برنامه نویسی

جستجوهای DynamoDB جغرافیایی خود را با نمایه سازی Z-Order افزایش دهید 🚀

TL;DR: سفر ما را آغاز کنید تا پرس و جوهای جغرافیایی DynamoDB را با پیاده سازی نمایه سازی سفارشی Z-Order افزایش دهیم! محاسبه آدرس های Z، پرس و جوهای تنظیم دقیق و نتایج را کشف کنید. اگرچه عملکرد معادل Mongo Atlas است، اما حفظ فهرست بندی Z-Order خود بسیار چالش برانگیز است. توصیه می کنیم با استفاده از جایگزین های غیر از DynamoDB.


این مقاله شما را در آزمایش یک شاخص Z-Order در DynamoDB، بر اساس کار عالی زک اسلایتون در مقاله خود در مورد نمایه سازی مرتبه Z، راهنمایی می کند.

وقتی صحبت از رسیدگی به پرس و جوهای پیچیده و جغرافیایی در DynamoDB آمازون می شود، هیچ راه حلی وجود ندارد. نمایه سازی Z-Order یک راه حل کارآمد و قدرتمند برای این مشکل ارائه می دهد. این به ویژه برای پرس و جو یک منطقه کوچک در اطراف یک موقعیت جغرافیایی مناسب است.

قبل از غواصی، اجازه دهید برخی از مفاهیم اصلی Z-Order را مرور کنیم.

🤖 تمام پیاده سازی های ما از توابعی که توضیح می دهیم در این اصل موجود است

ایجاد آدرس های Z برای سوابق شما 🏷️

اولین قدم در پیاده سازی شاخص Z-Order محاسبه آدرس های Z برای سوابق شماست. یک آدرس Z یک عدد واحد است که چندین مقدار فیلد را نشان می دهد. برای محاسبه یک آدرس Z، به سادگی بیت های هر فیلد را در رکورد قرار دهید. نمونه های ارائه شده در مقاله پایه را بررسی کنید تا ببینید چگونه این کار انجام می شود.

هنگامی که می توانید یک شاخص z-order ایجاد کنید، آن را در مجموعه داده خود اعمال کنید و آن را در DynamoDB ذخیره کنید. SK شاخص مرتبه z خواهد بود.

ساخت پرس و جو برای بازیابی داده 🔍

با در دست داشتن آدرس های Z، اکنون می توانید پرس و جوهایی برای بازیابی داده ها ایجاد کنید. این مرحله بسیار چالش برانگیزتر از آن چیزی بود که فکر می کردیم.

با تعریف حداقل و حداکثر مقدار برای محدوده آیتم هایی که می خواهید بخوانید شروع کنید. سپس، دو رکورد ایجاد کنید که نشان دهنده مرزهای پایین و بالای این محدوده است. این رکوردها را به آدرس های Z ترجمه کنید تا فضای پرس و جو را تشکیل دهید.

با این حال، اگر محدوده پرس و جو شما با “درزها” در منحنی مرتبه Z تلاقی کند، باید از دو تابع برای جلوگیری از مناطق نامربوط در فضای جستجو استفاده کنید: isRelevant و zDivide. این توابع به محدود کردن فضای جستجو و به حداقل رساندن داده های زباله کمک می کند.

تایپ اسکریپت پیاده سازی شاخص Z-Order 📚

شما می توانید اجرای ما را در این اصل بیابید. ما آن را به عنوان یک PoC گذاشتیم و آن را دور از آماده‌سازی می‌دانیم

ما الگوریتم را پارامتری کردیم تا بتوانیم دقت شاخص‌های Z-Order و داده‌های خارج از کادر جستجوی خود را بهینه کنیم.

محدودیت ها و مبادلات نمایه سازی Z-Order 🤔

محدودیت اصلی نمایه سازی Z-Order دقت درخواست های شما است. این به دلیل تبدیل از طول و عرض جغرافیایی به یک شاخص است

شما می توانید دقت شاخص های Z-Order خود را با تغییر پارامترهای الگوریتم بهینه کنید.

پیاده‌سازی ما بیش از داده‌های دوبعدی را شامل نمی‌شود، به عنوان مثال نمی‌توانید روی مهر زمانی به‌عنوان شاخص درخواست کنید.

در حال اتمام 🎁

نمایه سازی Z-Order به طور قابل توجهی کارایی جستجوهای DynamoDB شما را هنگام واکشی داده های جغرافیایی بهبود می بخشد. با پیاده سازی شاخص Z-Order و استفاده از توابع zDivide، می توانید داده های زباله را به حداقل برسانید و عملکرد پایگاه داده خود را بهینه کنید.

احساس ما این است که مدیریت شاخص جغرافیایی خود چالش برانگیز و حفظ آن سخت است. اگر برای کیس استفاده شما مهم نیست که خودتان آن را مدیریت کنید، توصیه می کنیم از محلول های خارج از قفسه استفاده کنید مانند

  • MongoDB Atlas
  • پلاگین Postgis در پایگاه داده Postgre شما

با اطلاعات ارائه شده در این مقاله و دانش پایه از مقاله زاک اسلایتون در مورد نمایه سازی Z-Order، شما اکنون مجهز شده اید تا درخواست های DynamoDB خود را با نمایه سازی Z-Order شارژ کنید. پرس و جو مبارک! 🚀🎉

نوشته شده با ❤️ توسط @Guillaume Duboc و @Valentin Beggi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا