دیجیتال مارکتینگ

برترین انواع محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی در بازاریابی [New Data, Examples & Tips]

به لطف پیشرفت‌های فناوری هوش مصنوعی، تولید محتوا نیازی به ایجاد سردرد ندارد. از آنجایی که هوش مصنوعی به طور فزاینده ای وظایف تولید محتوای دستی را بر عهده می گیرد، عاقلانه است که بازاریابان انواع مختلف محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را که وجود دارد و بیشترین سود را از آن می برند، درک کنند.

این ابزارها می توانند به ما در تولید محتوای باکیفیت و جذاب برای مخاطبان و برند شما کمک کنند. در این پست وبلاگ، انواع برتر محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی در بازاریابی را بررسی خواهیم کرد. با استفاده از این نوع محتواها، می توانید استراتژی محتوای خود را ارتقا دهید و مزیت رقابتی در بازار به دست آورید.

راهنمای رایگان: نحوه استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی محتوا [Download Now]

و برای کمک به درک، ما داده‌ها را از داده‌های نظرسنجی وضعیت هوش مصنوعی HubSpot جمع‌آوری کردیم تا بهترین انواع محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی در بازاریابی برای سال 2023 را پیدا کنیم. نقش های آنها

1685548497 511 برترین انواع محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی در بازاریابی

1. پست های رسانه های اجتماعی (58%)

محبوب ترین استفاده برای بازاریابان که از هوش مصنوعی برای محتوا استفاده می کنند، برای پست های رسانه های اجتماعی است و دلیل خوبی هم دارد.

بازاریابان رسانه‌های اجتماعی باید محتوایی را تولید کنند که امیدوارند مخاطبانشان از آن لذت ببرند، و استفاده از دستیار محتوا مدیریت یک تقویم رسانه‌های اجتماعی را بسیار آسان‌تر می‌کند. بازاریابان می توانند از هوش مصنوعی برای پست های رسانه های اجتماعی استفاده کنند:

  • تولید محتوا: ابزارهای هوش مصنوعی می توانند به تولید ایده های محتوا، پیشنهاد موضوعات و حتی نوشتن عنوان برای پست های رسانه های اجتماعی کمک کنند. در واقع، 35 درصد از بازاریابان مورد بررسی از هوش مصنوعی برای دریافت ایده یا الهام استفاده می کنند.
  • برنامه ریزی و ارسال: ابزارهای زمان‌بندی رسانه‌های اجتماعی مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند به شما کمک کنند محتوای خود را به‌طور خودکار در موثرترین زمان‌ها ارسال کنید و حتی محتوای خود را برای پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی خاص بهینه کنید.
  • تجزیه و تحلیل مخاطبان: هوش مصنوعی می تواند به شما در درک بهتر مخاطبان از طریق تجزیه و تحلیل داده ها کمک کند. سپس می توان از این اطلاعات برای ایجاد پست های موثرتر و مرتبط تر در رسانه های اجتماعی استفاده کرد.

2. توضیحات محصول (50%)

50 درصد از بازاریابان که از هوش مصنوعی مولد استفاده می کنند دریافتند که این فناوری برای توصیف محصول مفید است.

پیدا کردن کلمات برای توصیف محصولات جدید می تواند چالش برانگیز باشد، به خصوص زمانی که به مخاطبانی می فروشید که اصطلاحات را به خوبی تیم شما نمی دانند. بازاریابان می‌توانند از هوش مصنوعی نه تنها برای توضیح دقیق عملکرد و ویژگی‌های یک محصول، بلکه به گونه‌ای که برای عموم قابل دسترس و واضح باشد، استفاده کنند.

3. ایمیل (43%)

43 درصد از بازاریابان که به طور منظم از هوش مصنوعی استفاده می کنند، آن را برای بازاریابی ایمیلی مفید می دانند. جلب توجه مشتری از طریق خطوط موضوع ایمیل به خودی خود یک چالش و حتی دشوارتر از آن است که آنها را وادار به کلیک بر روی باز کنید. با کمک هوش مصنوعی، بازاریابان می توانند استراتژی خود را از طریق:

  • بهینه سازی زمان: ابزارهای هوش مصنوعی می توانند بهترین زمان از روز و روز هفته را برای ارسال یک ایمیل خاص بر اساس زمانی که گیرنده به احتمال زیاد با ایمیل درگیر می شود، پیشنهاد کند. این می تواند نرخ باز، نرخ کلیک (CTR) و تبدیل را بهبود بخشد.
  • تولید خط موضوع: هوش مصنوعی می‌تواند با تجزیه و تحلیل کمپین‌های ایمیل گذشته و عملکرد موضوع، خطوط موضوعی مؤثر و جذاب ایجاد کند. اگر این ابزارها بتوانند سوژه های جذاب ایجاد کنند، می تواند نرخ باز شدن را افزایش دهد.
  • تست A/B: از هوش مصنوعی می توان برای انجام تست A/B استفاده کرد، که در آن دو نسخه مختلف از یک ایمیل برای بخشی تصادفی از مخاطبان ارسال می شود و عملکرد اندازه گیری می شود. بر اساس نتایج این آزمایش، بهترین نوع ایمیل را می‌توان برای بقیه مخاطبان ارسال کرد تا معیارهای مورد نظر به حداکثر برسد.

4. تصاویر (36%)

بازاریابان از استفاده از هوش مصنوعی برای تصاویر سود زیادی دارند زیرا 36 درصد از بازاریابان آن را برای ایجاد تصویر مفید می دانند. با توجه به بهینه سازی موتورهای جستجو، تصاویر می توانند رتبه شما را در موتور جستجو بهبود بخشند و عنصر جلب توجه بیشتری را به وبلاگ، پست های رسانه های اجتماعی یا حتی مرحله بندی محصول شما اضافه کنند.

5. پست های وبلاگ (35%)

بیش از یک سوم از متخصصان بازاریابی ابزارهای هوش مصنوعی را برای ایجاد پست های وبلاگ مفید می دانند. به عنوان یک نویسنده، یکی از اولین افکاری که هنگام معرفی هوش مصنوعی داشتم این بود که چگونه می تواند روند نوشتن من را بهبود بخشد.

برخی از بهترین موارد استفاده از مولدهای نوشتن هوش مصنوعی در پست های وبلاگ عبارتند از:

  • بهره وری: بازاریابان می توانند با خودکار کردن جنبه های مختلف ایجاد پست وبلاگ، مانند تولید موضوع، تحقیق و حتی تهیه پیش نویس، در زمان و منابع صرفه جویی کنند. این فناوری همچنین می تواند زمان صرف شده برای کارهای ساده مانند قالب بندی، تصحیح و بهینه سازی محتوا برای سئو را کاهش دهد.
  • شخصی سازی: هوش مصنوعی می تواند رفتار مشتری، ترجیحات و تاریخچه مرور را تجزیه و تحلیل کند تا به هدف قرار دادن محتوای وبلاگ برای مخاطبان خاص کمک کند. شخصی‌سازی پست‌های وبلاگ می‌تواند محتوا را با مخاطب مرتبط‌تر کند و به طور بالقوه باعث افزایش تعامل و نرخ تبدیل شود.

برای کسانی که به دنبال بهبود تولید محتوای وبلاگ خود هستند، به دستیار محتوای HubSpot نگاه نکنید. این ویژگی پلتفرم مجموعه‌ای از ویژگی‌های رایگان و مبتنی بر هوش مصنوعی است که به شما کمک می‌کند محتوای قابل‌توجهی را در یک لحظه ایده‌پردازی کنید، ایجاد کنید و به اشتراک بگذارید.

1685548498 106 برترین انواع محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی در بازاریابی

با ابزارهای هوش مصنوعی HubSpot شروع کنید

6. صفحات فرود (19%)

تقریباً یک پنجم از متخصصان بازاریابی که از هوش مصنوعی استفاده می کنند، آن را برای صفحات فرود مفید می دانند. بسیاری از کسب‌وکارها قدرت UX خوب یا بد را دست کم می‌گیرند و هوش مصنوعی می‌تواند به نظارت و بهبود نحوه پیمایش مشتریان در صفحه شما از طریق روش‌های زیر کمک کند:

  • تست A/B: الگوریتم های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین می توانند برای تجزیه و تحلیل رفتارهای کاربر و شناسایی موثرترین عناصر صفحه فرود استفاده شوند. این به بازاریابان اجازه می‌دهد تا تغییراتی در صفحات فرود ایجاد کنند و تست A/B را برای تعیین مؤثرترین طرح‌بندی و طراحی صفحه اجرا کنند که در نهایت منجر به نرخ تبدیل بالاتر می‌شود.
  • بهينه سازي: تجزیه و تحلیل به کمک هوش مصنوعی به تجزیه و تحلیل زمان پرش وب سایت، زمان بارگذاری و سایر داده های مهم کمک می کند. این بینش ها به بازاریابان اجازه می دهد تا صفحات فرود را بهینه کنند و تجربه مشتری را برای تعامل بهتر وب سایت بهبود بخشند.

7. کتاب های الکترونیکی (17%)

طبق نظرسنجی ما، آخرین نوع محتوای مفیدی که با هوش مصنوعی ساخته می‌شود، کتاب‌های الکترونیکی هستند. در حالی که هوش مصنوعی می تواند به بازاریابان کمک کند تا جنبه های خاصی از ایجاد کتاب الکترونیکی را ساده کنند، ممکن است گزینه های بهتری وجود داشته باشد. این ها چند پاسخ برای چرا هستند:

  • لحن و سبک: کتاب های الکترونیکی که به خوبی نوشته شده اند نیاز به درک مخاطبان هدف و زبان مورد استفاده دارند. تولید زبان هوش مصنوعی خوب است، اما باید هنگام شناسایی ظرافت‌ها و اولویت‌های زبانی پیچیده، عقب‌نشینی کند. در برخی موارد، لحن ممکن است با مخاطب هدف ناهماهنگ باشد، به تعامل صدمه بزند و منجر به رد محتوای کتاب الکترونیکی توسط خوانندگان شود.
  • اعتبار: خوانندگان انسانی انتظار دارند که یک کتاب الکترونیکی معتبر، روشنگر، و ارائه افکار اصلی باشد. هوش مصنوعی تفکر انتقادی و تحقیقاتی را که دیدگاه‌های معتبری را ارائه می‌دهند را از دست داده است.
  • نگرانی های حقوقی: اگر بازاریابان به شدت از هوش مصنوعی برای یک کتاب الکترونیکی منتشر شده استفاده کنند، ممکن است خود را در آب داغ بیابند. شرکت‌های فناوری هوش مصنوعی می‌توانند نویسندگانی را دستگیر کنند که به دروغ ادعا می‌کنند اثر اصلی متعلق به خودشان است، زیرا تعداد فزاینده‌ای از دعاوی حقوقی مربوط به محبوبیت ابزارها وجود دارد.

8. اوراق سفید (12%)

بر اساس داده های نظرسنجی، نوع محتوایی که کمترین سود را از هوش مصنوعی می برد، کاغذهای سفید است.

کاغذهای سفید باید بینش منحصر به فرد و تجزیه و تحلیل صنعت در مورد موضوعات مختلف ارائه دهد. در حالی که هوش مصنوعی در تشخیص الگو و تجزیه و تحلیل داده ها خوب است، ممکن است خلاقیت و درک مسائل پیچیده لازم برای ایجاد یک کاغذ سفید با کیفیت بالا را نداشته باشد – بنابراین احتمالاً نمی تواند به اندازه سایر انواع محتوا برای بازاریابان مفید باشد.

از هوش مصنوعی هوشمندانه برای محتوای بازاریابی خود استفاده کنید

محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی با ایجاد انقلابی در فرآیند تولید محتوا، بازی را برای بازاریابان تغییر می دهد. از پست‌های رسانه‌های اجتماعی گرفته تا صفحات فرود، تیم شما می‌تواند از رویکردی کارآمدتر، شخصی‌شده و عملی‌تر برای تولید محتوا بهره‌مند شود. در استراتژی‌های بازاریابی محتوای خود، فناوری را عاقلانه تطبیق دهید و از آن استفاده کنید تا از منحنی جلوتر بمانید.

دعوت به اقدام جدید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا