برنامه نویسی

چرا تسلط بر برنامه نویسی مستلزم شکست است

من فهیم هستم، یک توسعه دهنده نرم افزار که بنیانگذار فناوری است. این مقاله بخشی از مجموعه من است: لانچ پد توسعه دهنده. من بهترین درس‌ها، هک‌ها و بهترین روش‌های خود را برای یادگیری نحوه کدنویسی و راه‌اندازی یک شغل جدید به اشتراک می‌گذارم – چیزهایی که آرزو می‌کردم در سفرم قبلاً می‌دانستم. اگر در حال شروع سفر برنامه نویسی خود هستید، این مجموعه برای شما مناسب است.

شانس شما برای موفقیت در یک تلاش جدید – چه هنرهای رزمی یا برنامه نویسی – تا حد زیادی به این موضوع بستگی دارد. مجموعه ذهنی. با طرز فکر صحیح، می توانید خود را برای موفقیت طولانی مدت در سفر برنامه نویسی خود (و هر سفر دیگری در این زمینه) آماده کنید.

همانطور که به نظر می رسد، یک طرز فکر وجود دارد که کدگذارهای اصلی را از بقیه جدا می کند: و این است پذیرش اشتباهات. به عنوان یک توسعه‌دهنده مشتاق، یادگیری از اشتباهات و لحظات شکست می‌تواند به معنای تفاوت بین ترک و دستیابی به حرفه رویاهای شما باشد.

اشتباهات اجتناب ناپذیر هستند.

من افراد زیادی را دیده ام که از برنامه نویسی دست کشیدند، زیرا معتقد بودند که مبارزاتشان به این معنی است که برای کدنویسی کوتاه نمی آیند. در واقعیت، اشتباهات بخشی اجتناب ناپذیر از فرآیند یادگیری هستند.

مانند یادگیری دوچرخه سواری، انتظار دارید قبل از اینکه بتوانید حقه ای را انجام دهید، کبود شده و خراشیده شوید. همین امر در مورد یادگیری کدنویسی نیز صدق می کند. به عنوان یک مبتدی، در درک مفاهیم، ​​استفاده صحیح از نحو و غیره دچار اشتباه خواهید شد.

اشتباهات نه تنها رایج هستند – آنها مجاز و مورد انتظار هستند. چه یک خطا، اشکال یا کد ناکارآمد باشد، حتی توسعه دهندگان حرفه ای نیز مرتکب اشتباه می شوند (اگر این کار را انجام نمی دادند، سازمان ها فرآیندهای به موقع را برای آزمایش یا بررسی کد اختصاص نمی دادند).

هر چه زودتر اشتباهات را عادی کنید، رابطه سالم تری با یادگیری خواهید داشت. در واقع، اگر در حین یادگیری اشتباه نمی کنید، احتمالاً نشانه آن است که به اندازه کافی از تمرین عملی این برای یادگیری شما ضروری است.

می توانید با انجام بیش از 50 دوره و پروژه عملی ما برای مبتدیان یاد بگیرید: آموزش کدنویسی با آموزش.

اگر احساس می کنید در مسیر یادگیری خود شکست می خورید، این را به خاطر بسپارید تنها شکست واقعی حوله می اندازد و به طور کامل تسلیم شدن.

شما در همان مسیر بزرگان هستید.

هر توسعه دهنده بزرگ – از استیو جابز تا لینوس توروالدز – حتی پیش پا افتاده ترین اشتباهات را مرتکب شده است. تنها تفاوت آنها با دیگران در این است آنها اصرار کردند با وجود آنها

اگر خودمان را با بزرگان مقایسه کنیم، می‌توان به راحتی داستان‌های آنها را غیرقابل ربط یافت. با این حال، شایان ذکر است که جهان اغلب درباره اشتباهاتی که توسعه دهندگان معروف در این مسیر مرتکب شده اند صحبت نمی کند. جیمز گاسلینگ، بنیانگذار زبان جاوا را در نظر بگیرید. به ندرت کسی در مورد اشتباهاتی که او هنگام ایجاد یک زبان جدید مرتکب شده صحبت می کند. و حتی افراد کمتری در مورد این واقعیت صحبت می کنند که او بخشی از یک پروژه حذف شده قبل از جاوا (کامپیوتر دستی شخصی Star7) بوده است.

دلیل اینکه ما درباره اشتباهات دیگران بحث نمی کنیم این است که آنها عادی هستند. اغلب اوقات آنها منحصر به فرد نیستند و مطمئناً تعریف یا رد صلاحیت نکنید وضعیت هر کسی به عنوان یک برنامه نویس در واقع، بسیاری از الگوهای شما همان مشکلاتی را که شما در سفر یادگیری خود با آن مواجه خواهید شد، تجربه کرده اند.

“تجلیل از موفقیت خوب است، اما توجه به درس های شکست مهم تر است.” – بیل گیتس

ذهنیت رشد را زودتر پرورش دهید.

در حالی که آنها می توانند ناامید کننده باشند، اشتباهات هستند فرصت های یادگیری. هر اشکال، خرابی و خط کدی که کار نمی کند می تواند شما را به سمت وضوح راهنمایی کند. زمانی که آنها خود را در قالب الگوها نشان می دهند، شما را به سمت حوزه هایی راهنمایی می کنند که باید درک خود را تقویت کنید.

شما موفقیت بلند مدت به عنوان یک کدنویس به توانایی شما در پرورش ذهنیت رشد بستگی دارد. یک ذهنیت رشد با تمایل دائمی برای بهبود و انعطاف پذیری برای پس زدن از شکست مشخص می شود.

هنگامی که در جستجوی اولین شغل توسعه دهنده خود هستید، یک ذهنیت رشد یک امر ضروری است صفت ضروری که کارفرمایان به دنبال آن هستند. من دیدم که بسیاری از نامزدهای توسعه‌دهنده ماهر هنگام مصاحبه با آنها در مایکروسافت، فیس‌بوک و شرکت فعلی ام، Educative، اشتباه می‌کنند. با این حال، تا زمانی که آنها می‌توانستند با تسلط بر اشتباهات خود و نشان دادن تمایل به یادگیری، به‌خوبی شکست بخورند، همچنان می‌توانستند رای من را به عنوان استخدامی به دست آورند.

پذیرش شکست شما را به حلال بهتر مشکل تبدیل می کند.

با تجربه به یک مشکل گشا تبدیل خواهید شد. اما چه چیزی شما را تبدیل به یک عالی حل کننده مشکل از شکست نمی ترسد.

چرا؟

توسعه دهندگان بزرگ هستند خلاق و کنجکاو آنها می توانند راه های جدید و کارآمدتری برای حل مشکلات پیدا کنند. در حالی که آنها احتیاط معقولی را به کار می گیرند، اما به دلیل این احتمال که ایده آنها عملی نخواهد شد، خود را عقب نمی اندازند.

با پذیرش شکست خود، برنامه نویسی مبتکرتر خواهید شد. اگر از شکست می ترسید، می توانید تمام وقت خود را صرف فکر کردن در مورد یک ایده به جای اجرای آن کنید تا نتیجه را ببینید. اما اگر از شکست غافل نشوید، به خود شجاعت و آزادی می‌دهید تا چیزهای جدید را امتحان کنید (و اگر کار نکردند، از آنها یاد بگیرید).

اشتباهات نقطه عطف هستند.

به یاد داشته باشید: حتی بهترین توسعه دهندگان پیش پا افتاده ترین اشتباهات را مرتکب شده اند. مهم این نیست که چند بار شکست می خورید، بلکه این واقعیت است که از شکست درس می گیرید تا به یک توسعه دهنده قوی تبدیل شوید.

شکست متضاد موفقیت نیست؛ بخشی از آن است بنابراین به کدنویسی ادامه دهید، به اشتباه کردن ادامه دهید و مهمتر از همه، به یادگیری ادامه دهید.

تا دفعه بعد، یکی از جملات مورد علاقه ام در مورد شکست را برای شما باقی می گذارم:

“شکست افتادن نیست، بلکه پایین ماندن است.” – مری پیکفورد

به عنوان یادآوری، ما بیش از 50 پروژه و دوره برای مبتدیان در Educative داریم. در حین یادگیری کدنویسی می‌کنید و بازخورد با کمک هوش مصنوعی دریافت می‌کنید تا به عیب‌یابی و یادگیری از خطاهای خود کمک کنید. امروز منابع آموزش کدنویسی ما را با یک آزمایش رایگان بررسی کنید.

اطلاعات بیشتر از The Developer’s Launchpad:

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا