دیجیتال مارکتینگ

3 نشانه که شرکت و تیم بازاریابی شما با بحران قطع ارتباط روبرو هستند

بیایید با آن روبرو شویم – شرکت ها در سال 2023 مجموعه ای منحصر به فرد از چالش ها را پیش رو دارند.

همه ما از موارد بدیهی آگاه هستیم. با تطبیق با دنیای پس از همه گیری، رکود اقتصادی در حال وقوع، تنش های ژئوپلیتیکی، این فهرست ادامه دارد.

اما در حالی که ما پیرامون این رویدادهای کلان برنامه ریزی می کنیم که عمدتاً خارج از کنترل ما هستند، بحرانی در بسیاری از شرکت ها ایجاد می شود.

دیده نمی شود زیرا این بحران در سرفصل های جهانی قرار نمی گیرد – بلکه در فضاهای بین ما پنهان می شود.

بین دو همکار که هرگز حضوری ملاقات نکرده اند. بین برنامه‌های بی‌شماری که در مشاغل ما ادغام نمی‌شوند. بین بازاریابان و مشتریانشان که با وجود داشتن اطلاعات بیشتر از همیشه، کمتر یکدیگر را درک می کنند و به یکدیگر اعتماد دارند.

بنابراین چگونه می‌توانید بحرانی را که از عوامل نامرئی تشکیل شده است، که بسیاری از آنها را (هنوز) اندازه‌گیری نکرده‌ایم، برطرف کنید؟

شما با فراخوانی آن برای آنچه هست شروع می کنید – بحران قطع ارتباط.

مرحله بعدی این است که بفهمید آیا این اتفاق در سازمان شما رخ می دهد یا خیر، و قطعات شکسته را به هم وصل کنید.

در اینجا سه ​​علامت مشخص وجود دارد که باید مراقب آنها باشید.

اکنون دانلود کنید: گزارش وضعیت رایگان بازاریابی

3 نشانه قطع ارتباط شرکت شما

1. داده های بازاریابی شما به طور کامل با ابزارهایی که استفاده می کنید ادغام نشده است.

محققان HubSpot دریافته‌اند که 31 درصد از بازاریابان برای همه داده‌های بازاریابی خود یک منبع حقیقت ندارند – و تنها 27 درصد می‌گویند که داده‌های بازاریابی آنها کاملاً با ابزارهایی که استفاده می‌کنند یکپارچه شده است.

این نه تنها زمان بازاریابان را تلف می کند زیرا آنها به صورت دستی داده ها را از منابع مختلف جمع آوری می کنند و آنها را به ابزارهای متفاوت متصل می کنند، بلکه به کیفیت داده ها آسیب می رساند و بازاریابان را با داستانی ناقص روبرو می کند.

با داده های تکه تکه، بازاریابان برای درک و مقایسه عملکرد فعالیت های بازاریابی در کانال های مختلف تلاش می کنند.

حتی بدتر از آن، داده های قطع شده درک و یافتن مخاطبان هدف را برای بازاریابان سخت تر می کند، بنابراین تعجب آور نیست که بسیاری از شرکت ها می گویند کانال های بازاریابی معمولی آنها کمتر موثر می شوند. این ما را به علامت قطع ارتباط شماره 2 می رساند.

2. شما همان بازگشت سرمایه ای را که قبلاً در تلاش های بازاریابی مشاهده می کردید، مشاهده نمی کنید.

اگر بازاریابان اطلاعات مورد نیاز خود را در مورد مخاطبان هدف خود نداشته باشند، بازگشت سرمایه (ROI) فعالیت های بازاریابی آنها آسیب می بیند. و این در حال حاضر اتفاق می افتد – در نظرسنجی ما از متخصصان ردیابی هزینه های جذب مشتری، 49٪ می گویند CAC از سال 2021 تا 2022 افزایش یافته است.

این به این دلیل نیست که کانال‌های بازاریابی که استفاده می‌کردید کمتر موثر بوده‌اند، بلکه زندگی مصرف‌کنندگان تغییر کرده است. به شدت در طول چند سال گذشته. عادات، ترجیحات و روابط آنها با برندها در طول سال 2023 تغییر خواهد کرد و این به بازاریابان بستگی دارد که این روند را حفظ کنند.

بازاریابان به داده های کل نگر و در زمان واقعی در مورد نگرش ها/رفتارهای مصرف کننده نیاز دارند، به خصوص که رویدادهای مهم جهانی مانند همه گیری ها یا رکود اقتصادی رایج تر می شوند.

این داده‌ها برای بازاریابان کلیدی است تا مخاطبان در حال تکامل خود را درک کنند و فعالیت‌های بازاریابی و پیام‌رسانی خود را در راستای آنچه که مشتریانشان تجربه می‌کنند، متمرکز کنند.

یکپارچه‌سازی داده‌ها و ابزارهای شما، راه را برای ارتباط با مشتریانتان باز می‌کند، به گونه‌ای که به شکوفایی استراتژی بازاریابی شما، صرف نظر از کانال‌هایی که استفاده می‌کنید، کمک می‌کند.

3. تیم های شما (و داده های آنها) در سیلو کار می کنند.

بیایید با جنبه انسانی ارتباط شروع کنیم – آیا شرکت شما به کارمندان فرصت ملاقات حضوری را داده است؟ تیم شما هر چند وقت یک بار در محیط های سرگرم کننده و غیر مرتبط با کار تعامل دارد؟ آیا کارمندان این شانس را دارند که با افراد تیم های دیگر آشنا شوند؟

اینها نه تنها برای رضایت و روحیه کارکنان بسیار مهم هستند، بلکه انگیزه دادن به کارکنان برای تعامل منجر به ایده‌ها و همکاری‌های غیرمنتظره و خودانگیخته می‌شود که به طور طبیعی قبل از اینکه مدل‌های کاری دوردست/ترکیبی به کار گرفته شوند، اتفاق می‌افتند.

البته، هنگامی که تیم ها با یکدیگر آشنا می شوند، باید بتوانند داده ها را به اشتراک بگذارند تا به طور مؤثر همکاری کنند.

متأسفانه، 22 درصد از بازاریابان می گویند که داده ها به طور قابل دسترسی در شرکت آنها ذخیره نمی شود و همین مقدار برای دریافت داده های مورد نیاز خود از سایر تیم ها تلاش می کنند.

حتی وقتی صحبت از همسویی بین تیم های فروش و بازاریابی می شود، فقط 31 درصد از بازاریابان می گویند که این دو به شدت در شرکتشان همسو هستند.

بزرگ‌ترین چالش‌ها برای همسویی فروش و بازاریابی نیز به قطع ارتباط اشاره دارد. از جمله موانع اصلی، فقدان اطلاعات دقیق/کامل مشتری، این واقعیت است که تیم‌های فروش و بازاریابی از ابزارهای مختلف استفاده می‌کنند و مشکل در اشتراک‌گذاری داده‌ها بین تیم‌های فروش و بازاریابی.

بزرگترین چالش های همسویی بازاریابی فروش

از اینجا به کجا برویم

اگر هر یک از این نشانه های قطع ارتباط در شما طنین انداز شد، بدانید که تنها نیستید. ما یک سری وبلاگ کامل را به فراخوانی بحران قطع ارتباط و ارائه مراحل برای رفع آن اختصاص داده ایم.

ما آن را پوشش نمی دهیم — چالش های مهمی در پیش است. کتاب بازی برای ایجاد ارتباطات معنی دار احتمالاً اغلب همراه با زندگی کارمندان و مصرف کنندگان ما تغییر می کند. اما آیا این طور نیست؟

برای مطالعه بیشتر در مورد بحران قطع ارتباط، پست ها و تحقیقات قبلی ما را بررسی کنید:

– بحران قطع ارتباط: 3 روندهای محل کار که رشد را کند می کند

– بحران قطع ارتباط: چرا زمان آن است که در استراتژی رشد خود تجدید نظر کنید

– حل بحران قطع ارتباط: چگونه برند خود را حول رشد متحد کنیم [Expert Tips & Data]

کاملاً از بحران های قطع ارتباط مطلع هستید و به دنبال ابزارهایی برای کمک به شرکت خود در ارتباط بهتر هستید؟ ابزار HubSpot مانند CRM رایگان ما را بررسی کنید.

دعوت به اقدام جدید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا