دیجیتال مارکتینگ

مشاغل بازاریابی جدید که می توانند بر هوش مصنوعی تمرکز کنند [Data + Examples]

بر کسی پوشیده نیست که هوش مصنوعی به سرعت در حال تغییر صنعت بازاریابی است.

در واقع، جدیدترین نظرسنجی وضعیت هوش مصنوعی ما نشان داد که 62 درصد از رهبران بازاریابی و 66 درصد از رهبران مشاغل قبلاً کارمندان جدیدی را برای کمک به استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی / اتوماسیون استخدام کرده اند.

اما رهبران بازاریابی و کسب و کار دقیقاً برای چه نقش هایی استخدام می کنند؟ در اینجا چیزی است که ما پیدا کرده ایم.

مشاغل بازاریابی هوش مصنوعی

مربیان هوش مصنوعی

نویسندگان با تجربه هوش مصنوعی

بازاریابان دیجیتال با دانش هوش مصنوعی

مشاغل بازاریابی مبتنی بر هوش مصنوعی چه معنایی برای بازاریابان دارد؟

راهنمای رایگان: نحوه استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی محتوا [Download Now]

مشاغل بازاریابی هوش مصنوعی

موارد زیر مشاغل و فرصت‌های بازاریابی هستند که به دلیل پیشرفت در هوش مصنوعی و اتوماسیون بازاریابی در حال افزایش هستند.

مربیان هوش مصنوعی

هوش مصنوعی باید برای یادگیری، بهبود و دارایی عالی برای هر استراتژی بازاریابی آموزش ببیند. با این حال، اگر این فناوری برای یک شرکت یا برند جدید باشد، ممکن است هیچ کارمندی در تیم نباشد که بداند چگونه هوش مصنوعی را آموزش دهد.

در نتیجه، بسیاری از رهبران بازاریابی و کسب و کار افرادی را برای آموزش این فناوری استخدام می کنند. به عنوان مثال، لیست مشاغل زیر از Scale AI است و برای موقعیتی به نام آموزش هوش مصنوعی برای کارشناسان بازاریابی است.

آگهی استخدام برای آموزش هوش مصنوعی برای کارشناسان مارکتینگ؛ مشاغل هوش مصنوعی در بازاریابیمنبع تصویر

این شرکت به دنبال نویسندگانی است که وظیفه پروژه های مربوط به مدل های هوش مصنوعی مولد را بر عهده خواهند داشت.

مسئولیت‌های آن‌ها شامل آزمایش فناوری، تجزیه و تحلیل پاسخ‌های فناوری به درخواست‌ها و اطمینان از دقیق بودن محتوای تولید شده است.

این منطقی است زیرا 55٪ از بازاریابان فقط تا حدودی مطمئن هستند که محتوای تولید شده توسط AI دقیق است، در حالی که طبق نظرسنجی ما فقط 23٪ بسیار مطمئن هستند.

آماری که نشان می دهد 55 درصد از بازاریابان فقط تا حدودی مطمئن هستند که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی دقیق است. مشاغل هوش مصنوعی در بازاریابی

نویسندگان با تخصص هوش مصنوعی

بسیاری از رهبران بازاریابی و کسب و کار نویسندگانی را استخدام می کنند که از هوش مصنوعی برای ساده کردن فرآیند نوشتن و تولید سریع محتوا راحت هستند.

به عنوان مثال، فهرست مشاغل زیر از Cyberfunnels به یک کپی رایتر با تجربه هوش مصنوعی نیاز دارد.

آگهی استخدام به دنبال یک کپی رایتر با تخصص هوش مصنوعی؛ مشاغل هوش مصنوعی در بازاریابیمنبع تصویر

مسئولیت‌ها شامل استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای «تقویت فرآیند کپی‌نویسی، تولید بینش‌های مبتنی بر داده و بهینه‌سازی عملکرد محتوا» است. همچنین انتظار می‌رود که متقاضیان در زمینه بهترین شیوه‌های هوش مصنوعی در نوشتن به‌روز باشند.

فهرست شغل دیگری، این بار برای Miaplaza Inc.، به یک نویسنده محتوای SEO نیاز دارد که بتواند از ابزارهایی مانند ChatGPT برای نوشتن کارآمد استفاده کند.

جای تعجب نیست که مشاغل بازاریابی مانند نوشتن محتوا و کپی رایتینگ بر ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT تمرکز دارند. در نظرسنجی ما، 45 درصد از بازاریابان گفتند که از هوش مصنوعی مولد در جنبه تولید محتوای نقش خود، از جمله نوشتن، استفاده می‌کنند.

علاوه بر این، 69 درصد از بازاریابان گفتند که هوش مصنوعی مولد برای استراتژی بازاریابی محتوای آنها مهم است.

بازاریابان دیجیتال با دانش هوش مصنوعی

دیجیتال مارکتینگ حوزه ای است که سال هاست وجود داشته است. با این حال، موقعیت های بازاریابی دیجیتال بیشتری به کارمندانی نیاز دارند که می دانند چگونه از هوش مصنوعی استفاده کنند.

به عنوان مثال، در آگهی شغلی زیر، Miller’s Ale House به دنبال مدیر بازاریابی Sr می‌گردد که از داده‌ها، هوش مصنوعی و اتوماسیون بازاریابی برای افزایش رشد استفاده کند.

پست شغلی به دنبال یک مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال با دانش هوش مصنوعی؛ مشاغل هوش مصنوعی در بازاریابیمنبع تصویر

طبق نظرسنجی ما، 45 درصد از بازاریابان هنگام تجزیه و تحلیل و گزارش داده ها از هوش مصنوعی مولد استفاده می کنند.

بنابراین، احتمال زیادی وجود دارد که نقش‌های مدیر بازاریابی بیشتری مانند نقش بالا، به بازاریاب‌هایی نیاز داشته باشد که از هوش مصنوعی برای جمع‌آوری و ثبت کارآمد داده‌ها راحت هستند.

آماری که نشان می دهد 45 درصد از بازاریابان هنگام تجزیه و تحلیل و گزارش داده ها از هوش مصنوعی مولد استفاده می کنند. مشاغل هوش مصنوعی در بازاریابی

مشاغل بازاریابی مبتنی بر هوش مصنوعی چه معنایی برای بازاریابان دارد؟

در نهایت، بازاریابان باید خود را با ابزارهای هوش مصنوعی/اتوماسیون آشنا کنند تا در صنعت خود و بازار کار رقابتی باقی بمانند. خوشبختانه، منابعی برای آموزش بازاریابان در مورد هوش مصنوعی و افزایش مجموعه مهارت های آنها در دسترس است.

دوره های آموزشی لینکدین

LinkedIn Learning 100 دوره آموزشی هوش مصنوعی و ماشینی ارائه می دهد، از جمله:

دوره و گواهینامه های مبانی هوش مصنوعی

IBM یک دوره مقدماتی در زمینه هوش مصنوعی به نام AI Foundations for Everyone Specialization دارد و فرصت هایی را برای بازاریابان و رهبران کسب و کار فراهم می کند تا گواهینامه هایی برای هوش مصنوعی کاربردی، مهندسی هوش مصنوعی و یادگیری ماشین دریافت کنند.

دوره آموزشی خرابی یادگیری ماشین گوگل

اگر می‌خواهید خلاصه‌ای سریع از یادگیری ماشینی داشته باشید، دوره آموزشی تصادفی رایگان یادگیری ماشین Google را بررسی کنید. این دوره شامل مطالعات موردی، درس های ویدئویی، سخنرانی های مجازی و بیش از 30 تمرین است.

هوش مصنوعی احتمالاً به تغییر صنعت بازاریابی ادامه خواهد داد، اما این بدان معنا نیست که این فناوری بلافاصله برای شغل شما آمده و آن را منسوخ می کند.

در حال حاضر، پیشرفت در هوش مصنوعی به این معنی است که شما باید مهارت ها و دانش خود را در مورد این موضوع گسترش دهید تا شما و شرکتتان بتوانید به پیشرفت خود ادامه دهید.

دعوت به اقدام جدید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا