شبکه های اجتماعی

موقعیت های Nvidia برای محاسبات کوانتومی با محصولات جدید

Nvidia Corp، شرکت محاسباتی که انرژی بخش عمده ای از هوش مصنوعی، خود را به عنوان یک بازیگر کلیدی در جایگاه قرار می دهد محاسبات کوانتومی با عرضه نرم افزار و سخت افزار جدید.

انویدیا روز سه شنبه در کنفرانس توسعه دهندگان خود از GTC رونمایی کرد CUDA کوانتومی، بستری برای ساخت الگوریتم های کوانتومی با استفاده از محبوب کامپیوتر کلاسیک زبان های برنامه نویسی C++ و python. این برنامه به اجرای الگوریتم در رایانه های کوانتومی و کلاسیک بسته به اینکه کدام سیستم در حل مشکل کارآمدتر است کمک می کند.

پلتفرم جدید به نام CUDA نامگذاری شده است، نرم افزاری که اکثر توسعه دهندگان هوش مصنوعی برای دسترسی به واحد پردازش گرافیکی انویدیا (GPU) از آن استفاده می کنند و به تراشه های انویدیا مزیت رقابتی بزرگی بخشیده است.

تیم کوستا، مدیر HPC و کوانتوم انویدیا، می‌گوید: «CUDA کوانتوم همین کار را برای محاسبات کوانتومی انجام می‌دهد و دانشمندان حوزه را قادر می‌سازد تا کوانتوم را به طور یکپارچه در برنامه‌های خود ادغام کنند و به فناوری محاسباتی مخرب جدید دسترسی پیدا کنند.»

کاستا گفت، یک تفاوت این است که در حالی که CUDA اختصاصی است، CUDA Quantum منبع باز است و با ورودی بسیاری از شرکت های محاسبات کوانتومی توسعه یافته است.

انویدیا همچنین یک سیستم سخت افزاری جدید به نام DGX Quantum را برای اتصال به آن راه اندازی کرد به اندازه یک کامپیوتر با کامپیوترهای کلاسیک این دستگاه با مشارکت استارتاپ کوانتومی مستقر در اسرائیل طراحی شده است که سخت افزار آن با پردازنده های کوانتومی ارتباط برقرار می کند.

ایتامار سیوان، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل ماشین های کوانتومی، می گوید: «ما شاهد تقاضای بیشتری برای ادغام این رایانه های کوانتومی با رایانه های استاندارد هستیم.

در حالی که رایانه‌های کوانتومی می‌توانند به طور بالقوه برخی از محاسبات را میلیون‌ها برابر سریع‌تر از سریع‌ترین ابررایانه‌ها سرعت دهند، هنوز مشخص نیست که چه زمانی این اتفاق می‌افتد. سیوان گفت و حتی زمانی که آنها به اندازه کافی خوب می شوند تا مفید باشند، باید با رایانه های دیجیتال قدرتمند جفت شوند تا کار کنند.

کاستا می‌گوید: «تمام کوانتوم‌های امروزی تحقیق است، نه تولید، و این هفته آینده تغییر نخواهد کرد. او افزود که با DGX Quantum، محققان قادر خواهند بود برنامه های کاربردی ترکیبی و روش های حیاتی را برای آینده محاسبات کوانتومی توسعه دهند.

جوایز GN

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا