املاک و مستغلات در تمام پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی است، بنابراین حتی اگر داستان‌های شما آنقدر جذاب نباشد، ممکن است شانس بیشتری برای جذب فالوورهای با ارزش داشته باشند.

قرقره ها: قرقره ها تب مخصوص به خود را در برنامه دارند. کاربران زمانی که می‌خواهند در میان برخی ویدیوهای سرگرم‌کننده به سبک TikTok پیمایش کنند، به صفحه Reels می‌روند. برگه Reels به اندازه نوار Stories قابل کشف نیست، اما محتوای قرقره های شما بیشتر از داستان های شما قابل کشف است.

6. نحوه تعامل بینندگان

داستان: داستان‌ها تعامل فالوورها با برند شما را آسان می‌کنند – اما نه با جامعه.

این منطقی است زیرا داستان ها خصوصی هستند. با این حال، آنها کمبود دسترسی خود را با عمق تعامل جبران می کنند.

وقتی داستانی را پست می کنید، می توانید یک سوال بپرسید، یک نظرسنجی انجام دهید، یک تخفیف ارائه دهید، به صفحه فرود خود پیوند دهید و موارد دیگر. این تعامل، داستان ها را برای CTA و جمع آوری داده ها ارزشمند می کند. فالوورهای شما همچنین می توانند با پرش به DM های شما درگیر شوند.

نحوه تعامل بینندگان

ویژگی های تعاملی استوری اینستاگرام را بسیار جذاب می کند.

قرقره ها: قرقره ها عمومی هستند، تعامل آن نیز همینطور است. بینندگان با نظر دادن درگیر می شوند که بسته به کیفیت حلقه شما می تواند خوب یا بد باشد.

اگر می‌خواهید تعامل را بیشتر افزایش دهید، می‌توانید حلقه خود را به‌عنوان یک استوری پست کنید و احتمال مشاهده آن توسط فالوورهایتان را افزایش دهید. قرقره ها در اینجا وظیفه دوگانه را انجام می دهند و کیک را برای پتانسیل درگیری می گیرند.

نحوه افزایش نامزدی در اینستاگرام: داستان در مقابل قرقره ها

Story و Reels ابزارهای ارزشمندی در زرادخانه اینستاگرام شما هستند، اما اهداف متفاوتی دارند. هر قالب به بهترین وجه با یک مخاطب خاص ارتباط برقرار می کند.

استوری معمولاً محتوایی خصوصی است که به منظور جذب پایگاه وفادار شما از دنبال کنندگان است. حلقه‌ها ویدیوهای عمومی هستند که با کلیپ‌های سرگرم‌کننده و موسیقی جذاب، غیرفالوور (معروف به دنبال‌کنندگان جدید بالقوه) را جذب می‌کنند.

در اینجا نحوه استفاده از هر فرمت به نفع خود آورده شده است.

استفاده از قرقره برای

1. تقویت مشارکت کلی

وقتی صحبت از تعامل کلی به میان می آید، Reels برنده آشکار است. تحقیقات نشان می‌دهد که تعامل فید اینستاگرام از زمان معرفی Reels تا 44 درصد کاهش یافته است و Reels سست شده است.
قرقره ها نیز در مقایسه با Story علاقه بیشتری به جستجو در گوگل دارند. قرقره ها توسط کل جامعه اینستاگرام قابل کشف هستند و شما می توانید آنها را به عنوان یک استوری تغییر دهید.

2. گرفتن فالوورهای جدید

قرقره ها توسط افراد غیر فالوور قابل کشف هستند و آنها را به ابزاری قدرتمند برای رشد پایگاه اینستاگرام شما تبدیل می کند. یک مطالعه نشان داد که Reels 22٪ بیشتر از ویدیوهای موجود در فید شما فالوور جدید دارد. بنابراین، اگر همچنان مانند سال 2015 فید اینستاگرام خود را مدیریت می کنید، زمان آن رسیده است که منابع خود را به سمت تولید حلقه ها تغییر دهید.

3. ویروسی شدن

دیده شدن جهانی Reels، و این واقعیت که شما می توانید آنها را در همه جا پست کنید (در برگه Reels، در فید خود، به عنوان داستان)، به آنها پتانسیل ویروسی عظیمی می دهد. فقط به یاد داشته باشید که قرقره های خود را برنامه ریزی کنید تا در زمان مناسب رها شوند، در غیر این صورت یک ضربه ویروسی ممکن است در این چند لحظه گم شود.

استفاده از داستان برای

1. حفظ پایگاه خود

درگیر نگه داشتن فالوورهای فعلی شما مسلماً حیاتی تر از جستجوی دنبال کنندگان جدید است، زیرا فالوورهای فعلی پایین تر از قیف فروش هستند. هنگام ایجاد یک داستان، پایگاه خود را با دقت شخصی هدف قرار دهید تا وفاداری را پرورش دهید و یک ارتباط قوی ایجاد کنید. اغلب پست کنید و تعامل با نظرسنجی ها، تایمرها، پیشنهادات و غیره را تشویق کنید.

2. تبلیغ محصولات

فالوورهای شما در واقع به برند شما علاقه مند هستند، بنابراین با تبلیغ محصولات/خدمات خود در استوری خود از آن سرمایه گذاری کنید.

نشان دهید که چگونه با نمایش‌ها و نتایج در دنیای واقعی به کاربران سود می‌رسانند. مراقب باشید که داستان شما خیلی پرفروش به نظر نرسد. هیچ کس تبلیغات را دوست ندارد.
3. Call to Action
فالوورهای خود را با گفتن اینکه اقدام کنند را درگیر کنید. داستان ها تعاملی هستند، بنابراین آنها را وادار کنید تا برای یک معامله ویژه کلیک کنند یا آنها را برای ارسال مجدد و اشتراک گذاری به چالش بکشند. اطمینان حاصل کنید که برای هر CTA مشوق های واضحی ارائه می دهید.

هنگامی که یاد گرفتید از قدرت Story و Reels استفاده کنید، با سیل تعامل پاداش خواهید گرفت.

اکنون شما یک چالش جدید دارید: دنبال کردن طرفداران رو به رشد خود.

مدیریت مکالمات روی پست‌ها، پیامک‌ها، نظرات، اشتراک‌گذاری‌ها و موارد دیگر تقریباً غیرممکن است، به‌ویژه که در تمام ساعات شبانه‌روز منتشر می‌شوند.

خوشبختانه، SocialPilot مدیریت تعاملات خود را در یک مکان آسان می کند.

Inbox Instagram، می‌توانید تمام حساب‌های اینستاگرام خود را مدیریت کنید و اطلاعات ارزشمند را با گزارش‌های تحلیلی دقیق پیگیری کنید.

مکالمات SocialPilot

جمع بندی

بین حلقه‌های اینستاگرام در مقابل استوری، می‌توانید تعداد زیادی تعامل پیدا کنید تا از مزایای آن استفاده کنید. هر ویژگی ابزارهای دقیقی را برای دستیابی به دنبال کنندگان جدید و موجود در اختیار برندها قرار می دهد.

هنگامی که مشتریان برتر (غیر فالوور در اینستاگرام) را هدف قرار می دهید، از Reels استفاده کنید تا شخصیت برندتان بدرخشد. برای کسانی که در قیف فروش پایین تر هستند (فالوورهای شما)، به ارتباط عمیق تری دست پیدا کنید و با Stories اقدام کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا