ارز دیجیتال

تنظیم‌کننده داده بریتانیا پروژه رمزنگاری OpenAI Worldcoin را بررسی می‌کند

منبع: Pixabay / Michael Gehlert

دفتر کمیسر اطلاعات تنظیم کننده داده بریتانیا در حال برنامه ریزی برای انجام «پرسش های بیشتر» در مورد پروژه رمزنگاری OpenAI – Worldcoin است.

بر اساس گزارش رویترز، ناظر داده‌ها روز پنجشنبه اعلام کرد که یک پروژه رمزنگاری Worldcoin که راه‌حلی قابل اعتماد برای تشخیص انسان از هوش مصنوعی آنلاین ایجاد می‌کند، بررسی خواهد کرد. این سرمایه‌گذاری منحصربه‌فرد مشتریان را قادر می‌سازد تا در ازای دریافت یک شناسه دیجیتال – “شناسه جهانی” – و ارز دیجیتال رایگان، کره چشم خود را اسکن کنند.

سخنگوی دفتر کمیسر اطلاعات گفت: «ما راه اندازی WorldCoin در بریتانیا را یادآوری می کنیم و تحقیقات بیشتری را انجام خواهیم داد.

این منبع همچنین گفت که سازمان‌ها باید «پایه قانونی شفافی برای پردازش داده‌های شخصی داشته باشند. در مواردی که آنها بر رضایت تکیه می کنند، باید آزادانه داده شود و بدون ضرر قابل پس گرفتن باشد.»

Worldcoin، پروژه OpenAI با حمایت مدیر عامل شرکت سام آلتمن، روز دوشنبه راه اندازی شد و خود را به عنوان یک “گذرنامه دیجیتال” توصیف کرد تا به کاربران کمک کند ثابت کنند که انسان هستند. بنیانگذاران در جریان راه اندازی گفتند: “Worldcoin از یک هویت دیجیتالی حفظ حریم خصوصی (World ID) و در جایی که قوانین اجازه می دهد، یک ارز دیجیتال (WLD) تشکیل شده است که صرفاً برای انسان بودن دریافت می شود.

پس از راه‌اندازی، در میان نگرانی‌های معامله‌گران و حامیان کریپتو، کوین بومی WLD با افزایش قیمت قابل توجهی به ۳.۵۸ دلار رسید. راه اندازی توکن شامل 143 میلیون WLD بود که 100 میلیون آن به سازندگان بازار تخصیص یافت و بقیه توکن ها برای سرمایه گذارانی عرضه شد که هویت خود را با اسکن کره چشم خود در پیش راه اندازی Worldcoin تأیید کردند.

پروژه کریپتو دارای دو میلیون ثبت نام کاربر در مرحله آزمایشی اولیه است و قصد دارد عملیات خود را شامل اسکن عنبیه کاربران برای شناسایی به 20 کشور گسترش دهد.

سخنگوی Worldcoin به CoinDesk گفت که این پروژه “به ارزیابی قوانین و مقررات محلی برای اطمینان از انطباق ادامه می دهد.”

با توجه به مقررات حفاظت از داده های عمومی (GDPR)، بنیاد Worldcoin “به طور کامل با تمام قوانین و مقررات مربوط به جمع آوری داده های بیومتریک و انتقال داده ها، از جمله مقررات کلی حفاظت از داده های اروپا، مطابقت دارد.”

اقدام تنظیم‌کننده داده برای بررسی پروژه Worldcoin در زمانی انجام می‌شود که نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی داده‌ها در مورد استفاده از اسکن کره چشم افزایش یافته است. دلالان در سراسر جهان سوالاتی را در مورد نحوه ذخیره و ایمن سازی داده ها و اقداماتی برای محافظت از حقوق حریم خصوصی کاربران مطرح کرده اند.

در نتیجه، این پروژه احتمالاً تحت نظارت فزاینده‌ای از سوی تنظیم‌کننده‌های سراسر جهان قرار می‌گیرد و اعلامیه کنترل‌کننده داده بریتانیا، گام مهمی در درک پیامدهای Worldcoin است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا