شبکه های اجتماعی

تیک تاک به 150 میلیون کاربر ماهانه ایالات متحده رسید، از 100 میلیون کاربر در سال 2020

TikTok روز دوشنبه گفت که برنامه اشتراک‌گذاری ویدیوی کوتاه اکنون 150 میلیون کاربر فعال ماهانه در ایالات متحده دارد که از 100 میلیون کاربر در سال 2020 افزایش یافته است.

این اپلیکیشن متعلق به چین، این رقم را پیش از شهادت شو زی چو، مدیرعامل TikTok که قرار است روز پنجشنبه در مقابل کمیته انرژی و بازرگانی مجلس نمایندگان آمریکا برگزار شود، تایید کرد.

روز جمعه، شش سناتور دیگر آمریکایی از قانون دو حزبی برای دادن اختیارات جدید به رئیس جمهور جو بایدن برای ممنوعیت TikTok به دلایل امنیت ملی حمایت کردند. هفته گذشته، TikTok گفت که دولت بایدن از صاحبان چینی خود خواسته است که سهام خود را در این برنامه واگذار کنند، در غیر این صورت ممکن است با ممنوعیت ایالات متحده مواجه شود.

این برنامه با فشار فزاینده ای در واشنگتن مواجه است، از جمله درخواست برای ممنوعیت این برنامه توسط بسیاری از نمایندگان کنگره که می ترسند اطلاعات کاربران آمریکایی آن به دست دولت چین بیفتد. TikTok در سپتامبر 2021 گفت که در سراسر جهان بیش از 1 میلیارد کاربر ماهانه دارد.

مارک وارنر، رئیس کمیته اطلاعات سنا، که از قانون حمایت می‌کند تا به دولت اختیارات بیشتری برای ممنوعیت TikTok بدهد، در یک صبحانه کریستین ساینس مانیتور گفت که فکر نمی‌کند داده‌های TikTok ایالات متحده امن باشد.

این ایده تصوری که می‌توان داده‌ها را بر اساس قانون (حزب کمونیست چین) ایمن کرد، آزمایش بو را قبول نمی‌کند.»

TikTok گفت که بیش از 1.5 میلیارد دلار برای تلاش‌های سختگیرانه امنیت داده‌ها هزینه کرده است، اتهامات جاسوسی را رد می‌کند و گفت: «اگر هدف حفاظت از امنیت ملی باشد، واگذاری مشکل را حل نمی‌کند: تغییر مالکیت هیچ محدودیت جدیدی بر داده‌ها اعمال نخواهد کرد. جریان یا دسترسی.”

ارقام جدید نشانه ای از محبوبیت گسترده این برنامه به ویژه در میان جوانان آمریکایی است. جینا ریموندو، وزیر بازرگانی، به بلومبرگ نیوز گفت که ممنوعیت TikTok ممکن است پیامدهای سیاسی داشته باشد. او گفت: “سیاستمدار درون من فکر می کند که شما به معنای واقعی کلمه هر رای دهنده زیر 35 سال را برای همیشه از دست خواهید داد.”

برخی از تولیدکنندگان محتوای TikTok این هفته به واشنگتن خواهند آمد تا دلیل ممنوعیت این برنامه را بررسی کنند.

جوایز GN

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا