شبکه های اجتماعی

خروج از Exec اینتل برای تمرکز بر کاهش کنترل Nvidia بر هوش مصنوعی برای فیلم ها، بازی ها

راجا کدوری، معمار ارشد در اینتل Corp، شرکتی را راه اندازی می کند که هدف آن از بین بردن رقیب دیرینه است Nvidia تسلط Corp در بازارهای دیجیتال فیلم و بازی های ویدیویی.

کدوری که خروجش را مدیر اجرایی اینتل اعلام کرد پت گلسینگر در توییتی در روز سه‌شنبه، به رویترز گفت که شرکت او که هنوز نامش فاش نشده است، قصد دارد موج جدیدی از به اصطلاح مولد ایجاد کند. هوش مصنوعی ابزارهایی که بر روی تراشه های Intel، Advanced Micro کار می کنند دستگاه ها، Apple Inc یا حتی تراشه های آینده مبتنی بر فناوری منبع باز RISC-V.

کدوری گفت که ابزارهای نرم افزاری جدید می توانند تصاویر تازه ای را فقط از طریق یک پیام متنی تولید کنند و نویدبخش زمینه هایی مانند جلوه های بصری و بازی های ویدیویی باشند. اما آنها معمولاً طوری طراحی شده اند که فقط روی تراشه های انویدیا کار کنند.

کدوری گفت که اولین تلاش او ایجاد سرویسی است که به هنرمندان فیلم و بازی اجازه می‌دهد به راحتی از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده کنند، چه از رایانه شخصی، مک، آی‌پد یا دستگاه‌های دیگر بدون نیاز به فرو رفتن عمیق در کدهای نرم‌افزاری.

کدوری گفت: این هنرمندان “تکنیکی نیستند. آنها فقط با این همه چیز گیج می شوند.”

کدوری، کهنه کار دستگاه های میکرو پیشرفته و اپل، پنج سال پیش به اینتل پیوست. او بخشی از موجی از افراد خارجی بود که توسط اینتل استخدام شده بود، که در صنعت تراشه به دلیل ارتقای مدیران از درون شهرت داشتند تا در رویکرد شرکت با از دست دادن سهم بازار به رقبا، تجدید نظر کنند.

اما کدوری، که روی نزدیک به دوجین نسل از تراشه‌های گرافیکی کامپیوتری کار کرده است، علاقه زیادی به فیلم‌ها نیز داشته است. بیش از یک دهه پیش، او به سرمایه‌گذاری یک شرکت جلوه‌های ویژه در هند به نام Makuta Effects کمک کرد که در این پروژه جدید راه اندازی خواهد شد و یکی از پسرعموهایش اخیراً برای کار بر روی فیلم پرفروش تلوگو “RRR” برنده جایزه اسکار شد.

اگرچه او از ارائه رقم دلار خودداری کرد، اما کودوری گفت که یک دور سرمایه اولیه برای سرمایه گذاری جدید خود جمع آوری کرده است و حضور گسترده ای در هند و همچنین سنگاپور و ایالات متحده خواهد داشت.

او گفت که این شرکت بر روی نرم افزاری کار خواهد کرد که از تراشه های ساخته شده با فناوری منبع باز مانند RISC-V پشتیبانی کند.

او گفت: “هر سخت افزار مبتنی بر RISC-V یا مبتنی بر معماری باز که در دسترس باشد، ما اولین کاربری خواهیم بود که به آنها بازخورد می دهیم و آنها را تشویق می کنیم.” از آنجایی که واقعاً محاسبات هوش مصنوعی را برای همه مردمی‌سازی می‌کنیم، باید هزینه را به‌طور چشمگیری کاهش دهیم.»

جوایز GN

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا