دیجیتال مارکتینگ

چگونه درک هوش مصنوعی در دهه گذشته تغییر کرده است [Comparing New & Old Consumer Data]

هوش مصنوعی ممکن است مانند یک روند فناوری جدید به نظر برسد، اما در واقع سال‌ها در زندگی صاحبان مشاغل، بازاریابان و مصرف‌کنندگان وجود داشته است. بنابراین، چگونه درک هوش مصنوعی در طول زمان تغییر کرده است؟

برای پاسخ به این سوال، به داده‌هایی که HubSpot در نظرسنجی سال 2017 از بیش از 1400 مصرف‌کننده در سراسر جهان انجام دادیم، نگاه کردیم.

سپس آن داده‌ها را با بررسی وضعیت هوش مصنوعی در سال 2023 مقایسه کردیم، که در آن بیش از 1350 متخصص کسب‌وکار را مورد بررسی قرار دادیم.

چگونه مردم در مورد هوش مصنوعی در سال 2017 احساس کردند

نحوه درک مردم از هوش مصنوعی در سال 2023

چگونه درک هوش مصنوعی می تواند تغییر کند

گزارش رایگان: وضعیت هوش مصنوعی در سال 2023

چگونه مردم در مورد هوش مصنوعی در سال 2017 احساس کردند

در سال 2017، 86 درصد از مردم می خواستند ابزارهای هوش مصنوعی را امتحان کنند. ما همچنین به کسب‌وکارها پیشنهاد دادیم که از همان ابتدا به این علاقه دست یابند تا خود را از رقبا متمایز کنند، به ویژه در مورد خدمات مشتری. چگونه درک هوش مصنوعی در دهه گذشته تغییر کرده است

در مورد خدمات، گزارش سال 2017 ما همچنین نشان داد که 57٪ از مصرف کنندگان علاقه مند به دریافت پاسخ های بلادرنگ از ربات ها در وب سایت شرکت هستند.

بسیاری از مصرف‌کنندگان همچنین گزارش دادند که از فناوری‌های مجهز به هوش مصنوعی برای درخواست‌های خدمات مشتری بیشتر استفاده می‌کنند.

وقتی از پاسخ دهندگان پرسیدیم که چگونه ترجیح می دهند در یک تنظیمات سرویس به آنها کمک شود، 40٪ اهمیتی نمی دادند که توسط یک شخص یا ابزار هوش مصنوعی پشتیبانی می شوند.

جالب‌ترین یافته از گزارش سال 2017 ما این بود که بسیاری از پاسخ‌دهندگان هیچ ایده‌ای نداشتند که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. تنها 37 درصد از پاسخ دهندگان ما گفتند که از ابزار هوش مصنوعی استفاده کرده اند.

با این حال، از طریق پرسش‌های بعدی، متوجه شدیم که ۶۳ درصد از پاسخ‌دهندگانی که گفته‌اند از فناوری‌های هوش مصنوعی استفاده نمی‌کنند، در واقع از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند – آنها فقط نمی‌دانستند که موتورهای جستجوی صوتی یا برنامه‌هایی مانند سیری از هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کنند.

چگونه مردم امروز هوش مصنوعی را درک می کنند

بررسی وضعیت هوش مصنوعی ما در سال 2023 نشان می‌دهد که نگرش‌های پیرامون هوش مصنوعی مطلوب است و حرفه‌ای‌های تجاری در سراسر جهان همچنان به استفاده از این فناوری علاقه‌مند هستند.

به طور کلی، متخصصان کسب و کار بیشتر از استفاده از هوش مصنوعی در گردش کار خود آگاه هستند. نظرسنجی ما نشان می دهد که 35 درصد از بازاریابان، 54 درصد از وبلاگ نویسان و 41 درصد از رهبران کسب و کار از ابزارهای هوش مصنوعی مانند چت بات ها، جاسپر، گرامرلی و غیره در جریان کاری خود استفاده می کنند.

طبق نظرسنجی ما، نموداری که درصد مشاغل مختلف با استفاده از هوش مصنوعی را نشان می دهد.علاوه بر این، 80 درصد از متخصصان کسب و کار موافق هستند که ابزارهای هوش مصنوعی/اتوماسیون می تواند به آنها کمک کند زمان کمتری را برای کارهای دستی مانند ورود داده ها یا برنامه ریزی جلسات صرف کنند.

78 درصد می گویند که ابزارهای هوش مصنوعی/اتوماسیون می تواند به آنها کمک کند تا زمان بیشتری را برای مهم ترین جنبه های نقش خود صرف کنند.

به یاد دارید که گفتیم 40 درصد از مشتریان اهمیتی نمی‌دهند که ابزار هوش مصنوعی به آنها کمک کند؟ خوب، در سال 2023، 57 درصد از متخصصان پشتیبانی مشتری موافق هستند که هوش مصنوعی می تواند به آنها در شخصی سازی تجربه مشتری کمک کند.

علاوه بر این، 62 درصد موافقند که ابزارهای هوش مصنوعی به آنها کمک می کند تا مشتریان خود را بهتر درک کنند، و 71 درصد معتقدند که هوش مصنوعی می تواند به آنها در بهبود تجربه کلی مشتری کمک کند.

چگونه درک هوش مصنوعی می تواند تغییر کند

بر اساس گزارش فوربس، بازار هوش مصنوعی تا سال 2027 به 407 میلیارد دلار خواهد رسید که یک جهش بزرگ از درآمد تخمینی 86.9 میلیارد دلاری آن در سال 2022 است.

با رشد بازار هوش مصنوعی، پیش‌بینی می‌کنم هوش مصنوعی در پنج سال آینده رایج‌تر شود زیرا مصرف‌کنندگان، صاحبان مشاغل و بازاریابان راه‌هایی برای استفاده از آن در گردش کار و کارهای روزانه خود پیدا می‌کنند.

فوربس در حال حاضر گزارش داده است که 60 درصد از صاحبان مشاغل می گویند هوش مصنوعی بهره وری را افزایش می دهد.

درک هوش مصنوعی این خواهد بود که ابزاری است که باعث صرفه جویی در زمان و افزایش بهره وری می شود که می تواند تجربه مشتری را بهبود بخشد. در واقع، هوش مصنوعی می‌تواند به یک ضرورت برای کسب‌وکارهایی تبدیل شود که می‌خواهند رقابتی باقی بمانند.

هوش مصنوعی همچنین نحوه پیمایش مصرف کنندگان در وب را تغییر می دهد و به این کار ادامه خواهد داد.

طبق نظرسنجی ما در سال 2023، 53 درصد از متخصصان موافق هستند که بیشتر مردم تا سال 2024 به جای موتورهای جستجو مانند Google از چت ربات هایی مانند ChatGPT برای پاسخ به سؤالات خود استفاده خواهند کرد.

از آنجایی که مصرف‌کنندگان بیشتری از ابزارهایی مانند ChatGPT برای یافتن محصولات، خدمات و پاسخ‌ها استفاده می‌کنند، بازاریاب‌های دیجیتال باید خود را تطبیق دهند.

البته، بازاریابان دیجیتال باید از هوش مصنوعی و ابزارهای اتوماسیون برای ساده‌سازی گردش کار خود و تولید سریع‌تر محتوای بازاریابی استفاده کنند.

با این حال، آنها همچنین باید رویکرد خلاقانه‌تری داشته باشند و محتوای شخصی‌سازی‌شده و اصلی‌تری ایجاد کنند که برجسته‌تر باشد و به سؤالات خاص فراتر از محدودیت‌های چت‌بات‌ها پاسخ دهد.

در نهایت، هوش مصنوعی راه به جایی نمی برد، و جالب است که ببینیم چگونه در آینده به کار گرفته خواهد شد.

دعوت به اقدام جدید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا