چه طور

آنچه کسب و کارهای تجارت الکترونیک باید در مورد تجارت اجتماعی بدانند

شکوفایی اینترنت فقط نحوه گذراندن اوقات فراغت یا تعامل با افرادی را که دوستشان داریم تغییر نداده است.

اینترنت همچنین دنیای تجارت را متحول کرده و رویای مالکیت کسب و کار را برای میلیون‌ها نفری که در غیر این صورت غیرممکن می‌بود، در دسترس قرار داده است.

در واقع، داشتن یک تجارت الکترونیک به معنای درگیر شدن با یک بازار واقعاً جهانی است، یک پایگاه مشتری بالقوه که هیچ محدودیت جغرافیایی نمی شناسد.

با این حال، با وجود تمام فرصت‌های کارآفرینی عظیمی که اینترنت فراهم می‌کند، یک زیربخش از تجارت الکترونیک وجود دارد که ممکن است هنوز آن را در نظر نگیرید.

تجارت اجتماعی یک بخش تجارت الکترونیک گسترده و به سرعت در حال گسترش است که از دسترسی گسترده رسانه های اجتماعی برای افزایش آگاهی از برند، ایجاد رابطه و فروش استفاده می کند.

بیایید مزایای تجارت اجتماعی برای صاحبان مشاغل تجارت الکترونیک و استراتژی هایی را که می توانید برای ایجاد تجارت اجتماعی برای شما استفاده کنید، بررسی کنیم.

تجارت اجتماعی چیست؟

به عبارت ساده تر، تجارت اجتماعی یک استراتژی برای بازاریابی و فروش محصولات به طور کامل از طریق رسانه های اجتماعی است. از دامنه و محبوبیت عظیم رسانه های اجتماعی برای ایجاد برند و جذب و حفظ مشتری استفاده می کند.

آنچه تجارت اجتماعی را منحصر به فرد و بسیار مهم می کند صرفاً مقیاس آن است. برای مثال تخمین زده می شود که بیش از 4 میلیارد نفر در سراسر جهان به طور منظم از رسانه های اجتماعی استفاده می کنندکه بیش از نیمی از جمعیت جهان را تشکیل می دهد.

تجارت اجتماعی از مقیاس خیره کننده استفاده از رسانه های اجتماعی با ایجاد ارتباط بین صاحبان مشاغل و برندها با مشتریان احتمالی و بالقوه در پلتفرم های رسانه های اجتماعی بهره می برد.

تجارت اجتماعی به کاربران این امکان را می دهد که از شرکت ها، محصولات و خدمات جدید آگاه شوند، در مورد یافته های جدید تحقیق کنند و حتی خرید خود را بدون ترک سایت رسانه های اجتماعی تکمیل کنند. این نه تنها چرخه عمر فروش را تسریع می کند، بلکه می تواند تبدیل ها را نیز به طور چشمگیری افزایش دهد.

ظرفیت رسانه های اجتماعی برای افزایش تبدیل ها با در نظر گرفتن چهار پلتفرم برتر برای تجارت اجتماعی مشهود است. در حال حاضر، محبوب‌ترین پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی در سطح جهان، پلتفرم‌هایی هستند که مسیر تجارت اجتماعی را در پیش گرفته‌اند.

فیس بوک، اینستاگرام، پینترست و تیک تاک هستند رهبران بلامنازع در بخش تجارت اجتماعی – با انتظار می رود که بازار تا سال 2026 نزدیک به 3 تریلیون دلار درآمد ایجاد کند. جای تعجب نیست که هزاره ها و نسل Z، آن بومیان دیجیتالی اساسی، این روند را هدایت می کنند.

منبع: شاتر استاک

تفاوت بین تجارت اجتماعی و تجارت الکترونیک چیست؟

در حالی که همپوشانی های زیادی بین تجارت اجتماعی و تجارت الکترونیک وجود دارد، تفاوت ها اساسی و ضروری هستند. تجارت اجتماعی در واقع زیرمجموعه ای از تجارت الکترونیک است. این بدان معنی است که همه اشکال تجارت اجتماعی تجارت الکترونیکی هستند، اما همه تجارت الکترونیک تجارت اجتماعی نیستند.

در سنتی ترین شکل آن، تجارت الکترونیک شامل می شود بازاریابی و فروش کالاها و خدمات در سایت های برند مجزا. ممکن است یک ویترین فروشگاه مجازی باشد که بر روی یک پلت فرم تجاری مانند Shopify یا یک وب سایت تجاری منحصر به فرد با قابلیت خرید آنلاین میزبانی می شود.

اما تجارت اجتماعی شکل خاصی از تجارت الکترونیکی است که به وب سایت یا صفحه وب مارک دار متصل نمی شود. بنابراین، تجارت اجتماعی نیازی به مصرف کنندگان ندارد که از سایت های رسانه های اجتماعی که برای تحقیق یا خرید یک محصول استفاده می کنند دور شوند.

در عوض، از طریق تجارت اجتماعی، مصرف کنندگان می توانند از طریق پست های رسانه های اجتماعی از یک شرکت، محصول یا خدمات آگاه شوند. وقتی چیزی پیدا می‌کنند که علاقه‌شان را جلب می‌کند، می‌توانند با کلیک کردن بر روی پست رسانه‌های اجتماعی و هدایت شدن به صفحات رسانه‌های اجتماعی شرکت، اطلاعات بیشتری در مورد برند بیاموزند.

یا، اگر پست باعث می‌شود که محصول خیلی خوب به نظر برسد، مصرف‌کنندگان می‌توانند از فرآیند تحقیق چشم پوشی کنند و مستقیماً به گزینه «اکنون خرید کن» بپردازند.

بسیاری از پلتفرم‌های تجارت اجتماعی، مانند اینستاگرام و فیس‌بوک، به مصرف‌کنندگان این امکان را می‌دهند که فوراً از طریق درگاه‌های خود به سادگی با کلیک کردن روی یک پیوند، خرید انجام دهند.

قیف فروش تجارت اجتماعی

علاوه بر دسترسی باورنکردنی به مصرف کنندگان که تجارت اجتماعی فراهم می کند، با کارآمدتر کردن قیف فروش باعث رشد درآمد نیز می شود.

برخلاف تجارت الکترونیک سنتی، که در آن مصرف‌کننده باید فعالانه به دنبال سایت یا صفحات برند یک شرکت باشد، تجارت اجتماعی ویترین فروشگاه مجازی را به رسانه‌های اجتماعی مشتری می‌آورد.

قیف فروش تجارت اجتماعی اغلب بسیار کارآمدتر از تجارت الکترونیک سنتی است. از آنجایی که می‌توانید محصولات را مستقیماً در رسانه‌های اجتماعی تبلیغ، تحقیق و خرید کنید، مصرف‌کنندگان می‌توانند کارآمدتر از توجه به تبدیل حرکت کنند.

این به طور قابل توجهی سفر مشتری را ساده و تسریع می کند و در این فرآیند، راه را تغییر می دهد برندها مخاطبان هدف خود را درگیر می کنند و دسترسی مشتریان خود را گسترش دهند.

ساده‌سازی قیف فروش تجارت اجتماعی نیز یک مزیت قابل توجه برای کارآفرینانی است که به دنبال بهترین و سودآورترین استفاده از منابع محدود هستند. تامین بودجه برای کسب و کارهای کوچک می تواند چالش بزرگی باشد.

این به ویژه برای گروه هایی که از لحاظ تاریخی در مالکیت کسب و کار کمتر حضور داشتندمانند زنان و جانبازان.

صفحات رسانه های اجتماعی و تبلیغات اغلب می توانند برای ایجاد تبدیل کافی برای رونق کسب و کار کافی باشند. از آنجایی که سازندگان می توانند محصولات خود را مستقیماً از طریق رسانه های اجتماعی بازاریابی و به فروش برسانند، کارآفرینان دیگر مجبور نیستند مبالغ قابل توجهی را در بازاریابی سنتی سرمایه گذاری کنند.

تجارت اجتماعی همچنین می تواند صاحبان مشاغل را قادر سازد از ایجاد یک وب سایت اختصاصی یا ویترین فروشگاه مجازی صرف نظر کنند.

آیکون های رسانه های اجتماعی

منبع: Pixabay

تغییر تجربه مشتری

یکی از جذاب‌ترین جنبه‌های تجارت اجتماعی، ظرفیت ایجاد انقلاب در نحوه تعامل کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان است. کارآفرینان را قادر می سازد تا تجربه کلی مشتری را در اولویت قرار دهید و از بازخورد مشتری برای ابداع محتوای مشتری محور نوآورانه و موثر استفاده کنید.

رهبران کسب‌وکار باهوش می‌توانند از طریق تعامل قوی با رسانه‌های اجتماعی، درک عمیقی از پایگاه بازار خود ایجاد کنند.

با این حال، چنین تماس مستقیم تنها نیمی از داستان است. داده‌های جامع و به موقعی که می‌توانید از طریق تجزیه و تحلیل داده‌های مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) از رسانه‌های اجتماعی جمع‌آوری کنید، به همان اندازه مهم هستند.

فناوری‌های هوش مصنوعی ظرفیت بی‌سابقه‌ای برای جمع‌آوری اطلاعات حیاتی در مورد رفتارهای آنلاین مشتریان ارائه می‌دهند. شما سپس می تواند این اطلاعات را از طریق اتوماسیون هوش مصنوعی تبدیل کند به مصنوعات بصری ارائه بینش های مالی و عملیاتی حیاتی در یک تصویر واحد.

از طریق این اینفوگرافیک های مبتنی بر تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی، صاحبان مشاغل می توانند بینش عمیقی را نسبت به بازار هدف خود پرورش دهند که زمانی غیرقابل تصور بود. این به نوبه خود منجر به توسعه کمپین های بازاریابی هدفمند و مبتنی بر شواهد و نوآوری های محصول و خدمات می شود.

به عبارت دیگر، کارآفرینان تجارت اجتماعی، از پلتفرم های خود نه تنها برای بازاریابی محصولات خود، بلکه برای افزایش آگاهی از برند و فروش استفاده می کنند.

آنها همچنین از آنها برای یادگیری در مورد مشتریان خود و هماهنگ کردن استراتژی های تجاری خود برای برآورده کردن و فراتر رفتن از انتظارات همیشه در حال تحول بازار هدف خود استفاده می کنند.

غذای آماده

تجارت اجتماعی ممکن است آینده تجارت الکترونیک باشد. با استفاده از قدرت رسانه های اجتماعی، کارآفرینان آنلاین می توانند به یک پایگاه بازار جهانی دست یابند.

تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی تضمین می کند که کسب و کارها تجربه ای استثنایی را به مشتریان ارائه می دهند. قیف فروش کارآمدتر و نرخ تبدیل بالا می تواند هزینه های عملیاتی را کاهش دهد و در عین حال دنیای کارآفرینی را به روی کسانی باز کند که در غیر این صورت ممکن است بودجه لازم برای موفقیت نداشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا