شبکه های اجتماعی

صادرات کره جنوبی به دلیل کاهش تقاضای تراشه برای هفتمین ماه کاهش یافت

این مشکل به‌ویژه در پردازنده‌ها و تراشه‌های حافظه که محاسبات را انجام می‌دهند و داده‌ها را در رایانه‌های شخصی، تبلت‌ها، تلفن‌های هوشمند و سایر دستگاه‌ها ذخیره می‌کنند، حاد است.

کره جنوبیصادرات این کشور در ماه آوریل برای هفتمین ماه متوالی کاهش یافت که عمدتاً به دلیل کاهش تقاضای جهانی برای نیمه هادی ها بود. کندی اقتصادیوزارت صنعت روز دوشنبه اعلام کرد.

بر اساس داده های جمع آوری شده توسط وزارت تجارت، صنعت و انرژی، محموله های خروجی در ماه گذشته با 14.2 درصد کاهش به 49.6 میلیارد دلار رسید.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، این کاهش زمانی رخ داد که صادرات نیمه هادی ها، کالای اصلی صادراتی کشور، به دلیل کاهش تقاضا و کاهش قیمت تراشه ها، 41 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت.

روزهای کاری کمتر و اثر پایه بالا نیز باعث کاهش صادرات در ماه گذشته شد، زیرا صادرات به بیشترین رقم 57.8 میلیارد دلاری در آوریل سال گذشته رسید.

صادرات از اکتبر سال گذشته در بحبوحه انقباض پولی تهاجمی توسط اقتصادهای بزرگ برای مهار تورم و کاهش رشد اقتصادی، کاهش یافته است. همچنین این اولین بار از سال 2020 است که صادرات برای هفت ماه متوالی کاهش یافته است.

به گفته این وزارتخانه، واردات در ماه آوریل با 13.3 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل به 52.2 میلیارد دلار رسید، زیرا واردات انرژی کشور در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 25.8 درصد کاهش یافت. کره جنوبی برای تامین بیشتر نیازهای انرژی خود به واردات وابسته است.

بر این اساس، این کشور در ماه گذشته با کسری تجاری 2.6 میلیارد دلاری مواجه شد.

به تفصیل، نیمه هادی صادرات در ماه آوریل به 6.38 میلیارد دلار رسید که نسبت به 10.78 میلیارد دلار در مدت مشابه سال گذشته کاهش داشت. کشور صادرات تراشه از آگوست سال گذشته کاهش نسبت به سال گذشته داشته اند.

فروش جهانی اقلام نمایشگر کره جنوبی نیز با 29.3 درصد کاهش به 1.23 میلیارد دلار و اقلام بهداشتی زیستی با 18.3 درصد کاهش به 1.03 میلیارد دلار در آوریل رسید.

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا