برنامه نویسی

چگونه بدون تجربه شغلی پیدا کنیم: یک راهنمای کامل

این پست از فرم indeed.com دارای حق چاپ است، مقاله را در انتهای پست بررسی کنید

چگونه بدون تجربه شغلی پیدا کنیم
در اینجا هشت مرحله وجود دارد که می توانید برای به دست آوردن شغلی بدون تجربه بردارید، از کسب صلاحیت های جدید گرفته تا بهبود درخواست خود تا بتوانید کارفرمایان را تحت تاثیر قرار دهید:

  1. تجربه قابل انتقال خود را برجسته کنید اگر در حال تغییر شغل هستید، می توانید از تجربه کاری قبلی خود برای نشان دادن پتانسیل خود برای موفقیت در یک نقش جدید به کارفرمایان استفاده کنید. در رزومه و نامه خود، کارهایی را که انجام داده اید و مرتبط با وظایف موقعیت جدید است، برجسته کنید. مهارت‌های قابل انتقالی را که در نقش‌های قبلی خود توسعه داده‌اید در نظر بگیرید و روی آن‌ها در رزومه خود تأکید کنید.
  • برای مثال، اگر در حال حاضر به عنوان یک باریستا کار می‌کنید و می‌خواهید نماینده خدمات مشتری شوید، می‌توانید مهارت‌هایی را که در نقش فعلی خود ایجاد کرده‌اید، مانند ارتباط، صمیمیت و توانایی حل تعارضات یا شکایات به شیوه‌ای حرفه‌ای شرح دهید. حتی اگر شغل فعلی شما ارتباط نزدیکی با شغلی که می‌خواهید ندارد، احتمالاً می‌توانید چند مهارت یا وظایف شغلی مشابه را پیدا کنید که در درخواست خود برجسته کنید.

مطالب مرتبط: نحوه تغییر شغل: راهنمای گام به گام

  1. بر مهارت‌های نرم خود تأکید کنید مهارت‌های نرم تقریباً برای هر شغلی ضروری هستند و مختص صنایع نیستند. هنگام درخواست شغل جدید یا تغییر شغل، بر مهارت های نرمی که می توانید برای انجام کار به خوبی استفاده کنید، تأکید کنید. ویژگی های شخصیتی خود را در نظر بگیرید که به شما امکان می دهد وظایف نقش فعلی خود را انجام دهید، مانند توجه به جزئیات. اگر تجربه کاری قبلی ندارید، راه‌هایی را در نظر بگیرید که ممکن است مهارت‌های نرم خود را به روش‌های دیگر نشان داده باشید، مانند داوطلب شدن یا شرکت در فعالیت‌های فوق برنامه.

در مورد صنعت مورد نظر خود تحقیق کنید تا مهارت های نرمی که کارفرمایان می خواهند کاندیداها داشته باشند را مشخص کنید. برخی از مهارت‌های نرم که ممکن است در حین جستجوی شغل مفید باشد، عبارتند از:

آ. ارتباط
ب سازمانی
ج حل مسئله
د توجه به جزئیات
ه. مدیریت زمان
f. مهارت های بین فردی
g. خلاقیت
ساعت سازگاری یا انعطاف پذیری
من. کار گروهی
j رهبری
مطالب مرتبط: 15 نوع مهارت نرم حرفه ای (با تعاریف)

  1. کار داوطلبانه یا کارآموزی را در نظر بگیرید کار داوطلبانه و کارآموزی اغلب می تواند به شما کمک کند مهارت ها و تجربیات ارزشمندی را برای برجسته کردن در رزومه خود به دست آورید. فرصت های داوطلبانه یا کارآموزی مرتبط با اهداف شغلی خود را جستجو کنید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید در تولید ویدیو کار کنید، می‌توانید برای یک سازمان غیرانتفاعی در منطقه خود برای فیلمبرداری و ویرایش ویدیوهای بازاریابی داوطلب شوید. با تکمیل این نوع کار، می‌توانید در مورد صنعت و مسئولیت‌های روزانه یک موقعیت جدید و در عین حال کسب تجربه مرتبط برای گنجاندن در رزومه خود، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

مطالب مرتبط: پرسش و پاسخ: چگونه در هر سنی کارآموزی بگیریم

  1. آموزش در حین کار به دست آورید برخی از شرکت ها آموزش های حین کار را ارائه می دهند تا به شما کمک کنند در موقعیت جدید به سرعت تجربه کسب کنید. بسیاری از افراد در موقعیت های تجاری مانند جوشکار، نجار و مکانیک، آموزش های حین کار را برای یادگیری مهارت های حرفه خود بدون تجربه قبلی کامل می کنند. بسته به موقعیت و صنعت، این آموزش ممکن است پولی یا بدون پرداخت باشد. درباره شرکت‌ها یا صنایعی که آموزش‌های حین کار ارائه می‌دهند تحقیق کنید تا ببینید آیا آن موقعیت‌ها به شما علاقه دارند و با اهداف شغلی بلندمدت شما همسو هستند یا خیر.

مطالب مرتبط: آموزش حین کار چیست؟

  1. رزومه و نامه پوششی خود را سفارشی کنید هنگامی که برای مشاغلی با تجربه کاری محدود یا بدون سابقه کاری قبلی درخواست می دهید، رزومه و نامه پوششی خود را برای هر موقعیت شخصی سازی کنید. شرح شغل را مرور کنید و از کلمات کلیدی مشابه در مواد درخواستی خود برای توصیف مهارت های قابل انتقال و سایر مدارک خود استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر موقعیت یک دستیار بازاریابی از نامزدهایی با دانش رسانه های اجتماعی و مهارت های ارتباطی قوی درخواست می کند، راه هایی برای نشان دادن این توانایی ها در رزومه و نامه خود بیابید.

ممکن است تهیه رزومه ای کلی که تمام مهارت ها، تحصیلات و تجربیات شما، از جمله مشاغل در نقش یا صنعت دیگری، کار داوطلبانه و دوره های کارآموزی را فهرست کند، مفید باشد. سپس یک نسخه جدید از رزومه را برای هر شغلی که برای آن درخواست می کنید ایجاد کنید و آن را مطابق با شرایط هر موقعیت خاص تنظیم کنید. سفارشی کردن رزومه خود برای هر موقعیت می تواند به شما کمک کند به کارفرما نشان دهید که چگونه می توانید از مهارت های مرتبط خود برای موفقیت در یک نقش جدید استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه رزومه خود را با شرح شغل تنظیم کنید (با مثال)

  1. شبکه ای بسازید با ایجاد شبکه با افراد در موقعیت ها یا صنایعی که می خواهید در آن کار کنید، می توانید ارتباطات حرفه ای را برای پیشرفت شغلی خود ایجاد کنید. از دوستان و اعضای خانواده خود بپرسید که آیا کسی را می شناسند که در صنعت مورد نظر شما کار می کند و درخواست معرفی کنید. همچنین می‌توانید از طریق ایمیل با افراد تماس بگیرید و آنها را به قهوه دعوت کنید تا در مورد کارشان با شما صحبت کنند. این جلسات که به عنوان مصاحبه‌های اطلاعاتی شناخته می‌شوند، می‌توانند به شما کمک کنند تا در حین برقراری ارتباط حرفه‌ای با افراد در صنعت، در مورد شغل مورد نظر خود اطلاعات بیشتری کسب کنید.

علاوه بر مصاحبه های اطلاعاتی، می توانید از راه های دیگری نیز شبکه بسازید. برخی از استراتژی هایی که می توانید برای ملاقات با افراد در صنعت و ایجاد یک شبکه استفاده کنید عبارتند از:

پیوستن به یک سازمان حرفه ای مرتبط با نقش مورد نظر شما
شرکت در رویدادهای صنعتی، کنفرانس ها یا سمینارها
ارتباط با دیگران در شبکه های اجتماعی
مطالب مرتبط: 10 نکته برای کمک به شما در شبکه سازی مانند یک حرفه ای

  1. دوره‌ها یا گواهینامه‌های کامل می‌توانید با گذراندن دوره‌ها یا کسب گواهینامه حرفه‌ای مرتبط با کاری که می‌خواهید انجام دهید، مهارت‌های جدیدی را برای حرفه مورد نظر خود توسعه دهید. دوره های آموزشی را در یک کالج محلی یا سازمان محلی در منطقه خود جستجو کنید یا برنامه های صدور گواهینامه را به صورت آنلاین پیدا کنید. به عنوان مثال، اگر شما علاقه مند به تبدیل شدن به یک طراح وب هستید، ممکن است دوره های برنامه نویسی یا طراحی تجربه کاربری را بگذرانید. پس از تکمیل این آموزش مداوم، آن را در رزومه خود برجسته کنید تا به کارفرمایان نشان دهید که تعهد خود را به یادگیری و توسعه مهارت ها در این زمینه نشان می دهند.

علاوه بر کمک به شما در ایجاد مجموعه مهارت های مرتبط، گذراندن دوره ها یا کسب گواهینامه ها ممکن است به شما کمک کند تا با دیگران در این صنعت آشنا شوید و به شما امکان می دهد شبکه خود را ادامه دهید. همچنین ممکن است از طریق این ارتباطات در مورد فرصت های شغلی جدید بیاموزید، مربیان پیدا کنید یا مراجع حرفه ای را توسعه دهید.

مرتبط: 10 گواهینامه شغلی مورد تقاضا (و نحوه دستیابی به آنها)

  1. ایجاد یک نمونه کار برای بسیاری از مشاغل، به خصوص مشاغل خلاق، می توانید با تکمیل پروژه ها به تنهایی ثابت کنید که قادر به انجام کار هستید. به عنوان مثال، اگر می خواهید نویسنده شوید، می توانید یک وب سایت رایگان ایجاد کنید و نوشته های خود را به صورت آنلاین ارسال کنید. اگر می خواهید در نجاری کار کنید، می توانید شروع به کاردستی چند قطعه در گاراژ خود کنید. از این پروژه ها برای ایجاد یک نمونه کار حرفه ای استفاده کنید و به کارفرمایان بالقوه نشان دهید که مهارت های لازم برای انجام وظایف شغل جدید را دارید. پورتفولیو همچنین ابتکار و اشتیاق شما را برای یک نقش یا صنعت جدید نشان می دهد.

مطالب مرتبط: نمونه کار چیست؟ (به علاوه نحوه ساخت یک)
با نکاتی از Indeed برای مصاحبه آماده شوید
با سوالات و نکات تمرینی برای مصاحبه آماده شوید
نکاتی برای درخواست مشاغل بدون تجربه
در اینجا چند نکته اضافی وجود دارد که به شما کمک می کند در صورت داشتن تجربه کاری محدود، برای مشاغل درخواست دهید:

انگیزه خود را بشناسید
بدون تجربه نشان داده شده در کار، کارفرمایان ممکن است بخواهند در مورد دلیل علاقه شما به یک حرفه خاص بیشتر بدانند. در طول جستجوی شغل خود، تا آنجا که می توانید در توضیح اینکه چرا مصمم به کار در این زمینه هستید، دقیق باشید. ممکن است در مورد ارتباط شخصی با کار یا لحظه ای صحبت کنید که الهام بخش شما برای دنبال کردن این حرفه است. همچنین می توانید در رزومه، در نامه پوششی و در طول مصاحبه درباره اهداف شغلی بلندمدت خود صحبت کنید.

مطالب مرتبط: چگونه به “اهداف شغلی بلندمدت شما چیست؟”
مقاوم باش
هنگام درخواست برای مشاغل جدید در تلاش خود ثابت قدم باشید. برنامه ای برای خود ایجاد کنید و اهدافی را برای جستجوی شغل خود تعیین کنید، مانند ارسال تعداد معینی درخواست در هر هفته. برنامه هایی را که می فرستید دنبال کنید و شرکت ها را برای پرس و جو در مورد مصاحبه ها پیگیری کنید. این فداکاری می تواند به شما کمک کند مصاحبه های شغلی کسب کنید و به طور بالقوه اولین شغل خود را بدست آورید.

مرتبط: راهنمای جستجوی شغل ضروری (با نکات، پیوندها و موارد دیگر)
بازخورد بخواهید
اگر متوجه شدید که مصاحبه می‌کنید اما پیشنهادهای کاری دریافت نمی‌کنید، از کارفرمایان برای بازخورد در مورد درخواست خود بخواهید. پس از اینکه کارفرما تصمیم استخدام خود را به شما اطلاع داد، یک ایمیل دوستانه ارسال کنید و بازخورد صادقانه آنها را در مورد درخواست خود بخواهید. اگر پاسخی دریافت کردید، از بازخورد برای تنظیم رزومه یا مهارت های مصاحبه برای بهبود درخواست خود استفاده کنید.

https://www.indeed.com/career-advice/finding-a-job/get-a-job-no-experience

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا