ارز دیجیتال

دادگاه عالی ایالات متحده امروز با شکایت های Coinbase به پرونده ارزهای رمزنگاری شده می پردازد – آنچه باید بدانید در اینجا آمده است

منبع: AdobeStock / rarrarorro

امروز، دیوان عالی آمریکا برای شنیدن استدلال ها در کوین بیستلاش‌ها برای سوق دادن دو دعوای دسته جمعی علیه آن به داوری. این نیز یک رویداد تاریخی است، زیرا این اولین بار است که 9 قاضی این دادگاه با یک پرونده مرتبط با رمزنگاری روبرو می شوند.

قابل ذکر است، این به خودی خود یک مورد رمزنگاری نیست. بلومبرگ گزارش داد که این یک “نبرد رویه ای بر سر داوری خواهد بود، نه یک موضوع رمزنگاری خاص” و بیان کرد که:

موضوع این است که آیا یک دادخواست می تواند در دادگاه فدرال پیش رود، در حالی که یک شرکت درخواست تجدید نظر می کند و پرونده را به داوری می فرستد.

این به توافقنامه کاربری شرکت اشاره دارد که مستلزم ارسال اختلافات به داوری است. با این حال، یک دادگاه فدرال به دو پرونده مورد بحث اجازه ادامه داد.

Coinbase دادخواست مشترکی را به دیوان عالی ارائه کرد و استدلال کرد که وقتی یکی از طرفین درخواست تجدیدنظر غیرمستقیم را برای اجبار داوری ارائه می کند، رسیدگی دادگاه بدوی باید به طور خودکار متوقف شود.

در مورد دو دعوا: در یکی، کاربر کوین بیس، آبراهام بیلسکی ادعا می کند که صرافی باید 31000 دلاری را که پس از ارائه یک کلاهبردار وانمود به یک کلاهبردار از دست داده است، جبران کند. پی پال دسترسی از راه دور نماینده به حساب خود در سال 2021.

بیلسکی اظهار داشت که سیستم خدمات مشتریان این شرکت نتوانست به درخواست های کمک پاسخ مناسب دهد.

شکایت دیگر ادعا می کند که کوین بیس یک قرعه کشی 1.2 میلیون دلاری دوج کوین (DOGE) برگزار کرده است بدون اینکه به اندازه کافی فاش کند که شرکت کنندگان مجبور به خرید یا فروش سکه نیستند.

کاربر David Suski از شرکت صرافی و بازاریابی شکایت کرد ماردن-کین، با این ادعا که بازاریابی کوین بیس برای قرعه کشی ها مشتریان را فریب داده است که آیا می توانند به صورت رایگان شرکت کنند یا باید ابتدا سکه را خریداری کنند.

قراردادهای داوری در کریپتو مانند هر صنعت دیگری با کسب و کار خرده فروشی و مشتریان بزرگ رایج است. الیوت استاین، تحلیلگر دعوی قضایی بلومبرگ، اظهار داشت:

کوین بیس هیچ تفاوتی با بسیاری از آن شرکت های دیگر ندارد. […] اتفاقاً این یک شرکت مرتبط با ارزهای دیجیتال است.”

و این نیز معامله کوچکی نیست، زیرا تصمیمی که دادگاه می گیرد احتمالاً بر پرونده های مربوط به رمزارزهای آینده تأثیر می گذارد. طبق اعلام موسسه حقوقی میلر و شوالیه،

“سؤال ارائه شده توسط دادخواست Coinbase پیامدهای گسترده ای برای چشم انداز دعاوی در حال ظهور در بازار ارزهای دیجیتال دارد. پیشنهادات دارایی دیجیتال در بخش فین تک مانند صرافی های رمزنگاری و بازارهای توکن غیر قابل تعویض (NFT) شامل توافق نامه های داوری است که کاربران باید آنها را بپذیرند. دسترسی به پیشنهادات.”

دادگاه در ساعت 10 صبح به وقت شرقی تشکیل خواهد شد.

در همین حال، همانطور که در بهمن ماه گزارش شد، صرافی در مبارزه حقوقی خود با شکایت گروهی از مشتریان که ادعا می‌کردند این پلتفرم فروش اوراق بهادار ثبت نشده را تسهیل کرده و موفق به ثبت نام به‌عنوان کارگزار – معامله‌گری نشده بود، موفق شد.

شکایت کلاسی رد شد.

“فقط نوک کوه یخ قانونی”

جرارد کومیزیو، دستیار مدیر برنامه قانون تجارت، با توجه به فهرستی از سوالات حقوقی در حال رشد که ناشی از رشد بازار ارزهای دیجیتال و زنجیره شکست‌های شرکت‌های رمزنگاری شده است. کالج حقوق واشنگتن دانشگاه آمریکایی، در مورد پرونده Cooinabse نظر داد و به بلومبرگ گفت که

“این فقط نوک کوه یخ در دعاوی مربوط به کریپتو است.”

یکی از مهم ترین سؤالات حقوقی موجود در مورد اوراق بهادار است – یعنی، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده تلاش های مداوم (SEC) برای طبقه بندی دارایی های رمزنگاری شده به عنوان اوراق بهادار. برخی از کارشناسان استدلال کردند که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ممکن است با دیوان عالی به مانعی برخورد کند.

استین گفت: «من فکر می‌کنم دیوان عالی کنونی احتمالاً از برخی جهات مشتاق است تا آنچه را که بسیاری از صنعتگران آن را SEC بسیار تهاجمی می‌دانند، مهار کند.

یکی از شناخته شده ترین موارد در این زمینه، SEC در مقابل استارت آپ مستقر در کالیفرنیا است موج دار شدن، که در آن تنظیم کننده، شرکت را به فروش توکن های ثبت نشده، XRP، بدون افشای مناسب متهم کرد.

انتظار می‌رود که یک قاضی فدرال در نیویورک در نیمه اول سال جاری تصمیمی را در مورد این پرونده صادر کند و این امر به طور کلی صنعت کریپتو را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

قابل ذکر است که در اینجا نیز اتصال به Coinbase وجود دارد. در اواخر سال 2020، گزارش شد که یک مشتری ادعایی با یک شکایت دسته جمعی به غول معاملاتی ضربه زده و ادعا می کند که به طور غیرقانونی “اوراق بهادار” را در قالب توکن های XRP به او فروخته است.

در کنار «مسأله اوراق بهادار»، «موضوع کالاها» نیز وجود دارد. را کمیسیون معاملات آتی کالا در ایالات متحده بیان کرد که برخی از دارایی های رمزنگاری شده مانند بیت کوین (BTC) کالا هستند و از کنگره برای تصویب قانونی برای نظارت فدرال بر این سکه ها استدلال کرد.

و سؤالات حقوقی متعدد دیگری وجود دارد که باید به آنها پاسخ داده شود، مانند نحوه اعمال قوانین مالیات فدرال، پولشویی، و قوانین ضد انحصار در صنعت، که به دلیل ماهیت غیرمتمرکز بلاک چین پیچیده است.

____

بیشتر بدانید:

– مشکلات حقوقی: Coinbase با اقدام کلاسی جدید روبرو می شود، IRS مجاز به بررسی مشتریان SFOX است، اعتراض دیگری در SEC-Ripple War
– Coinbase به دلیل استیبل کوین سقوط کرده شکایت کرد، اما هنوز UST نیست (هنوز)

– پیش بینی قیمت XRP در حالی که قاضی تلاش می کند وکیل برجسته XRP را در دادگاه ممنوع کند – چه اتفاقی می افتد؟
– پیش بینی قیمت XRP به عنوان مدیر عامل Ripple قرار گرفتن در معرض بانک Silicon Valley را تأیید می کند – این برای XRP چه معنایی دارد؟

– دسته بندی های مختلف ارزهای دیجیتال
– تفاوت بین بیت کوین و ارزهای سنتی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا