دیجیتال مارکتینگ

به گفته 5 متخصص، چگونه از Google Ads Keyword Planner استفاده کنیم

زمانی که برای یک آژانس بازاریابی دیجیتال کار می کردم، یکی از مسئولیت های من نوشتن محتوای وبلاگ برای مشتریانمان بود.

برای انجام این کار، برخی تحقیقات سئو مورد نیاز بود زیرا می‌خواستیم ترافیک ارگانیک را بهبود بخشیم. بنابراین، من تحقیق کلمات کلیدی را انجام دادم تا بفهمم مخاطب هدف می‌خواهد در مورد چه چیزی بخواند.

من توانستم از کلمات کلیدی برای طوفان فکری ایده‌های موضوع و صفحات ستون استفاده کنم، در حالی که فهرستی از کلمات کلیدی را که می‌توانیم هدف قرار دهیم ایجاد کنم.

به همین دلیل برنامه ریز کلمات کلیدی تبلیغات گوگل ابزار مهمی برای بازاریابان است.

اساساً برنامه ریز کلمات کلیدی تبلیغات گوگل یک منبع رایگان است که می توانید از آن برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی، تولید ایده های کلمه کلیدی و کمک به استراتژی پرداخت به ازای کلیک خود استفاده کنید.

اگرچه برای استفاده از این ابزار که به اطلاعات صورت‌حساب نیاز دارد، به یک حساب Google AdWords نیاز دارید، اما برای استفاده از ابزار برنامه‌ریز کلمات کلیدی، هرگز نیازی به اجرای کمپین یا خرید ندارید.

در زیر، نحوه استفاده از برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل و پیاده سازی این ابزار را در استراتژی خود مرور می کنیم. سپس، به جایگزین های رایگان دیگری که می توانید استفاده کنید، می پردازیم.

راهنمای رایگان، الگو و برنامه ریز: نحوه استفاده از تبلیغات گوگل برای تجارت

1. ایده های کلمه کلیدی ایجاد کنید.

یکی از دلایل اصلی استفاده از برنامه ریز کلمات کلیدی، تولید ایده های کلیدواژه است. شما با نوشتن چند کلمه کلیدی که از قبل فکر کرده اید شروع می کنید.

در مثال زیر، «بهترین CRM»، «سیستم مدیریت ارتباط با مشتری» و «سیستم مدیریت مشتری» را تایپ کردم.

سپس، این ابزار فهرستی از بیش از 1000 کلمه کلیدی را تولید کرد. با نگاهی اجمالی به این لیست، این کلمات کلیدی به من اجازه می دهند که خوانندگان مایلند بهترین CRM های رایگان و بهترین CRM برای مشاغل کوچک را بشناسند. این دو ایده عالی وبلاگ و کلمات کلیدی هستند که می توانید در محتوای خود هدف قرار دهید.

برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل ایده های کلمه کلیدی را تولید می کند.

هنگامی که ایده های کلمه کلیدی شما مطرح می شود، برنامه ریز کلمات کلیدی همچنین به شما کمک می کند تا کلمات کلیدی مرتبط دیگری را برای افزودن به جستجوی خود بیابید. این بخش “گسترش جستجوی خود” است که در بالای صفحه قرار دارد. به نظر می رسد این است:

برنامه ریز کلمات کلیدی تبلیغات گوگل پیشنهادات کلمات کلیدی را ارائه می دهد.

برای هر پیشنهاد کلمه کلیدی، برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل نیز اطلاعاتی مانند میانگین جستجوهای ماهانه، رقابت و محدوده پیشنهادی PPC را در اختیار شما قرار می دهد.

به خاطر داشته باشید که رقابت به این نیست که رتبه بندی برای آن کلمه کلیدی چقدر دشوار است، بلکه به این است که چه تعداد تبلیغ کننده برای آن کلمه کلیدی در تبلیغات PPC پیشنهاد می دهند. این هنوز یک ستون مفید است زیرا اگر افراد برای یک کلمه کلیدی مناقصه می دهند، به این معنی است که قصد تجاری وجود دارد که احتمال تبدیل آن بیشتر است.

اما کارشناسان چه می گویند؟

دانیل لوفاسو – آسانسور دیجیتال

استراتژی بازاریابی: از کلمات کلیدی کم رقابت استفاده کنید.

لوفاسو می‌گوید، “متخصصان سئو باید از کلمات کلیدی کم رقابت در استراتژی‌های کلی خود استفاده کنند تا بتوانند سایت‌های خود را به رقابت با پسران بزرگ وادار کنند. کلمات کلیدی با رقابت کم آن‌هایی هستند که می‌توانند بدون ایجاد لینک و قدرت دامنه کمی رتبه‌بندی شوند. “

2. به حجم جستجو نگاه کنید.

واحد اندازه گیری دیگری که در برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل مفید است، حجم جستجوی ماهانه (MSV) است.

هنگامی که ایده های کلمه کلیدی را ایجاد می کنید، MSV را در ستون دوم خواهید دید. همانطور که از مثال بالا می بینید، گوگل طیف وسیعی را برای MSV به شما می دهد.

اما ناراحت نباش هنوز هم می توانید با انتخاب کلمات کلیدی و افزودن آنها به “طرح” خود، ایده خوبی از یک عدد خاص تر به دست آورید. وقتی وارد بخش “نمای کلی طرح” می شوید، برداشت ها را پیدا خواهید کرد. این عدد معمولاً به میانگین MSV نزدیک است.

شماره های حجم جستجوی ماهانه برنامه ریز کلمات کلیدی تبلیغات گوگل.

علاوه بر این، می توانید کلمه کلیدی MSV را بر اساس مکان فیلتر کنید. به عنوان مثال، شاید کلمه کلیدی “مدارس منشور” MSV بالاتری در فلوریدا نسبت به کالیفرنیا داشته باشد.

نمای کلی طرح شما مکان های دقیقی خواهد داشت. می توانید بر اساس ایالت، شهر، شهرستان یا منطقه سازماندهی کنید.

Google Keyword Planner بر اساس مکان فیلتر می کند.

همچنین می توانید به پیش بینی MSV نگاه کنید. این می تواند در پیش بینی روندهای فصلی مفید باشد.

برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل کلمات کلیدی را برای سال پیش بینی می کند.

حالا بیایید با یک متخصص مشورت کنیم:

Dan Shewan – WordStream

استراتژی بازاریابی: از تعادل کلمات کلیدی کم و زیاد استفاده کنید.

شیوان می‌گوید: “سایت‌های جدیدتر یا آن‌هایی که دامنه دامنه پایین‌تری دارند ممکن است بخواهند کلمات کلیدی کم‌حجم و رقابتی کمتری را هدف قرار دهند تا پیوندهای خارجی را جذب کنند و قدرت بیشتری در فضای خود ایجاد کنند. کلمات کلیدی را هدف قرار دهید، اما فراموش نکنید که مطمئن شوید کلمات کلیدی مورد نظر شما به تجارت و وب سایت شما به عنوان یک کل مرتبط است.”

3. قصد جستجو را تجزیه و تحلیل کنید.

هنگامی که فهرستی از ایده های کلمه کلیدی را جمع آوری کردید، قبل از شروع نوشتن یک محتوا یا تهیه نسخه تبلیغاتی، باید هدف جستجو را درک کنید.

هدف جستجو اساساً همان چیزی است که خواننده می خواهد بداند. اگر شخصی “بهترین CRM” را تایپ کند، احتمالاً در ابتدای تحقیق خود است. آن‌ها می‌خواهند بدانند چه نرم‌افزاری وجود دارد، بررسی‌ها را بخوانند و مقایسه‌ها را جستجو کنند.

برای تجزیه و تحلیل هدف جستجو، با نگاه کردن به تبلیغاتی که هنگام تایپ کلمه کلیدی در بالای صفحه نتایج جستجو نشان داده می شوند، شروع کنید. اگر شرکت هایی مانند شما ظاهر شوند، این چیز خوبی است.

نتایج جستجوی تبلیغات گوگل در صفحه نتایج موتور جستجو.

علاوه بر این، سپس می‌توانید در نتایج جستجوی ارگانیک پیمایش کنید تا ببینید چه نوع مقاله‌هایی نوشته می‌شوند. جمع آوری هدف جستجو باید آسان باشد.

شاید تعجب کنید، “چرا هدف جستجو اینقدر مهم است؟” راشل لیست، متخصص می گوید که این یک عامل مهم رتبه بندی است:

ریچل لیست – HubSpot

استراتژی بازاریابی: مشکلات کاربران را در هر قسمت از محتوا برطرف کنید.

Leist می‌گوید: “نیت کاربر اکنون یکی از محوری‌ترین عوامل در توانایی شما برای رتبه‌بندی خوب در موتورهای جستجو مانند گوگل است. امروزه مهم‌تر است که صفحه وب شما به مشکلی که جستجوگر قصد حل آن را دارد رسیدگی کند تا اینکه صرفاً کلمه کلیدی مورد استفاده جستجوگر را حمل کند. “

4. تبلیغات موتورهای جستجو را برنامه ریزی کنید.

هدف اصلی برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل کمک به شما در توسعه تبلیغات گوگل است.

هنگامی که به برنامه ریز کلمات کلیدی خود وارد می شوید، می توانید حجم جستجو و پیش بینی کلمات کلیدی را که می خواهید در کمپین PPC استفاده کنید، دریافت کنید. این بخش از برنامه ریز کلمات کلیدی برای کمک به شما در اجرای تبلیغات گوگل است.

برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل می تواند به تحقیق در مورد حجم کلمات کلیدی PPC کمک کند.

هنگامی که کلمات کلیدی را تایپ کردید، خواهید دید که در صورت اجرای تبلیغات گوگل که آن کلمات کلیدی را هدف قرار می دهند، ممکن است چند کلیک و تعداد بازدید داشته باشید. علاوه بر این، میانگین هزینه، نرخ کلیک و هزینه به ازای هر کلیک را خواهید یافت.

پیش بینی های برنامه ریز کلمات کلیدی تبلیغات گوگل.

اگر می خواهید با تبلیغات گوگل شروع کنید، ممکن است بتوانید از CRM و تجزیه و تحلیل وب خود برای اطلاع رسانی مستقیم کمپین های تبلیغاتی خود استفاده کنید. به عنوان مثال، HubSpot CRM به کاربران اجازه می دهد تا تبلیغات را مستقیماً از طریق پورتال ایجاد کنند.

اما بیایید ببینیم یک متخصص چه می گوید:

کریستینا پریکون – HubSpot

استراتژی بازاریابی: کمپین های تبلیغاتی گوگل بهینه شده می تواند منجر به بازگشت سرمایه (ROI) بالا شود.

Perricone می‌گوید: “Google Ads دارای نرخ کلیک نزدیک به 8 درصد است. تبلیغات نمایشی هر ماه 180 میلیون بار نمایش داده می‌شود. برای کاربرانی که آماده خرید هستند، تبلیغات پولی در Google 65٪ از کلیک‌ها را دریافت می‌کنند. 43٪ از مشتریان خرید می‌کنند. چیزی که آنها در یک تبلیغ YouTube دیده‌اند. بنابراین، بله، Google Ads کار می‌کند. با یک کمپین تبلیغاتی بهینه‌شده و جریان سرنخ، می‌توانید یک کمپین بازاریابی با ROI بالا ایجاد کنید.”

5. کلمات کلیدی رقیب را کشف کنید.

در نهایت، یکی دیگر از راه های عالی برای استفاده از برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل این است که ببینید رقبا چه می کنند. می‌توانید وب‌سایت رقبا را جستجو کنید تا ببینید آنها برای چه کلمات کلیدی رتبه‌بندی می‌کنند.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که URL یک رقیب را در نوار جستجوی کلمه کلیدی تایپ کنید. در مثال زیر، کلمات کلیدی را که Salesforce برای آنها رتبه بندی می کند، آورده ایم.

تجزیه و تحلیل رقبای تبلیغات گوگل

با نگاه کردن به کلمات کلیدی رقیب، می توانید یک لیست کاملاً جدید از ایده های کلمه کلیدی برای هدف ایجاد کنید. به علاوه، آنها به شما کمک می کنند تا ایده های محتوایی را طوفان فکری کنید. به عنوان مثال، می توانید به دنبال شکاف هایی برای پر کردن محتوای رقابت خود باشید.

نیل پاتل، متخصص سئو در اینجا چیزی است که می گوید:

نیل پاتل – نیل پاتل

استراتژی بازاریابی: از رقبای خود به عنوان بزرگترین متحدان خود استفاده کنید.

پاتل می گوید: “در هر مرحله از سفر مشتری، مشتری شما تمایل متفاوتی دارد و از انواع مختلفی از کلمات کلیدی استفاده می کند. هدف اکنون یافتن لیستی از کلمات کلیدی برای هر مرحله از آن سفر است.”

اگرچه برنامه‌ریز کلمات کلیدی گوگل رایگان است و می‌توانید با این ابزار رایگان کارهای زیادی انجام دهید، باید یک حساب AdWords داشته باشید یا یک کمپین برای دریافت شماره‌های MSV خاص‌تری اجرا کنید. به همین دلیل است که ما لیستی از ابزارهای کلمه کلیدی کاملاً رایگان را جمع آوری کرده ایم که می توانید علاوه بر برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل از آنها استفاده کنید:

جایگزین های رایگان برنامه ریز کلمات کلیدی

1. به مردم پاسخ دهید

Answer the Public ابزاری عالی برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی برای سوالات طوفان فکری است که مخاطبان شما ممکن است داشته باشند.

وقتی کلمه کلیدی را تایپ می کنید، سایت لیستی از سوالاتی را که مردم می پرسند ایجاد می کند. وقتی می‌خواهید به ایده‌های خوشه‌ای برای یک موضوع ستونی فکر کنید، متوجه شده‌ام که این یک ابزار عالی است.

علاوه بر این، این ابزار به شما کمک می کند تا با پاسخ دادن به هدف جستجوی خود پی ببرید: “خوانندگان چه چیزی می خواهند بدانند؟” و “بزرگترین سوالات آنها چیست؟”

به سوالات عمومی برای کلمات کلیدی پاسخ دهید.

2. Google Trends

Google Trends یک ابزار عالی برای جستجوی کلمات کلیدی بر اساس مکان است. این به ویژه زمانی مفید است که تصمیم می گیرید چه مناطقی را برای کمپین PPC هدف قرار دهید.

علاوه بر این، زمانی که می خواهید ترافیک ارگانیک را بهبود بخشید، این کار مفید است. اگر شرکت شما یک فروشگاه آجر و ملات است، باید کلمات کلیدی را که مردم در مکان شما جستجو می کنند را هدف قرار دهید.

مثال جالب زیر نشان می دهد که افراد بیشتری به جای کیم کارداشیان، تیلور سویفت را در هر ایالت ایالات متحده به جز نوادا جستجو می کنند.

نمونه ترندهای گوگل با استفاده از محبوبیت تیلور سویفت و کیم کارداشیان.

3. کلمه کلیدی Surfer

یکی از اولین کارهایی که هنگام تولید ایده های کلیدواژه انجام می دهید این است که آنها را گوگل کنید. گوگل قصد جستجو را به شما نشان می دهد و ایده های موضوعی مرتبط یا کلمات کلیدی دم بلند اضافی را به شما می دهد.

Keyword Surfer این فرآیند را آسان تر می کند. این یک برنامه افزودنی کروم است که وقتی یک عبارت را جستجو می‌کنید، MSV جهانی و ملی را مستقیماً در Google به شما نشان می‌دهد.

در مثال زیر، “بهترین CRM” را جستجو کردم. در نوار جستجو در بالا، MSV جهانی و ملی را مشاهده خواهید کرد. در سمت راست، کلمات کلیدی مشابه و MSV مرتبط را خواهید یافت.

افزونه Keyword Surfer حجم جستجوی ماهانه را دقیقاً در Google نشان می دهد.

تحقیق کلمات کلیدی گام مهمی در هر محتوا یا استراتژی تبلیغات PPC است. هنگامی که کلمات کلیدی خود را شناختید، می توانید شروع به برنامه ریزی محتوا و کمپین های تبلیغاتی خود کنید. برای نکات و اطلاعات بیشتر، راهنمای نهایی ما را برای سئو بررسی کنید.

دعوت به اقدام جدید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا