شبکه های اجتماعی

لابی خودرو از اسپانیا می خواهد که به دلیل تاخیر در فروش، برق رسانی خودرو را سرعت بخشد

لابی بزرگ‌ترین تولیدکنندگان این کشور اعلام کرد، صنعت خودروی اسپانیا به شدت نیاز به بازنگری دارد تا بتواند با همتایان اروپایی خود و سرعت بخشیدن به روند برق‌رسانی‌اش، در حالی که خودروسازان در تلاش هستند تا از رکود ناشی از همه‌گیری نجات پیدا کنند، یک بازنگری اساسی دارد.

مانند سایر نقاط اروپا، تولید خودرو اسپانیا در چند سال گذشته به دلیل کمبود نیمه هادی ها، تعطیلی موقت کارخانه ها و تنگناهای زنجیره تامین پس از شیوع جهانی بیماری کووید-19 در سال 2020 با مشکل مواجه شده است.

“ما نمی توانیم بیشتر از این زمان را تلف کنیم” وین گریفیث، رئیس گروه لابی ANFAC و مدیر اجرایی فولکس واگنواحد اسپانیایی صندلی، ضمن ارائه نقشه راه این گروه تا سال 2025 گفت.

همچنین بخوانید

سازندگان EV انتظار تمدید کاهش وظیفه FAME II در بودجه 2023-24 را دارند
بانک ICICI تاتا موتورز برای ارائه راه حل های تامین مالی به نمایندگی های خودروهای برقی مسافربری خود متعهد شده است

وی افزود: ما نمی توانیم اجازه دهیم سال 2023 بدون اتخاذ تصمیمات بلندپروازانه بگذرد. اقدامات زیبایی دیگر کافی نیست.

از جمله چالش هایی که صنعت کشور با آن مواجه است، خودروهای الکتریکی ضعیف تر از حد انتظار است.EV) فروش، ناوگان خودرویی کهنسال – که مانع کاهش آلاینده ها و اهداف ایمنی می شود – و زیرساخت شارژ هنوز برای خودروهای برقی وجود ندارد، گریفیث گفت.

در سال 2022، حدود 78000 دستگاه پلاگین هیبریدی (PHEV) و وسایل نقلیه الکتریکی باطری (BEV) در اسپانیا فروخته شد، بسیار کمتر از 120000 مورد نیاز برای دستیابی به اهداف فعلی انتشار. خودروهای الکتریکی 9.2 درصد از کل فروش خودرو را تشکیل می دهند، در حالی که میانگین اتحادیه اروپا بیش از 20 درصد است.

گریفیتس گفت: «اروپا در حال تقسیم شدن به دو بخش است و اسپانیا بیش از پیش از کشورهای پیشرو مانند آلمان یا پرتغال عقب می‌افتد».

برخی از اقدامات پیشنهادی ANFAC برای تقویت این بخش شامل اصلاح یارانه‌ها برای خریداران خودروهای الکتریکی است تا مستقیماً بر قیمت خرید اعمال شود. ساده سازی فروش، درآمد و مالیات شرکت ها؛ و تعیین اهداف الزام آور برای استقرار زیرساخت های شارژ عمومی EV با قدرت بالا.

گریفیث گفت که صنعت در نهایت نیاز به تشویق مصرف کنندگان برای جهش به سمت خودروهای الکتریکی داشت، اگرچه او می‌دانست که قیمت‌های عموماً بالای آن‌ها برخی از خریداران بالقوه را به تعویق انداخته است.

“من فکر می کنم دموکراتیزه کردن گام به گام حمل و نقل الکتریکی وجود خواهد داشت. در سال های 2024 و 2025، مدل های جدید با قیمت های مقرون به صرفه تر عرضه خواهند شد.”

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا