ارز دیجیتال

تصمیم FOMC ایالات متحده چگونه می تواند بر بازار ارزهای دیجیتال تأثیر بگذارد؟

افزایش اخیر قیمت‌های بیت‌کوین و اتریوم توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران و معامله‌گران را به خود جلب کرده است، به طوری که هر دو ارز دیجیتال طی چند ماه گذشته افزایش ارزش قابل توجهی را تجربه کرده‌اند.

با این حال، تصمیم آتی نرخ بهره توسط فدرال رزرو ایالات متحده (FOMC) باعث ایجاد تردید و گمانه زنی در مورد چگونگی تأثیر آن بر بازار ارزهای دیجیتال شده است.

بیت کوین (BTC)، بزرگترین ارز رمزنگاری شده جهان، صبح چهارشنبه موفق شد قدرت خود را بازیابد و به بالاترین حد خود در 9 ماه اخیر به بالای 28 هزار دلار رسید، زیرا معامله گران صبورانه منتظر نتیجه نشست کمیته بازار آزاد فدرال ایالات متحده (FOMC) بودند، که ممکن است منجر به افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره

در همین حال، دومین ارز دیجیتال بزرگ، اتریوم، افزایش قابل توجهی داشته است و در 24 ساعت گذشته 3.50 درصد رشد داشته است.

چندین ارز رمزپایه معروف، از جمله Dogecoin (DOGE) و Litecoin (LTC) نیز موفق شدند در سبزها قرار بگیرند. در زمان نگارش این مقاله، ارزش بازار جهانی کریپتو 1.18 تریلیون دلار بود که نشان دهنده افزایش 2.20 درصدی 24 ساعته است.

بیت کوین در بحبوحه فروپاشی موسسات مالی جهانی تا 40 درصد افزایش یافت

بیت کوین بیش از 40 درصد افزایش یافته است که عمدتاً به دلیل فروپاشی بانک های بزرگ است. این امر باعث شده است که سرمایه گذاران اعتماد خود را به سیستم مالی از دست بدهند و به بیت کوین به عنوان جایگزین قابل اعتمادتری روی بیاورند.

بیت کوین به بالاترین سطح خود یعنی 28000 دلار رسیده است که بالاترین سطح از ژوئن 2022 است. در نتیجه، مردم به بیت کوین قابل اعتمادتر از بانک ها نگاه کرده اند.

در نتیجه، محبوبیت بیت کوین در حال افزایش است زیرا افراد بیشتری آن را خریداری می کنند در حالی که هنوز نسبتاً ارزان است، و موسسات در تلاش هستند تا با تقاضای رو به رشد همراهی کنند.

شایان ذکر است که بیت‌کوین یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز است که توسط بانک‌های مرکزی یا مؤسسات مالی کنترل نمی‌شود و همین امر باعث شده تا در دوران رکود اقتصادی به عنوان یک دارایی امن شناخته شود.

افزایش سریع ارزش بیت کوین به دلیل چندین ورشکستگی مهم بانکی بر اهمیت فزاینده ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز در چشم انداز مالی امروز تاکید می کند.

از آنجایی که سازمان ها و افراد بیشتری به دنبال بیت کوین به عنوان جایگزینی مناسب برای سیستم های مالی مستقر هستند، انتظار می رود که محبوبیت آن در ماه های آینده همچنان رو به افزایش باشد.

شاخص ترس و طمع نشان می دهد که سرمایه گذاران بیت کوین مطمئن هستند

شایان ذکر است که شاخص ترس و طمع وسیله ای برای سرمایه گذاران برای سنجش احساسات خود در مورد بیت کوین و بخش ارزهای دیجیتال است. با این حال، مقادیر از 1 تا 100 متفاوت است، که 1 نشان می دهد که سرمایه گذاران به شدت ترسیده اند و 100 نشان می دهد که آنها کاملاً مطمئن هستند.

بر اساس تحلیل های اخیر، امتیاز ترس و طمع بیت کوین در حال حاضر 68 است که بالاترین میزان در سال جاری بوده است. این نشان می دهد که سرمایه گذاران نسبت به آینده بیت کوین کاملاً خوش بین هستند و انتظار دارند ارزش آن بیشتر شود.

نشست FOMC و نرخ بهره فدرال رزرو می تواند بر قیمت بیت کوین تأثیر بگذارد

معامله گران از نزدیک جلسه کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) را که قرار است در اواخر روز برگزار شود، زیر نظر دارند. تصمیم فدرال رزرو در مورد نرخ بهره ایالات متحده می تواند بر قیمت بیت کوین تأثیر بگذارد و بنابراین، فعالان بازار مشتاقانه منتظر نتیجه نشست هستند.

توجه به این نکته مهم است که در سال 2022، فدرال رزرو چندین بار نرخ بهره را افزایش داد تا با افزایش تورم مبارزه کند. با این حال، در دسامبر همان سال، آنها افزایش نرخ را به 0.50٪ و سپس به 0.25٪ در فوریه 2023 کاهش دادند.

به دنبال این، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو پیشنهاد کرد که به دلیل عملکرد قوی اقتصاد، ممکن است نیاز باشد که نرخ بهره فراتر از آنچه در ابتدا پیش بینی شده بود افزایش یابد.

در نتیجه، قیمت ارزهای دیجیتال کاهش یافت و بیت کوین به زیر 22000 دلار رسید.

بحران مالی جهانی کنونی ممکن است بر تصمیم فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره طبق برنامه تاثیر بگذارد و حتی ممکن است کاهش آن را در نظر بگیرد. اگر نرخ بهره کاهش یابد، می تواند منجر به افزایش ارزش بیت کوین شود.

قیمت بیت کوین

قیمت فعلی بیت کوین 28300 دلار است و حجم معاملات 24 ساعته آن 35.1 میلیارد دلار است. در 24 ساعت گذشته، ارزش بیت کوین 1.50 درصد افزایش یافته است.

از روز چهارشنبه، جفت BTC/USD پس از عبور از سطح مقاومت 27750 دلاری، نزدیک به آستانه 28000 دلار تثبیت می شود. اگر این روند صعودی ادامه یابد، ارزش بیت کوین به طور بالقوه می تواند به 29250 یا 30700 دلار برسد.

1679471104 334 تصمیم FOMC ایالات متحده چگونه می تواند بر بازار ارزهای
نمودار قیمت بیت کوین – منبع: Tradingview

اگر بیت کوین از سطوح پشتیبانی 26700 دلار یا 25200 دلار عبور کند، سطح پشتیبانی بعدی 23150 دلار خواهد بود.

با این حال، با وجود پتانسیل رکود، روند کلی بیت کوین به دلیل شکل گیری شمع های صعودی صعودی باقی می ماند. بیایید منتظر نشست FOMC ایالات متحده برای تعیین روندهای بیشتر در بازار باشیم.

اکنون بیت کوین بخرید

قیمت اتریوم

قیمت فعلی اتریوم 1800 دلار است و حجم معاملات 24 ساعته آن 10.7 میلیارد دلار است. اتریوم در چند ساعت اخیر نزدیک به 4 درصد افزایش یافته است. اتریوم در حال حاضر در تلاش برای عبور از سطح مقاومت 1800 دلاری است و در نزدیکی منطقه حمایت 1700 دلار ثابت مانده است.

اگر جفت ETH/USD بتواند از سطح 1800 دلار عبور کند، انتظار می رود که در آستانه 1900 دلار با مقاومت روبرو شود.

1679471104 110 تصمیم FOMC ایالات متحده چگونه می تواند بر بازار ارزهای
نمودار قیمت اتریوم – منبع: Tradingview10:29 صبح

انتظار می رود جفت ETH/USD سطوح پشتیبانی را در 1700 دلار یا 1620 دلار پیدا کند.

اکنون ETH بخرید

ارزهای دیجیتالی که باید در سال 2023 تماشا کنید

لیست انتخاب شده تیم گفتگوی صنعت Cryptonews از 15 آلتکوین برتر برای تماشا در سال 2023 را بررسی کنید. این لیست به طور مرتب با پروژه های جدید ICO و آلت کوین ها به روز می شود، بنابراین حتماً برای آخرین به روز رسانی ها مرتباً بررسی کنید.

سلب مسئولیت: بخش Industry Talk دارای بینش های بازیگران صنعت کریپتو است و بخشی از محتوای سرمقاله Cryptonews.com نیست.

بهترین قیمت را برای خرید/فروش ارز دیجیتال بیابید

1679471104 665 تصمیم FOMC ایالات متحده چگونه می تواند بر بازار ارزهای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا