دیجیتال مارکتینگ

کاربردهای هوش مصنوعی در 12 صنعت مختلف

برخی از مشاغل سال ها از هوش مصنوعی استفاده می کنند. عده ای دیگر به دلیل هجوم طلای اخیر هوش مصنوعی به پریدن در قطار برانگیخته شدند.

برنامه های کاربردی هوش مصنوعی بسیار گسترده هستند زیرا هر کسب و کاری می تواند به طور متفاوتی از آن برای رسیدن به اهداف خود استفاده کند. در این پست، نمونه‌های کاربردی هوش مصنوعی را در ۱۲ صنعت بررسی می‌کنیم.

راهنمای رایگان: نحوه استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی محتوا [Download Now]

نمونه های کاربردی هوش مصنوعی

هوش مصنوعی چشم انداز کسب و کار را متحول کرده است زیرا ابزارهای صرفه جویی در زمان وظایف را کامل می کنند و به تصمیم گیری های مبتنی بر داده کمک می کنند.

All Things AI لیست پخش YouTube

برای بررسی لیست پخش کامل اینجا را کلیک کنید

تقریباً همه صنایع می توانند از هوش مصنوعی بهره مند شوند، از ارائه دهندگان پزشکی گرفته تا دانشجویانی که در حال تحصیل هستند. در زیر به نحوه اعمال هوش مصنوعی در سه عملکرد اصلی تجاری (بازاریابی، فروش و خدمات) و نمونه‌های خاص در صنایع مختلف خواهیم پرداخت.

1. کاربردهای هوش مصنوعی در بازاریابی

بازاریابان می توانند از هوش مصنوعی برای صرفه جویی در زمان قابل توجهی در کارهای معمول استفاده کنند و زمان بیشتری را برای جنبه های خلاقانه کار خود صرف کنند.

یک مثال صرفه جویی در زمان، ابزارهای تجزیه و تحلیل هوش مصنوعی است که از یادگیری ماشینی برای پردازش مقادیر زیادی از داده ها و بینش های سطحی استفاده می کند که می تواند به بازاریابان کمک کند عملکرد کمپین را ردیابی کنند.

هوش مصنوعی مولد می‌تواند به بازاریابان کمک کند تا در تحقیق، ایده‌های طوفان فکری و ایجاد محتوایی مانند ایمیل‌ها، توضیحات محصول و ویدیوها کمک کنند. ابزارهایی مانند دستیار محتوای HubSpot می‌توانند به بازاریابان کمک کنند فرآیند نوشتن وبلاگ را خودکار کنند و در زمان صرفه‌جویی کنند و در عین حال محتوای مفید و باکیفیت را برای مخاطبان تولید کنند.

بسیاری از کسب‌وکارها در حال حاضر از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای هدف‌یابی بخش‌بندی‌شده و تبلیغات شخصی‌شده در رسانه‌های اجتماعی بر اساس تاریخچه و رفتار سایت افراد استفاده می‌کنند. بازاریابان همچنین می توانند از هوش مصنوعی برای تعدیل محتوا برای مبارزه با محتوای غیرقانونی و مضر در وب سایت ها و انجمن های خود استفاده کنند.

2. کاربردهای هوش مصنوعی در فروش

فروشندگان می‌توانند از هوش مصنوعی برای ساده‌سازی و بهینه‌سازی فرآیند فروش استفاده کنند تا فروش آن آسان‌تر شود.

به عنوان مثال، ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند پروفایل‌های مشتری را تجزیه و تحلیل کنند و داده‌های مرتبط را جمع‌آوری کنند تا به نمایندگان فروش کمک کنند تا با پیشنهادهای ارزش منحصر به فرد و شخصی‌شده دست یابند.

تیم‌های فروش همچنین می‌توانند از هوش مصنوعی برای پیش‌بینی درآمد و رفع موانع احتمالی موفقیت استفاده کنند، قبل از اینکه بزرگ شوند یا از برنامه‌هایی استفاده کنند که موقعیت‌های فروش را برای آموزش و توسعه شبیه‌سازی می‌کنند.

3. کاربردهای هوش مصنوعی در خدمات مشتری

مانند فروش، هوش مصنوعی در خدمات مشتری برای بهبود تجربه مشتری استفاده می شود و اطمینان حاصل می کند که مشتریان همیشه می توانند اطلاعات مورد نیاز خود را برای داشتن یک تجربه لذت بخش با مارک های مورد علاقه خود بیابند.

کسب‌وکارها می‌توانند از چت‌بات‌هایی استفاده کنند که از پردازش زبان طبیعی (NLP) و تولید زبان طبیعی (NLG) برای درک ورودی‌های انسانی و ارائه پاسخ‌های مرتبط استفاده می‌کنند. یک تیم CS همچنین ممکن است از ابزار تجزیه و تحلیل احساسات برای درک لحن مکالمات تلفنی استفاده کند تا ببیند مشتریان چه احساسی دارند و زمینه های بهبود را شناسایی کنند.

مراکز تماس خدمات مشتری ممکن است از هوش مصنوعی و ابزارهای یادگیری ماشینی استفاده کنند، مانند نرم‌افزار مسیریابی تماس خودکار که همیشه مشتریان را به بهترین عامل برای کمک رسانی منتقل می‌کند.

4. کاربردهای هوش مصنوعی در مراقبت های بهداشتی

صنعت مراقبت های بهداشتی برای مدتی از هوش مصنوعی استفاده کرده است. در واقع، استفاده از هوش مصنوعی در روش‌های کم تهاجمی یکی از ستون‌های این عمل است و برخی از ارائه‌دهندگان شروع به استفاده از کمک ربات در مراحل مهم‌تر کرده‌اند.

نمونه‌هایی از کاربردهای جدیدتر هوش مصنوعی در مراقبت‌های بهداشتی شامل استفاده از ماشین‌هایی است که از سابقه پزشکی بیمار برای تشخیص عوارض بالقوه سلامتی یا هشدار دادن به ارائه‌دهندگان پزشکی در مورد شرایط در حال تغییر استفاده می‌کنند. همچنین از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل داده های آزمایشات دارویی بالینی بسیار سریعتر استفاده شده است.

متخصصان همچنین از ابزارهای هوش مصنوعی برای اولویت‌بندی مکالمات در ملاقات استفاده می‌کنند، مانند فناوری تشخیص گفتار که می‌تواند صداها را تشخیص دهد، مکالمات را رونویسی کند و زمانی که پزشک در مکالمه با بیمار حضور دارد، یادداشت برداری کند. Nuance Communications، Inc هوش مصنوعی محاوره ای را به متخصصان مراقبت های بهداشتی ارائه می دهد.

5. کاربردهای هوش مصنوعی در بانکداری و امور مالی

80 درصد بانک ها از مزایای استفاده از هوش مصنوعی آگاه هستند و بسیاری از آنها مدتی است که از آن استفاده کرده اند.

برخی از برنامه‌های روبه‌رو مشتری، دستیاران مجازی یا ربات‌های گفتگو هستند که از پردازش زبان طبیعی برای درک ورودی‌ها استفاده می‌کنند و به مشتریان کمک می‌کنند آنچه را که در وب‌سایت‌ها، برنامه‌های تلفن همراه و حتی از طریق تلفن نیاز دارند پیدا کنند.

هوش مصنوعی همچنین تشخیص کلاهبرداری را تقویت می کند، زیرا ماشین ها فعالیت تراکنش معمولی و تاریخچه کاربر را یاد می گیرند و تراکنش های غیرعادی را به عنوان نگرانی های امنیتی احتمالی برای راه اندازی جریان های کاری امنیتی برای ایمن نگه داشتن افراد علامت گذاری می کنند.

6. کاربردهای هوش مصنوعی در آموزش

آموزش زمانی بسیار سودمند است که توسط انسان هدایت شود، اما هوش مصنوعی برای تکمیل فرآیندهای مربیان و دانش آموزان استفاده می شود. به عنوان مثال، معلمان می‌توانند از ابزارهای رونویسی صوتی برای تولید رونوشت از سخنرانی‌ها یا ضبط برنامه‌های درسی، اولویت‌بندی دسترسی و ارائه راهی برای ادامه یادگیری مطالب پس از پایان کلاس به دانش‌آموزان استفاده کنند.

ابزارهای هوش مصنوعی همچنین می‌توانند بهره‌وری را افزایش دهند، مانند معلمی که از یک دستیار مجازی برای تنظیم یادآوری‌ها برای تکالیف استفاده می‌کند تا به دانش‌آموزان کمک کند در مسیر مسئولیت‌های خود باقی بمانند.

دانش‌آموزان وقتی مسئولانه استفاده می‌شوند، می‌توانند از ابزارهای هوش مصنوعی برای یادگیری بیشتر در مورد موضوعات، درک کار آنها و ایده گرفتن برای تکالیف استفاده کنند.

7. کاربردهای هوش مصنوعی در بخش محیط زیست

دانشمندان و متخصصان محیط زیست از هوش مصنوعی برای درک بهتر مسائل زیست محیطی و مقابله با چالش هایی مانند تغییرات آب و هوایی استفاده می کنند. برخی از نرم افزارها جنگل زدایی جهانی را در مقیاس بزرگ رصد می کنند، مانند پلت فرم GEMS Air Pollution Monitoring که داده های ۲۵۰۰۰ ایستگاه پایش کیفیت هوا را در ۱۴۰ کشور تجزیه و تحلیل می کند تا بینش هایی در مورد تأثیر رتبه بندی های مختلف کیفیت هوا بر جمعیت ارائه دهد.

در مقیاس کوچک‌تر، افراد می‌توانند از وسایل هوشمند در خانه استفاده کنند که بر استفاده نظارت می‌کنند و به صرفه‌جویی در انرژی کمک می‌کنند.

8. کاربردهای هوش مصنوعی در خدمات مصرف کننده

هوش مصنوعی در خدمات مصرف کننده برای تجزیه و تحلیل رفتار، پیش بینی اولویت ها و ارائه توصیه هایی بر اساس پیش بینی ها استفاده می شود.

الگوریتم توصیه نتفلیکس یک مثال عالی است، زیرا از تاریخچه بازدید، رتبه بندی کاربر یاد می گیرد و دوست دارد محتوایی را پیدا کند که با علاقه آنها مطابقت داشته باشد. حتی تا آنجا پیش می‌رود که تصویر عنوان فیلم‌ها و نمایش‌ها را بر اساس آنچه که توجه هر کاربر را به خود جلب می‌کند، تغییر می‌دهد.

9. هوش مصنوعی در حمل و نقل و ناوبری

وسایل نقلیه خودران یکی از کاربردهای رایج هوش مصنوعی در حمل و نقل است. این خودروها با الگوریتم‌هایی کار می‌کنند که می‌توانند محیط اطراف خودرو را شناسایی و تجزیه و تحلیل کنند تا امن‌ترین مسیر رو به جلو را تعیین کنند، مانند توقف هنگام قرمز شدن چراغ یا بهترین حرکات برای پارک موازی.

10. کاربردهای هوش مصنوعی در استخدام و استخدام

مدیریت برنامه یک نمونه عالی از هوش مصنوعی در استخدام و استخدام است. نرم‌افزار تخصصی رزومه‌ها و نامه‌های پوششی را بررسی می‌کند تا کلمات کلیدی و تجربیاتی را بیابد که با شرح شغل مطابقت داشته باشد و آن‌ها را برای مدیران استخدام نشان دهد.

این ابزارها در مرتب‌سازی برنامه‌های خود بی‌طرفانه هستند و اطمینان می‌دهند که همه نامزدها به طور مساوی و بدون رفتار ترجیحی ارزیابی می‌شوند و باعث صرفه‌جویی در وقت مدیران استخدامی برای موقعیت‌های باز که تعداد زیادی درخواست دریافت می‌کنند، می‌شود.

11. هوش مصنوعی در املاک و مستغلات

مشاوران املاک اغلب از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل بازار مسکن استفاده می کنند. آنها احساسی از شرایط بازار برای تعیین نحوه قیمت گذاری املاک پیدا می کنند، به مشتریان توصیه می کنند که چه زمانی باید خانه های خود را بفروشند، و از پیش بینی ها و روندهای تاریخی استفاده می کنند تا بفهمند مردم چگونه عادات خرید را در دوره های خاص تغییر می دهند.

12. هوش مصنوعی در تولید

ربات‌ها در بسیاری از فرآیندهای تولیدی نقش دارند، مانند ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی که دستورالعمل‌ها را دریافت می‌کنند و از آنها برای تکمیل وظایف در خطوط مونتاژ استفاده می‌کنند. هوش مصنوعی همچنین معمولاً برای شناسایی محصولات معیوب برای کنترل کیفیت استفاده می شود.

به سوی تو

همانطور که نشان داده شد، برنامه های کاربردی برای هوش مصنوعی در صنایع مختلف و عملکردهای تجاری بسیار گسترده است. چگونه آن را در کسب و کار خود اعمال خواهید کرد؟

دعوت به اقدام جدید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا