شبکه های اجتماعی

مایکروسافت کاربران را به نرم افزار کدنویسی و مولد هوش مصنوعی خود جذب می کند

Rate this post

شرکت مایکروسافت با هدف اطمینان دادن به سرمایه‌گذاران مبنی بر اینکه شرط بزرگ آن بر روی هوش مصنوعی (AI) نتیجه می‌دهد، حتی با وجود تلاطم اقتصادی مایکروسافت مشتریان هزینه های ابری خود را به دقت بررسی می کنند.

شواهد اولیه استفاده از ابزاری است که کمتر مورد بحث قرار گرفته است که می تواند کدهای کامپیوتری را برای برنامه نویسان بنویسد، به نام GitHub کمک خلبان.

این ابزار که در ژوئن سال گذشته به روی عموم باز شد، ظرف یک ماه 400000 مشترک را جذب کرد. مدیر اجرایی مایکروسافت ساتیا نادلا گفت که بیش از 1 میلیون نفر تا به امروز از Copilot استفاده کرده اند.

پس از پیش‌بینی این شرکت مبنی بر اینکه درآمد رایانش ابری در سه‌ماهه جاری درست کمتر از انتظارات وال استریت است، سهام مایکروسافت در معاملات بعد از ساعت کاری اندکی کاهش یافت.

همچنین بخوانید

مایکروسافت برای سرمایه گذاری بیشتر در شرکت ChatGPT OpenAI
نتایج مایکروسافت آمازون برای برجسته کردن نرم شدن تجارت ابری

با این حال، رشد Copilot نشانه اولیه ای است مبنی بر اینکه مردم پس از آموختن این مهارت از داده های گسترده، برای به اصطلاح هوش مصنوعی مولد، فناوری که می تواند نثر، تصویر یا در این مورد کد کامپیوتری را بر اساس دستور تولید کند، هزینه پرداخت می کنند.

مدیر عامل گیت هاب که متعلق به مایکروسافت است، سال گذشته گفت که Copilot به برنامه نویسان پیشنهاد می کند که چه چیزی را تایپ کنند و در صورت فعال بودن حداکثر 35 یا 40 درصد از کد یک فایل را بنویسند. طبق یک پست وبلاگ GitHub، این هزینه سالانه 100 دلار برای مشترکین فردی است، یا می توان از طریق یک حساب شرکتی صورتحساب را دریافت کرد.

مایکروسافت این هفته اعلام کرد سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری از جمله توسعه ابر رایانه و پشتیبانی ابری را برای تقویت استارت‌آپی که برای اولین بار در سال 2019 از آن حمایت می‌کرد، آغاز خواهد کرد. OpenAI، که در خط مقدم هوش مصنوعی مولد قرار دارد.

Copilot خود به فناوری OpenAI تکیه می کند، همانطور که حس چت بات که Open AI در سال گذشته منتشر کرد، معروف به ChatGPT است. مایکروسافت گفته است که ChatGPT را که می‌تواند کد پیش‌نویس و همچنین مقاله یا شعر را پیش‌نویس کند، از طریق فضای ابری خود در دسترس قرار می‌دهد.

ChatGPT توجه کافی را به خود جلب کرده است تا ناظران صنعت را وادار کند که بگویند در صورت به روز رسانی می تواند به هر درخواست کاربر پاسخ دهد و به طور بالقوه به موتور جستجوی بینگ مایکروسافت اجازه می دهد تا گوگل آلفابت، پیشرو صنعت، را تصاحب کند. رویترز قبلا گزارش داده بود که گوگل در حال کار بر روی راه اندازی بزرگ هوش مصنوعی خود است.

نادلا گفت سرویس OpenAI Azure، که فناوری استارت آپ را از طریق ابر مایکروسافت ارائه می دهد، در حال حاضر 200 مشتری را جذب کرده است. KPMG و الجزیره.

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا