دیجیتال مارکتینگ

یک رزومه چقدر باید باشد؟ تمام آنچه نیاز است بدانید

با نامشخص بودن بازار کار، داشتن یک رزومه به روز شده که تجربه شما را منعکس می کند، هرگز مهم نبوده است. وقتی رزومه خود را به روز می کنید، ممکن است تعجب کنید که رزومه شما چقدر باید باشد و شامل چه مواردی باشد.

طول رزومه شما به مدت زمان کار، انواع کارهایی که انجام داده اید و مشاغلی که برای آنها درخواست می دهید بستگی دارد.

در اینجا، ما شما را راهنمایی می کنیم که رزومه شما بر اساس معیارهای مختلف چه مدت باید باشد. این شامل محدوده تجربه شما و مدت زمانی است که کار کرده اید.

مدت زمان رزومه چقدر باید باشد؟

بهترین تمرینات طول رزومه

→ اکنون دانلود کنید: 12 الگوی رزومه [Free Download]

مدت زمان رزومه چقدر باید باشد؟

در حالی که هیچ قانون سخت و سریعی برای مدت زمان رزومه شما وجود ندارد. با این حال، بر اساس تجربه شما راهنمایی مفیدی وجود دارد.

هرچه مختصرتر باشد، بهتر است. اگر 0 تا 5 سال تجربه دارید، داشتن رزومه یک صفحه ای بهتر است.

این قوانین با پیشرفت شغلی شما متفاوت است. طول بر اساس میزان اطلاعاتی که باید برای نقش‌هایی که درخواست می‌کنید درج کنید تغییر می‌کند.

رزومه یک فارغ التحصیل اخیر متفاوت از رزومه فردی است که بیش از 20 سال کار کرده است.

در اینجا، ما بررسی می کنیم که چگونه طول ها ممکن است با توجه به نقش هایی که برای آنها درخواست می کنید متفاوت باشد.

برای نقش های سطح ورودی

طول رزومه، سطح ورودی

منبع تصویر

هنگامی که تازه کار خود را شروع می کنید، جمع آوری رزومه کاری می تواند کار دلهره آور باشد. ممکن است سوالات زیادی در مورد اینکه چه چیزهایی باید بنویسید و رزومه شما چقدر باید باشد از خود بپرسید.

زمانی که رزومه خود را برای نقش های ابتدایی ارسال می کنید، طول رزومه شما با چند سال تجربه مرتبط است. اگر کمتر از پنج سال تجربه داشته باشید یک صفحه باید خوب کار کند.

حتی اگر چندین شغل دارید یا در شرکت های مختلف کار کرده اید، باید تخصص خود را در یک صفحه تثبیت کنید. می توانید کارآموزی یا مشاغل نامربوط را در تابستان های گذشته حذف کنید.

در عوض، روی نقش هایی با تجربه مرتبط تر و نقش های حرفه ای و تمام وقت خود تمرکز کنید.

برای نقش های سطح متوسط

طول رزومه، سطح متوسط

منبع تصویر

نقش های سطح متوسط، بسته به میزان تجربه شما، دشوار هستند. با بیش از 8 سال تجربه، می توانید رزومه ای طولانی تر از یک صفحه داشته باشید و نقش ها و مسئولیت های خود را بیشتر توضیح دهید.

با این حال، بسیاری از مدیران استخدام ترجیح می دهند مدارک شما را در یک صفحه ببینند. می توانید تجربیات بی ربط و ابتدایی شغلی را کنار بگذارید. همچنین می‌توانید این نقش‌ها را با نقاط محدود مرتبط با مسئولیت‌های خود فهرست کنید.

این به شما فضای بیشتری برای تمرکز بر نقش های مرتبط ترتان می دهد.

از بهترین قضاوت خود برای تنظیم رزومه با نقش استفاده کنید. انتخابی بودن در مورد اطلاعاتی که درج می کنید، مسیر شغلی شما را نشان می دهد و در عین حال بر نکات برجسته شغلی خود تمرکز می کنید.

برای نقش های ارشد

طول رزومه، سطح ارشد

منبع تصویر

با بالا رفتن درجه ارشد نقش هایی که برای آنها درخواست می کنید، می توانید طول رزومه خود را افزایش دهید. برای نقش های رهبری ارشد، می توانید دو تا سه صفحه را انتخاب کنید.

ممکن است به این اتاق اضافی نیاز داشته باشید تا در مورد نقش های مدیر قبلی یا رهبری خود به اشتراک بگذارید.

هر چیزی بیش از سه صفحه احتمالاً توسط استخدام کنندگان نادیده گرفته می شود. حتی با داشتن فضای اضافی، می خواهید روی نکات برجسته شغل خود تمرکز کنید. معیارهای مربوط به دستاوردهای خود را در نظر بگیرید که می توانید در مصاحبه ها آنها را گسترش دهید.

فراتر از هشت سال تجربه، احتمالاً به دنبال یک نقش رهبری هستید. در این سناریو، زیپیا پیشنهاد می‌کند که بر روی 10 تا 15 سال گذشته تجربه رهبری خود تمرکز کنید.

برای نقش های آکادمیک

طول رزومه، تحصیلیمنبع تصویر

رزومه تحصیلی با رزومه سنتی متفاوت است. آنها شامل اطلاعاتی در مورد مطالعات، دوره های آموزشی و انتشارات شما در مجلات معتبر می باشند.

برای نقش های آکادمیک، رزومه شما باید بیشتر از دو صفحه باشد تا شامل تمام مجوزها، پتنت ها یا انتشارات شما باشد. این امکان وجود دارد که رزومه تحصیلی شما حداکثر 15 صفحه باشد تا منعکس کننده کاری باشد که انجام داده اید.

در اینجا، شما آزادی بیشتری با طول دارید و می توانید بهترین قضاوت خود را هنگام تدوین رزومه به کار ببرید.

بهترین تمرینات طول رزومه

چه نیاز به اضافه کردن اطلاعات بیشتری داشته باشید یا از آنچه که در حال حاضر دارید را کاهش دهید، خوب است که با نگاهی انتقادی به رزومه خود نگاه کنید. در اینجا برخی از بهترین روش‌های طولانی مدت رزومه وجود دارد که به شما در فرآیند بازبینی کمک می‌کند.

اگر می خواهید محتوای رزومه خود را تازه کنید، حتما راهنمای ما در مورد نحوه نوشتن رزومه را مطالعه کنید. اگر در چیدمان رزومه خود گیج شده اید یا به دنبال تجدید طراحی هستید، تعدادی از قالب های رزومه ما را بررسی کنید.

بهترین تمرینات طول رزومه. فقط مرتبط ترین اطلاعات را درج کنید. حواستان به فضای سفید باشد. رزومه خود را متناسب با نقشی که درخواست می کنید تنظیم کنید.

فقط مرتبط ترین اطلاعات را درج کنید.

ما تمایل داریم که تمام وظایف شغلی خود را بنویسیم تا ثابت کنیم که در هنگام درخواست توانایی و واجد شرایط بودن داریم. برای کاهش طول رزومه خود، از این سوالات به عنوان یک چارچوب خوب استفاده کنید:

  • آیا تمام نکات موجود در رزومه من با شرح شغل مرتبط است؟
  • آیا در پاراگراف های خلاصه هر یک از وظایف شغلی خود را بیش از حد توضیح می دهم؟
  • آیا اطلاعات اضافی در رزومه من وجود دارد؟
  • آیا می توانم هر نقطه ای را حذف کنم و این اطلاعات را به جلد نامه اضافه کنم؟
  • آیا می‌توانم هر نقطه‌ای را حذف کنم و برخی از تجربیاتم را در مصاحبه مطرح کنم؟

حواستان به فضای سفید باشد.

هنگام در نظر گرفتن طول رزومه، مطمئن شوید که تعادل مناسبی را در قالب بندی ایجاد کرده اید. شما همچنان می خواهید در رزومه خود حاشیه هایی داشته باشید، اما ممکن است نازک باشند. از فاصله دوگانه خودداری کنید و از فونت فشرده استفاده کنید.

حتی می توانید فونت خود را کوچکتر کنید، به شرطی که هنوز خوانا باشد.

شما باید تمام اطلاعات خود را در هر فضای ممکن فشرده کنید. با این حال، مطمئن شوید که مطالب را خوانا و دلپذیر نگه دارید.

تخمین زده می شود که مدیران استخدام تنها 7 ثانیه را صرف بررسی رزومه می کنند. شما نمی خواهید آنها را با اطلاعات زیاد کنید. اطلاعات مربوطه را نگه دارید

اطمینان حاصل کنید که فاصله کافی برای برجسته کردن کلمات و بیان آنها وجود دارد. اطلاعات خود را شلوغ نکنید؛ ممکن است مدیر استخدام قبلاً رزومه شما را رد کند.

رزومه خود را متناسب با نقشی که درخواست می کنید تنظیم کنید.

تنظیم رزومه یک قانون کلی خوب هنگام درخواست شغل است. رسیدن به طول مناسب برای رزومه فقط به اطلاعات و تجربه مرتبط نیاز دارد. مراقب اطلاعاتی که درج می کنید باشید.

اطمینان حاصل کنید که فقط نقش ها و توضیحات مرتبط را در رزومه خود وارد کرده اید. اگر برای نقش های بازاریابی درخواست می دهید، نیازی به اضافه کردن یک دوره کارآموزی نخواهید داشت.

این کار به مقداری کار اضافی نیاز دارد، اما زمانی که مشخص کردید چه چیزی برای شغلی که درخواست می کنید ضروری است، می توانید رزومه خود را با دقت تنظیم کنید.

شما می‌دانید که چه مهارت‌ها یا ویژگی‌هایی را برجسته کنید، از چه کلمات کلیدی استفاده کنید و کدام بخش از پیشینه‌تان برای مدیر استخدام جالب‌تر خواهد بود.

چه در حال بررسی رزومه‌ای که قبلاً دارید یا از ابتدا شروع کنید، از این بهترین روش‌ها استفاده کنید تا بهترین کار خود را جلو ببرید.

شروع شدن

یک رزومه خوب باید به اندازه کافی طولانی باشد تا به طور موثر مهارت ها و صلاحیت های شما را مشخص کند، اما نه خیلی طولانی و خسته کننده. به طور معمول، یک تا دو صفحه برای اکثر برنامه های شغلی کار می کند.

در نهایت، کلید ایجاد تعادل بین عمق و اختصار است.

رزومه خود را به یکی از دوستانتان بدهید تا ببیند آیا تعادل درست را رعایت کرده اید یا خیر. گاهی اوقات، تنها چیزی که نیاز دارید یک سری دوم چشم است.

دعوت به اقدام جدید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا