دیجیتال مارکتینگ

تأثیر اقتصادی ممنوعیت TikTok چیست؟

به اخبار بازاریابی HubSpot خوش آمدید! برای غواصی عمیق کمپین، آخرین اخبار صنعت بازاریابی، و بینش های آزمایش شده و واقعی تیم رسانه ای HubSpot ضربه بزنید.

امکان ممنوعیت سراسری TikTok در ایالات متحده چند سالی است که در حال چرخش است. در حالی که چندین ایالت این برنامه را در دستگاه های دولتی ممنوع کردند، مونتانا اولین ایالتی بود که هفته گذشته این برنامه را در همه دستگاه ها ممنوع کرد.

اوایل این ماه، یکی از مدیران سابق ByteDance، شرکت مادر مالک TikTok، ادعا کرد که این شرکت اطلاعات کاربران آمریکایی را با دولت چین در میان اتهامات دیگر در یک دادخواست فسخ نادرست به اشتراک گذاشته است.

اکنون دانلود کنید: وضعیت 2023 روند رسانه های اجتماعی [Free Report]

در حالی که هیچ مدرکی برای حمایت از این ادعا وجود ندارد، اما می‌تواند به نگرانی‌های امنیتی پیرامون TikTok و سایر پلتفرم‌های متعلق به ByteDance در ایالات متحده دامن بزند، در حالی که بسیاری از مکالمات پیرامون ممنوعیت TikTok بر تاثیر امنیتی متمرکز شده‌اند، امروز ما قصد داریم در مورد آن بحث کنیم. تاثیر اقتصادی ممنوعیت پیشنهادی

در ظاهر، به نظر می رسد یک ممنوعیت کامل می تواند تأثیر اقتصادی منفی داشته باشد. از سال 2019، کسب‌وکارها به این اپلیکیشن به‌عنوان یک محرک اصلی بازاریابی تکیه کرده‌اند و از TikTok برای رشد و جذب مشتری استفاده می‌کنند که باعث تشویق هزینه‌ها در بخش‌های مختلف می‌شود.

از زمان راه‌اندازی در سال ۲۰۱۷، TikTok رشد و محبوبیت چشمگیری داشته است و به سرعت به یک پلتفرم کلیدی برای بازاریابان و مشاغل تبدیل شده است. بر اساس نظرسنجی سال 2022 توسط Capterra، بیش از نیمی از کسب و کارهای کوچک در تبلیغ محصولات خود به صورت ارگانیک در TikTok موفق شدند و 78٪ دارای بازگشت سرمایه مثبت در اجرای تبلیغات پولی در برنامه بودند.

با این نوع آمار، تعجبی ندارد که شرکت‌ها مایل به سرمایه‌گذاری بوده‌اند. در سال 2022، این پلتفرم 9.9 میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی به ارمغان آورد که افزایشی 155 درصدی نسبت به سال قبل داشت.

اگرچه عدم نفوذ یک اصطلاح پرهیاهو در برنامه بوده است، TikTok به طور موثر تصمیمات مصرف کننده را هدایت می کند. طبق یک مطالعه هزینه مصرف کننده TikTok:

  • وقتی TikTok بخشی از سفر خریدار آنها بود، مشتریان 14٪ بیشتر هزینه می کنند.
  • 37 درصد از کاربران TikTok بلافاصله پس از مشاهده یک محصول در برنامه، آن را خریداری کرده اند.

چگونه TikTok به گردشگری کمک می کند

محتوای سفر یک جایگاه محبوب در TikTok است و بسیاری از هیئت‌های گردشگری از این برنامه برای دسترسی به بازدیدکنندگان جدید استفاده کرده‌اند. طبق نظرسنجی انجام شده توسط MGH، 60 درصد از کاربران TikTok پس از مشاهده محتوای مربوط به آن در پلتفرم، علاقه مند به بازدید از یک منطقه جدید بودند. طبق همین نظرسنجی، 35 درصد از کاربران پس از دیدن یک ویدیوی TikTok در مورد آن، واقعاً از یک مقصد جدید بازدید کرده اند.

بنابراین، اگر برنامه به طور کامل در سراسر کشور ممنوع شود، بازاریابان محلی قصد دارند چه کاری انجام دهند؟

محور. بازاریابان گردشگری در ایالت هایی که استفاده از TikTok قبلاً ممنوع یا محدود شده است (مانند مونتانا و ویرجینیا) به جای آن به اشتراک گذاری محتوای ویدیویی کوتاه در اینستاگرام Reels و YouTube Shorts متمرکز شده اند.

ممنوعیت TikTok چگونه می تواند بر مشاغل کوچک تأثیر بگذارد؟

TikTok از یک برنامه اشتراک‌گذاری ویدیو به یک موتور جستجوی قدرتمند تبدیل شده است، به طوری که 40٪ از جوانان در ایالات متحده به جای موتورهای جستجوی سنتی مانند Google، برای جستجوی مشاغل به این برنامه روی می‌آورند.

کسب و کارهای کوچک از قدرت کشف TikTok استفاده کرده اند تا در مقابل این مشتریان بالقوه قرار بگیرند. طبق گفته TikTok، بیش از 5 میلیون کسب و کار آمریکایی در این پلتفرم فعال هستند. GoBankRate با در نظر گرفتن درآمد تبلیغاتی پلتفرم و ترافیک ارگانیک گزارش می دهد که ممنوعیت کلی می تواند 6.8 میلیارد دلار برای اقتصاد ایالات متحده هزینه داشته باشد.

سپس سازندگان محتوا و تأثیرگذاران وجود دارند.

اقتصاد خالق در دهه گذشته منفجر شده است و در پایان سال 2022 ارزش 104.2 میلیارد دلاری داشته است. آخرین برآوردها پیش بینی می کنند که اقتصاد خالق تا سال 2027 به نیم تریلیون دلار خواهد رسید، اما آیا بدون TikTok چنین خواهد بود؟

در مقاله فورچون در سال 2021، ست کین، مدیرعامل اینفلوئنسر ROI اشاره کرد که برندها به ازای هر 1 میلیون دلاری که برای بازاریابی اینفلوئنسر در TikTok خرج می کنند، 7.2 میلیون دلار درآمد کسب می کنند که بازدهی 24 درصدی بیشتر از هزینه بازاریابی تأثیرگذار در سایر پلتفرم ها است. اگر TikTok از بین برود، تبلیغ‌کنندگان احتمالاً برای پر کردن شکاف به پلتفرم‌های دیگری نگاه می‌کنند، اگرچه ممکن است هزینه‌ها کمتر و در پلتفرم‌های مختلف پخش شود.

برای بهترین آمادگی برای این امر، سازندگان محتوا (به ویژه آنهایی که پلتفرم اصلی آنها TikTok است) از تنوع بخشیدن به پلتفرم هایی که محتوا را در آنها توزیع می کنند، بسیار سود می برند. مانند تابلوهای گردشگری که قبلا ذکر شد، سازندگان محتوا می‌توانند محتوای ویدئویی کوتاه‌مدت خود را در پلتفرم‌هایی مانند Reels و YouTube Shorts تغییر کاربری دهند و بر کانال‌های رسانه‌ای متعلق به خود مانند پادکست‌ها، وبلاگ‌ها، خبرنامه‌های ایمیل و پلتفرم‌های دارای سرمایه‌گذاری جمعی مانند Patreon تمرکز کنند.

نه تنها تولیدکنندگان محتوای موفق به تبلیغ و بازاریابی محصولات شرکت‌های دیگر کمک می‌کنند، بلکه برخی با استخدام سردبیران، دستیاران و مدیران برای سایر اعضای تیم خود شغل ایجاد می‌کنند. اگر پلتفرم انتخابی برخی از سازندگان برتر از بین برود، مشاغلی که از سازندگان حمایت می‌کنند نیز می‌توانند در خطر باشند.

در حالی که نمی دانیم آینده چه خواهد شد، اگر یک ممنوعیت سراسری TikTok در سراسر کشور اعمال شود، احتمالاً رفتارهای مخارج مصرف کننده تغییر می کند و اقتصاد سازنده برای یک محور اصلی آماده می شود.

جاهای دیگر در بازاریابی

آخرین اخبار بازاریابی و بینش استراتژی.

گوگل آغاز خواهد شد از کار انداختن کوکی های شخص ثالث برای کاربران Chrome در سه ماهه اول 2024 به عنوان بخشی از طرح استهلاک کوکی آن.

نگرانی هوش مصنوعی: اگرچه شرکت های فناوری با سرعت تمام در حال پیشروی با هوش مصنوعی هستند، مصرف کنندگان همچنان باقی می مانند مشکوک.

استراحت از برنامه پرنده: 60 درصد از کاربران فعال توییتر دارند استراحت کرد از استفاده از پلتفرم در سال گذشته.

اسمش را بازگشت نگذارید: در یک مطالعه اخیر، فیس بوک محبوبیت خود را در بین سازندگان محتوا افزایش داده است و از اینستاگرام در مورد رضایت سازندگان پیشی گرفته است.

دعوت به اقدام جدید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا